Skip to content

יצחק אברג'יל הורשע ברצח 3 אזרחים בניסיון החיסול של זאב רוזנטשיין

בית המשפט הרשיעו בנוסף בניהול ארגון פשע. "אברג'יל ניסה לשכנע אותנו בעדותו כי לאחר שחרורו מהכלא הוא שינה את דרכיו וזנח את דרך הפשע", אמרה אב בית הדין, "המציאות לימדה שלא זו בלבד שלא שינה את דרכיו אלא שגדל, התעצם, שכלל את קשריו ויכולותיו והקים ארגון עברייני רב מעללים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את יצחק אברג'יל ברצח שלושה עוברי אורח בניסיון ההתנקשות בזאב רוזנשטיין, וכן בעבירה של עמידה בראש ארגון פשיעה. ההרשעה הגיעה בחלוף שבע שנים מאז הגשת כתב האישום במסגרת תיק שכונה 'פרשה 512' כשמהלכו העידו חמישה עדי מדינה ונאשם אחד מת בתאו בכלא. "התוודענו לפנים הרבות של נאשם זה", כתבה השופטת גיליה רביד. "אברג'יל ניסה לשכנע אותנו בעדותו כי לאחר שחרורו מהכלא הוא שינה את דרכיו וזנח את דרך הפשע. הוא תיאר את התובנות שרכש בזכות לימודיו וציין את הריאיון עמו בתכנית הטלוויזיה של דן שילון ואת הבטחתו שם שלא לחזור לפשע. לא ברור עד כמה באמת התכוון אברג'יל לשנות את דרכיו לאחר השחרור, ואולם הלכה למעשה לא כך קרה. כעולה בין השאר מעדותו, חייו האפורים של עובד כפיים במפעל, מקום עבודה שבו הושם לאחר שחרורו, לא הלמו את אישיותו ואת שאיפותיו להערצה, כסף, כבוד ופרסום. המציאות לימדה שלא זו בלבד שלא שינה את דרכיו אלא שגדל, התעצם, שכלל את קשריו ויכולותיו והקים ארגון עברייני רב מעללים, למגינת ליבה של החברה".

יצחק אברג'יל (צילום מסרטון ווידאו של תוכנית עובדה – אילנה דיין) לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

PSAKDIN
קראו את תמצית פסק הדין

שופטי בית המשפט (צילום: ראובן קסטרו)

כתב האישום הוגש בחודש יולי 2015 לאחר חקירה ממושכת, רחבת היקף ומורכבת שהתקיימה בארץ ובחו"ל לאורך תקופה של כ- 10 שנים. חקירה זו הניבה חומר ראיות בהיקף עצום וחסר תקדים שכלל עשרות אלפי שיחות שנקלטו בהאזנות סתר שנקלטו בעיקר בחו"ל, עשרות אלפי מסמכים, אינספור עדויות ביניהן ששה עדי מדינה שאמרותיהם המוקלטות והמצולמות תועדו על פני עשרות קלסרים. מסכת הראיות החלה להישמע לפני בית המשפט זה בחודש פברואר 2017 ומאז נשמע התיק ברצף, בתדירות של 3 ימים בשבוע לאורך כ-3.5 שנים שבהן התקיימו כ-300 ישיבות הוכחות שתועדו על פני כ-13,000 עמודי פרוטוקול לצד הגשת מוצגים למכביר.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן