Skip to content

גזענות – קופאי הוסיף "שרמוטה" כשם משפחה של ערבייה שהזמינה משקה

תושבת חיפה שהגיעה לדלפק רשת REBAR בגראנד קניון בחיפה גלתה כי על פתק ההזמנה שהודפס על שמה הודפסה קללה על ידי הקופאי: פאטמה אחושרמוטה ומתכננת לתבוע את הרשת בגין ההשפלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעירה מחיפה, ערביה, בת 21, הזמינה משקה טבעי  בדלפק משקאות טבעיים של רשת רה-בר בגרנד קניון בחיפה, כונתה בביטויים מעליבים כשעל חשבונית הקבלה עם שמה תוסף "אחושרמוטה". לפני כחודש הגיעה, פאטימה תושבת חיפה אל הגראנד קניון שבשכונת נווה שאנן בחיפה ונגשה אל דלפק המשקאות הטבעיים של   רשת REBAR שדלפקיה מצויים במרבית הקניונים בישראל והזמינה לעצמה משקה.

הקופאי שמאחורי הדלפק קבל את ההזמנה ואת הכסף ובקש לדעת מה שמה כמקובל על מנת שידפיס על גבי ההזמנה. היא ענתה לו: פאטימה והתיישבה להמתין להכנת המשקה. לאחר זמן קצר היא הבחינה בקופאי מצחקק עם עובד אחר, מצביע על כוס המשקה שלה, אליה צמודה פתקית החשבונית כשהוא מביט בה וצוחק.

הפתק צמוד לכוס המשקה (צילום: פאטימה )

 

צילום: פאטימה

פאטימה שהמתינה כשהיא ישובה בצד לא התייחסה ולא הבינה את פשר הצחוק, אבל אז היא שמה לב שהקופאי שצוחק משתף את חברו ל"בדיחה" ומצביע על כוס המשקה שלה על מנת שיקרא את הכיתוב על פני ה'בון' (חשבונית הקבלה) שהוצמדה אל כוס המשקה. " העובד הכין לי את המשקה כשהפתק עדיין צמוד אליו התגלגל מצחוק שיתף את חבריו לבדיחה", היא מספרת. הצעירה לא הבינה את פשר הצחוק אבל הבינה שבדרך כלשהיא זה קשור בפתקית שהודפסה על שמה. היא התקרבה מעט אל הדלפק והבחינה מרחוק שהכיתוב של שמה ארוך וכולל את שמה ואת התוספת עם הקללה.  הקופאי שתף את חבריו לבדיחה הגזענית אבל סירב לתת לה את החשבונית.  פאטימה צילמה את כוס עם הקבלה ולאחר שהעובד סירב לתת לה את החשבונית פנתה לחברים שפגשה בקניון  ואלו דרשו וקבלו את החשבונית עם ההדפס: "פאטמה אחושרמוטה".
פאטימה עזבה את המקום ושבה מהמומה לביתה. "חזרתי הביתה, בכיתי ונרדמתי. אחרי כן פגשתי חברים וסיפרתי להם על העלבון", אומרת הצעירה ומוסיפה: "ככה הוא היה מתנהג לבנות יהודיות?".
מרשת  הזכיין נמסר כי ברגע שדבר נודע להנהלת הרשת העובד פוטר. "מרגע היוודע המקרה, המנוגד באופן מוחלט לערכי החברה ולהנחיותיה, ערכנו בירור מעמיק, שבסיומו העובד פוטר לאלתר. נדגיש כי מדובר בהתנהגות מצערת של עובד בניגוד להנחיות הזכיין שמפעיל את הסניף המדובר ובניגוד להוראות הרשת. איננו מגלים סובלנות כלשהי להשמצות ואנו מגנים את המקרה מכל וכל ורעננו את הנהלים מול כל הסניפים והזכיינים ברמה ארצית. מאז שנת 2006 שירתנו מאות אלפי לקוחות ומעולם לא אירע מקרה חריג שכזה באף אחד מ-80 סניפינו ברחבי הארץ. אנו מעסיקים עובדים מכל המגזרים והדתות ומעודדים גיוון רחב מכל חלקי האוכלוסייה. אנו מצרים על האירוע החריג שאינו משקף את דרכינו בשום צורה שהיא", תגובת הזכיין.  "הציעו להחזיר לי 36 שקל", אומרת הצעירה, "זה יסכם את מחיר העלבון?".

עורכת הדין, ליאנה יוסף נעאמנה שמייצגת את פאטימה מסרה כי בתגובה כי מרשתה מתכוונת להגיש תביעה משפטית כנגד הגורמים המעורבים. "לדאבוני הרב, המקרה גרם פגיעה בכבודה של מרשתי ולתחושת עלבון והשפלה קשה ביותר מצדו של עובד חברת ריבר, אציין כי אפליית אזרחים מן השורה על רקע גזעני, היא ללא ספק תופעה פסולה מיסודה, ועוד כאשה הדבר נעשה באופן פומבי ומשפיל לא די בהם כדי לאפשר דריסה חמורה ומוחלטת בזכות יסוד כבוד האדם וחירותו. יודגש כי מרשתי מתכוננת להגשת תביעה משפטית", מסרה עורכת הדין למגפון ניוז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן