Skip to content

EQS מכונית היוקרה החשמלית של מרצדס בישראל

כלמוביל מרצדס מתחילה בשיווק מכונית היוקרה החשמלית המתקדמת בעולם, פלטפורמה חשמלית חדשה וגמישה, טווח נסיעה של עד 770 ק"מ, סוללות חדישות פרי פיתוח מעבדות מרצדס. בכלמוביל צופים כי בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין ספק שמוזיאון תל אביב המציג עתה את התערוכה המדוברת של האמנית היפנית יאיוי קוסמה היווה תפאורה הולמת להשקה הבוקר (יום א) של יצירת האמנות החדשה של מרצדס בישראל, ה-EQS – החשמלית החדשה, שתימכר במקביל לסדרת ה-S Class. מדובר בארכיטקטורה חדשה שנועדה להנעה חשמלית מלאה.  ה-EQS עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם מבחינת יוקרה ובטיחות, כיאה לספינת דגל של מרצדס. היא תספק ביצועים ברמה הגבוהה ביותר המקובלת בסגמנט מכוניות היוקרה ותאפשר ללקוחות ליהנות מכל היתרונות של ההנעה החשמלית ובהם: טווח נסיעה מירבי של 770 ק"מ, שזה בערך נסיעה לאילת ובחזרה, הספק של עד 385 קילוואט (523 כ"ס) ושיא חדש ביעילות אווירודינמית – מקדם גרר של 0.20.  כל דגמי EQS מצוידים במנוע חשמלי על הציר האחורי. לדגמי 4MATIC מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים ויוצר הנעה כפולה

Mercedes EQS חשמלית יוקרתית (צילום באדיבות היצרן)
Mercedes EQS חשמלית יוקרתית (צילום באדיבות היצרן)

הדור החדש של מכוניות היוקרה החשמליות של מרצדס נבנה על בסיס פלטפורמה גמישה, המאפשרת שינוי בכל האספקטים בהתאם לדגם המיועד לדוגמת בסיס הגלגלים, מפשק הסרנים ומיקום הרכיבים השונים ברכב, ובפרט מיקום וצורת מכלול יחידת הסוללות.  ה-EQS מגיעה עם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט. בהמשך יצטרפו גרסאות נוספות.

ה-EQS מוצעת עם דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מהמקובל. ה-EQS מציעה סוללות בשני גדלים, הגדולה בהן היא בעלת קיבולת של 107.8 קילוואט/שעה. הסוללה החדשה מציגה פריצת דרך בהרכב התאים עם צמצום שיעור הקובלט ל-10% בלבד.

אלמנטים עיצוביים רבים ב-EQS תורמים ליעילות האווירודינמית וכוללים את קו העיצוב שאנשי מרצדס מכנים "קשת אחת"  עם צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות לאוויר.

-EQS מגיעה עם מערכת ה-MBUX Hyperscreen חדישה (צילום באדיבות היצרן)
-EQS מגיעה עם מערכת ה-MBUX Hyperscreen חדישה (צילום באדיבות היצרן)

ה-EQS מגיעה עם מערכת ה-MBUX Hyperscreen – מסך הזכוכית שנמתח מול היושבים לאורך כל הדשבורד. ה-MBUX Hyperscreen מהווה את המוח ומערכת העצבים של המכונית, הודות לכך שהוא מחובר לכל מרכיבי הרכב ומתקשר איתם. המערכת לומדת להכיר את הנוהג  טוב יותר ובדרך זו מספקת יכולות חוויית נהיגה ובידור חכמות המותאמות אישית.

המכונית מצוידת כאופציה גם במסנן ה-HEPA (High Efficiency Particulate Air) שמסנן בצורה מיטבית את האוויר החיצוני הנכנס מבחוץ. האוויר מסונן על ידי מסנן האוויר הפנימי של מערכת בקרת האקלים האוטומטית. תחמוצות גופרית דו חמצנית ותחמוצות חנקן כמו גם ריחות שונים מופחתים הודות לציפוי הפחם הפעיל על מסנן HEPA ומסנן האוויר הפנימי.

מרצדס EQS כוללת מערכת מצלמות וחיישנים היקפים כחלק מחבילת הסיוע לנהיגה שמרצדס רואה כהכרחיים לנהיגה אוטונומית בטוחה. החבילה כוללת חיישן LiDAR, מצלמה בשמשה האחורית ומיקרופונים, שהם שימושיים במיוחד לזיהוי האורות הכחולים המהבהבים ושאר אותות מיוחדים של רכבי חירום.

עיצוב פנים מפנק ומאובזר (צילום באדיבות היצרן)
עיצוב פנים מפנק ומאובזר (צילום באדיבות היצרן)

ה-EQS ממשיכה ליישם את התוכנית של מרצדס ששמה לה למטרה להפוך את כל צי הרכבים לנקי מפליטת מזהמים עד סוף העשור הזה. החברה מדווחת כי כבר בשנת 2025 למעלה ממחצית מהמכוניות יהיו בעלות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית נטענת. שיקולי  איכות הסביבה בתוכניות החברה נשענות על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים עד לפרטים הקטנים ביותר הכוללים בין השאר את הבד המשמש את שטיחי הרכב. ה-EQS מיישמת את החזון הזה כבר עתה, עם צמצום משמעותי של רכיבים וחומרי גלם, שימוש בחומרים ממוחזרים, כמו צינורות, כבלים מפלסטיק ממוחזר, חיפויי רצפה העשויים ECONYL והאלומיניום המשמש את מכסה המנוע.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל "ה-EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם" (צילום דן בר דוב)
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל "ה-EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם" (צילום דן בר דוב)

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל "ה-EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חוויית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה". עוד אמר פריאנטה, כי על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE וגרסאות SUV ל-EQE ו-EQS, אשר ירחיבו עוד את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס. בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים.

מחירי ה-EQS מתחילים ב-890 אלף שקלים לגרסת ה-450+,. מחיר שהוא  נמוך משל ה-S קלאס המשווקת כיום ומחירה מתחיל ב-990 אלף שקלים. מחיר דגם ה-580 יחל  ב- 1,290,000 שקלים.

את ה EQS השיקו במוזיאון תל אביב המציג את התערוכה המדוברת ביותר בעיר של יאיוי קוסמה. מומלץ (צילום דן בר דוב)
את ה EQS השיקו במוזיאון תל אביב המציג את התערוכה המדוברת ביותר בעיר של יאיוי קוסמה. מומלץ (צילום דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן