Skip to content

ועדת החקיקה אישרה: חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה

שר המשפטים גדעון סער: בדיוק כפי שהבטחתי בבחירות אישרנו כעת פה אחד בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלי להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. שר הביטחון בני גנץ: זה חוק נכון וראוי. שרת התחבורה מרב מיכאלי: החוק הזה שומר על הדמוקרטיה, שומר על טוהר השלטון ומוסדותיו ומונע הידרדרות למצב שבו אין ניקיון כפיים ויושר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת החוק של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, להגבלת כהונת ראשי ממשלה לשמונה שנים. בעקבות פשרה שהושגה בין סיעות הממשלה, החוק מתייחס לכהונה מצטברת של ראש הממשלה, אלא אם תקופת ההפסקה עולה על שלוש שנים. השר סער כתב בפייסבוק: "שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות״ (מנחם בגין ז״ל). בדיוק כפי שהבטחתי בבחירות אישרנו כעת פה אחד בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלי להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. "הגבלת כהונה (במקום כהונה ללא הגבלה) היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

צילום: תנועת תקווה חדשה, גדעון סער – פייסבוק (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


חשבון הטוויטר של בני גנץ

שר הביטחון, בני גנץ אמר: "‏מברך את שר המשפטים גדעון סער ואת ועדת השרים לחקיקה על קידום החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה. זה חוק נכון וראוי. שלטון ארוך מדי מביא לסיאוב ועשוי להביא גם לשחיתות. ההגבלה תשפר את הממשל התקין ותשרת את אזרחי ישראל. נעשה כל מה שנדרש בכדי שהצעת החוק תקודם ותיכנס לספר החוקים בהקדם".

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "במציאות הפוליטית שלנו לא פעם לוקח הרבה זמן עד שהדברים המובנים מאליהם מצליחים לקרות. היום, 7 שנים אחרי שהגשתי את הצעת החוק להגבלת כהונת רה"מ לשתי קדנציות, אישרנו אותו בממשלה. החוק הזה שומר על הדמוקרטיה, שומר על טוהר השלטון ומוסדותיו ומונע הידרדרות למצב שבו אין ניקיון כפיים ויושר. ועדת החוקה שבראשות מפלגת העבודה תבטיח שהחוק יהיה מדויק ויציב נורמות ברורות לטובת הציבור".

מרב מיכאלי
מטעמו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם. כך למשל אזרחי גרמניה בחרו שוב ושוב בקנסלרים קול ומרקל לכהונות של 16 שנה וכך גם אזרחי קנדה שבחרו בפייר טרודו לכהונה של 15 שנה. איש לא חשב שקנדה וגרמניה אינן דמוקרטיות למופת. הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן