Skip to content

נובמבר של אירועי מחול פרינג': "Resite תערוכת מופעי מחול ופרפורמנס" ופסטיבל ריקודי חדר ה-32

תערוכת המופעים Resite באוצרותה של אפרת רובין (שגם מעלה בבכורה את היצירה Hi Can I help You ?) תתרחש ב12 וב13 בנובמבר במרכז הערבי יהודי ביפו. ב Resite הצפייה ללא עלות-3 תוכניות שונות עם 6 יצירות של טובי היוצרים בתחום המחול והפרפורמנס. פסטיבל ריקודי חדר- פסטיבל המחול הקאמרי היחיד בישראל, חוגג השנה 32 להיווסדו בניהולו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם למחול יש פרינג' ומופעי המחול הללו מציגים בדרך כלל בחללים מעניינים המתחברים ליצירות. החודש, נובמבר 21 מזמין אותנו לחוות מחול אחר, כזה שמעורב באמנות לשמה.

\\ תערוכת המופעים Resite

באוצרותה של אפרת רובין, תציג התערוכה מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, המוצגים ברחבי המרכז. המופעים יתקיימו במרחב הציבורי; בחלל הכניסה, הלובי, הרחבה החיצונית, בגינת המשחקים מול הים, באולם כדורסל ענק, בספריה ובמרפסת של המרכז הערבי יהודי ביפו, המפעיל פרויקטים חברתיים ואמנותיים העוסקים בדו קיום בין ערבים ויהודים ובעידוד סובלנות.

צילום: סיגל דהן

ביומו הראשון של  Resite  הקהל יפגוש את היוצרות בסמה בדר ויארא שעאבן ברחבת המרכז עם יצירת הפרפורמנס אֱמֹר מעורב אך לא שותף לאחר מכן, באולם הכדורסל הגדול נצפה ביצירותו של עדי בוטרוס-  עוד דבר אחד שגם מבצע את היצירה יחד עם הרקדנים-יוצרים אריאל גלברט, ג׳רמי אלברז׳ ואורי דיקר. בעבודתו האחרונה, מבקש בוטרוס להעביר מצבים של הקשבה, סולידריות ותמיכה באחר. ונסיים ברחבת הדשא אל מול הים בצפייה בריקוד ומנוחת צהריים מונחית ( כן כן!)  ביצירה שנ"צ ב/מול הים של מעין ליבמן שרון. ביומו השני של Resite נצפה בבכורה מאת היוצרת (ואוצרת האירוע) אפרת רובין-  פרפורמנס רב תחומי בהשתתפות אפרת רובין, איריס מועלם ואורי לוינסון. Hi Can I help You? של רובין , יצירה של מחול ורובוטיקה המציגה  מערכת יחסים מורכבת בין המכני למכניזם בין האנשה לאנושי. משם נפגוש בספריה את הרקדן אביתר סעיד עם היצירה אביתר/סעיד של הכוריאוגרפית והרקדנית שירה אביתר ( זוכת פרס רוזנבלום 2020) שמשרטטת נוף תרבותי אישי ונסיים במרפסת של המרכז  עם "געגועים לפנים" יצירתה של איריס ארז שבה נראה מה מספרים לנו הדימויים של חיינו על הזמן שלנו ועל הנצח.

Resite ב אוצרותה של אפרת רובין הינה תערוכת מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, העוסקת בטכנולוגיה ובמסורת ובחיבור בין היהודי לערבי. 12 ו13 בנובמבר במרכז היהודי ערבי ביפו ובכניסה חופשית

\\ פסטיבל ריקודי חדר בתל אביב ובירושלים

פסטיבל ריקודי חדר- פסטיבל המחול הקאמרי היחיד בישראל, חוגג השנה 32 להיווסדו בניהולו האמנותי של עמוס חץ . הפסטיבל שואף ליצור חווית תנועה אינטימית שבמרכזה רקדנים או אנסמבלים קטנים המופעים באולם בו אין חיץ בין במה לצופה. הריקודים כולם מנסים להחזיר את הבכורה לרקדן המחבר והמבצע, וכן לבדוק דרכי יצירה חדשות ושפות ריקוד אשר שמות דגש על יחס קרוב בין רוקדים וצופים.

עמוס חץ. צילום: ורוניקה דירנהופר

נושא הפסטיבל השנה: לבד וביחד (בצל מגבלות הזמן) והוא יתקיים במשך שני סופי שבוע, בנובמבר הקרוב, בתל אביב ובירושלים.

השנה לצד היוצרות/ים הישראלים מגיעים אלינו מאירופה רוברט שטיין וסלומה שניבלי, אשר יציגו בבכורה את עבודתם המשותפת בה יאירו את עולמם עכשיו. עמוס חץ מסביר כי "הריקוד שאנו מציגים בפסטיבל ריקודי חדר מבקש מאתנו הקשבה לתחושות הגוף והמרחב שנמצא בדמיוננו החמקני, ותרגומו למגבלות גופנו ולאולמות הקיימים. בשניהם צורך עמוק לחבר את דמיוננו לגוף הרוקד, ואיתו להמריא בחלל ובזמן אחד. דמיון בדמיון נוגע ונעצר, חוגג ותוהה, וביחד יוצרים הדים בדמיוננו, בקיומם אנחנו מבקשים להניע את האויר סביבנו, יוצרים וצופים כאחת".

מציגים בפסטיבל 2021: סיגל ברגמן, אורי טורקניץ, ענת שמגר, עמוס חץ, שלי פלמון, מעין דנוך, רן בן דרור, תמר לם, עומר עוזיאל, רוברט שטיין (הולנד), סלומה שניבלי (שווייץ/אוסטריה), הקבוצה לריקוד קאמרי מייסודה של נועה אשכול- מור בשן, נוגה גורל, דרור שוב, רחלי נול-כהנא, תום סולוביציק, הנס לינגנס, תמי לבוביץ, גילי אינגלס, מעין דנוך, מיה תמיר.

תל אביב: סוזן דלל, סטודיו זהבה – 11-12-13 בנובמבר

ירושלים: אולם הזירה הבינתחומית, מתחם הפרסה – 17-18-20 בנובמבר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן