Skip to content

עונת מסיק הזיתים: מתנחלים תקפו מוסקי זיתים פלסטינים ופגעו גם בעדר צאן

מול עיניי חיילי צה"ל תקפו מתנחלים שהגיעו מכיוון התנחלות יצהר מוסקי זיתים מחווארה, הרגו תוך כך כבשה בעדר צאן שרעה בסמוך ופצעו כבשים אחרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פלסטינים מחווארה נפצעו היום (חמישי) בתקיפת מתנחלים על מוסקי זיתים שהגיעו התנחלות יצהר לאדמות חווארה. במהלך התקיפה הרגו התוקפים כבשה אחת ופצעו שתיים נוספות בעדר צאן שרעה בסמוך למוסקי הזיתים.
היום בסביבות 12:00 תקפו מתנחלים מיצהר מוסקים פלסטינים מחווארה שעסקו במסיק זיתים בתיאום מול צה"ל. על פי דיווחי ארגון זכויות האדם 'יש דין' והפלסטינים, המתנחלים תקפו במקלות ואבנים את החקלאים וגרמו לפציעה של שני חקלאים. במהלך התקיפה הם תקפו עדר צאן שרעה בסמוך. הם הרגו במכות כבשה אחת ופצעו 3 נוספות. יצוין כי האירוע התרחש באדמות חווארה ולא בשטח ההתנחלות. ממשטרת ישראל נמסר כי "עם קבלת הדיווח הגיעו כוחות משטרה למקום והמעורבים כבר התפזרו. מיד נפתחה חקירה שבמסגרתה מבוצעות פעולות לאיתור המעורבים באירועים". מדובר צה"ל לנמסר כי באשר לאירוע הראשון, היום (חמישי) בשעות הצהריים, התקבל דיווח על זריקות אבנים לעבר פלסטינים שהשתתפו במסיק זיתים סמוך לכפר חווארה. כוחות צה״ל קפצו לנקודה ועצרו מתיישב שנתפס כשהוא זורק אבנים, המקרה הועבר להמשך טיפול משטרת ישראל.

כוח צה"ל בסמוך למותקפים, צופה ולא מתערב (צילום: מועצת חווארה)
אחד הפלסטינים שנפצע מקבל טיפול רפואי (צילום: מועצת חווארה)

אתמול בשעות הערב תקפו מתנחלים באש חיה פלסטינים  לאחר שהצבא פינה אוהל שמתנחלים הקימו בשטח אש 918 בסמוך לישוב הפלסטיני יטא שבדרום הר חברון. לאחר שכוח צה"ל עזב את המקום, החלו המתנחלים שזעמו על הפינוי לתקוף את הפלסטינים שהיו במקום באש חיה ובאבנים. שני פלסטינים נפגעו מאש חיה ועוד לפחות שלושה אחרים מזריקות האבנים. כמו כן המתנחלים שברו שמשות של מספר מכוניות. כוח צה"ל  הגיע לאחר מספר שעות אך במקום לעצור את התוקפים, פעל לפנות את הפלסטינים, תוך כך באותה הציתו התוקפים מבנה חקלאי.
מצה"ל נמסר באשר למקרה זה: "התקבל דיווח על עימות אלים בין עשרות מתיישבים לעשרות פלסטינים סמוך למצפה יאיר שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". כוחות צה"ל פעלו במרחב על מנת להפריד בין הצדדים".

מתחילת עונת המסיק שנפתחה בתחילת אוקטובר תועדו בידי ארגוני זכויות אדם 38 אירועי אלימות מתנחלים הקשורים במסיק. מתוכם: 9 מקרים של תקיפה אלימה של מוסקים בידי אזרחים ישראלים, 10 מקרים שבהם נגרם נזק לעצי זית – כולל כריתה, שריפה או עקירה של עצים, 15 מקרים בהם ישראלים מסקו עצי זית השייכים לפלסטינים וגנבו את הפרי ו-4 מקרים של הפרעה למסיק או מניעת גישה לאדמות. (*אירוע שבו היו תקיפה אלימה ונזק לעצים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן