Skip to content

נער פלסטיני נהרג מאש צה"ל בהפגנה בדיר אל-חטאב ועשרות נפגעו משאיפת גז מדמיע

מוחמד דעדס בן ה-13 נפגע אנושות מירי בבטנו, ומותו נקבע בביה"ח. בשייח ג'ראח הפגינו עשרות כנגד פינוי משפחות לאחר שאלו דחו הצעת פשרה של בית המשפט העליון ובבורין השחיתו פורעים עשרות עצי זית של הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נער בן 13, נורה הבוקר (שישי) למוות  בכפר דיר אל-חטב שליד שכם במהלך העימותים השבועיים. לדברי משרד הבריאות הפלסטיני, הנער, מוחמד דעדס, נפצע קשה מירי בבטנו והובהל לבית חולים – שם הוכרז מותו. בסהר האדום הפלסטיני מסרו כי בעימותים נפגעו 71 איש, מרביתם באורח קל בלבד מתוכם 55 בשאיפת גז מדמיע. מוקדם יותר היום נפצעו לפחות חמישה מפגינים פלסטינים כשחיילים צה"ל הגיבו אמצעים לפיזור הפגנות הפגנות נגד קולוניזציה בכפרים ביתא ובית דג'אן שבמחוז שכם. לדברי ארגון "ההגנה לילדים בינלאומי", לפחות 12 ילדים פלסטינים נורו למוות בידי כוחות הביטחון בגדה המערבית מאז תחילת השנה ועד ל-25 באוגוסט.

מוחמד דעדס בן ה-13 שנורה ונהרג מאש כוחות צה"ל (צילום: סוכנות וואפא)

תוך כך נערכו בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. עשרות בני אדם מחו שם לאות הזדהות עם המשפחות הפלסטיניות שהחליטו השבוע לדחות את הצעת הפשרה של בית המשפט העליון בעניין העתירה שלהן נגד גירושם מבתיהן. במסגרת הצעת שהציעו שופטי העליון הפשרה משפחות הפלסטינים שחיות תחת איום צווי הפינוי, היו הופכות ל"דיירים מוגנים" ונשארות בבתיהן למשך 15 שנים – או עד להשגת הסדר. לאחר שהמשפחות דחו את ההצעה יצטרך בית המשפט העליון להכריע בדבר התנגדותן לצווי הפינוי.


שיח' ג'ראח – צילום: ציפי מנשה

שיח' ג'ראח (צילום: ציפי מנשה)
שיח' ג'ראח – מאבק על דגל – שוטרים מוציאים בכוח דגל פלסטין מידי מפגינה (צילום: ציפי מנשה)

במקביל לכל אלו, ממשיכים פורעי מתנחלים להמשיך ולפגוע ככל העולה על ידם בחקלאות הפלסטינית, במיוחד בימים אלו כשעונת מסיק הזיתים בעיצומה.  שני חקלאים מבורין תחקירן גילו היום בסביבות 15:30 כי 50 עצי זית נכרתו בחלקות האדמה שלהם. שתי החלקות נהרסו לחלוטין והפורעים הרסו את כל העצים בחלקות. חלק מהעצים בני למעלה מ-70 שנה. על פי הערכה מדובר באירוע מהימים האחרונים, כי החקלאים דיווחו שהיו בחלקות שלהם לאחרונה והפורעים הגיעו לאחר מכך. מתחילת עונת המסיק בתחילת אוקטובר שעבר תועדו בידי ארגון זכויות האדם 'יש דין'  35 אירועי אלימות מתנחלים הקשורים במסיק. מתוכם: 8 מקרים של תקיפה אלימה של מוסקים בידי אזרחים ישראלים, 8 מקרים שבהם נגרם נזק לעצי זית – כולל כריתה, שריפה או עקירה של עצים,15 מקרים בהם ישראלים מסקו עצי זית השייכים לפלסטינים וגנבו את הפרי ו-4 מקרים של הפרעה למסיק או מניעת גישה לאדמות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן