Skip to content

בחריין: אלפי מפגינים דורשים רפורמות

ההפגנות השיעיות בבחריין לא שוככות: אלפי מפגינים ניסו לשוב לכיכר הפנינה במרכז מנאמה בדרישות לרפורמות ואף להדחת המלך הסוני של המדינה. מארגני ההפגנות: "לא נפסיק עד שהדיכוי יוחלף בדמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההפגנות השיעיות בבחריין לא שוככות: אלפי מפגינים ניסו לשוב לכיכר הפנינה במרכז מנאמה בדרישות לרפורמות ואף להדחת המלך הסוני של המדינה. מארגני ההפגנות: "לא נפסיק עד שהדיכוי יוחלף בדמוקרטיה"

מאת אסף בירון

מפגינים ברחובות מנאמה דורשים רפורמות
ימשיכו להפגין עד שעידן הדיכוי יוחלף בעידן של דמוקרטיה. מפגינים ברחובות מנאמה דורשים רפורמות

אלפי בחריינים יצאו ביום ו' לרחובות הכפרים השיעיים שמסביב לבירה מנאמה על מנת לדרוש רפורמות מהמשטר הסוני השולט במדינה. חלק מן המפגינים אף קראו להחלפתו המיידית של המשטר, לפי עדותם של עדי ראייה במקום.

אנשי-דת, נשים וזקנים, יצאו ראשונים לרחובות בעקבות קריאת האופוזיציה הבחריינית, וצעדו בעשרה כפרים באזור הבירה. כוונת המפגינים הייתה לצעוד אל כיכר הפנינה, סמל ההפגנות בשנה שעברה, אולם הם לא הגיעו עד אליה בשל שימוש מסיבי בגז מדמיע מצד כוחות המשטרה, שעלה בחייהם של שני מפגינים  על רקע החשש מהתפתחות עימותים אלימים כפי שהתרחשו בשנה שעברה בין מפגינים לכוחות הבטחון הבחריינים.

"פנה את מקומך, חמד" קראו המפגינים למלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. בנוסף הם דרשו את הדחתו של ראש הממשלה הבחרייני ח'ליפה בן סלמאן, דודו של המלך, המכהן בתפקיד במהלך 40 השנה האחרונות.

האופוזיציה הבחריינית פרסמה הצהרה שבה נאמר כי המפגינים ימשיכו עד שמשטר הדיכוי הנוכחי יוחלף במשטר דמוקרטי. בהצהרה, שפורסמה על-ידי המפלגה השיעית "אל-ופאק" (ער' – ההסכמה; א"ב), נאמר כי "תנועות עממיות ימשיכו לפעול עד שעידן הדיכוי יסתיים ויוחלף בעידן של דמוקרטיה חופשית ופרו-חברתית". בנוסף, הם קראו ליישום המלצות הקהילה הבינלאומית בנוגע למרד השיעי שפרץ בשנה שעברה, ודרשו את שיחרורם של אסירים פוליטיים.

כ-35 אנשים נהרגו במהומות שפרצו בשנה שעברה בכיכר הפנינה במנאמה, וביניהם חמישה אנשי ביטחון וחמישה שעוכבו לחקירה ועונו למוות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן