Skip to content

"קליפורד הכלב האדום הגדול": הילדים יכשכשו מאושר

למרות שהתוצאה הסופית עשויה להיות קצת ילדותית מדי עבור רוב הקהל המבוגר, לא תוכלו להתווכח עם המסר של הסיפור - ועד כמה הכלב חמוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספרי קליפורד הקלאסיים בשפה האנגלית משנות ה-60 מגיעים למסך הגדול בפורמט לייב אקשן בסרט "קליפורד הכלב האדום הגדול". הסיפור נובח לקהל מספר מסרים מרוממים וחיוביים לילדים, וברקע אנימציית כלבים מרשימה. למרות שהתוצאה הסופית עשויה להיות קצת ילדותית מדי עבור רוב הקהל המבוגר, לא תוכלו להתווכח עם המסר של הסיפור – ועד כמה קליפורד הכלב חמוד. גרסה זו של "קליפורד הכלב האדום הגדול" מובאת למסך על ידי הבמאי וולט בקר, שמטרתו ברורה – להעביר את הכיף הענק הזה לילדים ולהפוך את הסיפור לסרט חובה למשפחה. הודות ל-CGI די מגניב, תסריט מיוחד אם כי קצת מחורר של נורמן ברידוול וליהוק חזק ומשכנע – הסרט בסופו של דבר, מבדר ומשעשע.

בסרט "קליפורד הכלב האדום הגדול", הכמעט-נערה, אמילי (דארבי קאמפ), נאבקת להשתלב חברתית בבית הספר. יום אחד, מציל בעלי חיים קסום בשם מר ברידוול (המגולם בהתלהבות רבה על ידי האגדה הקומית הבריטית, ג'ון קליז), נותן לה גור קטן וחמוד. הקאץ' הוא שהוא אדום. למעשה, יש עוד מלכוד, אבל את זה אמילי לא מגלה עד שזה מאוחר מדי, וקליפורד כבר מתגורר בדירה הקטנה במנהטן – הוא גדל והופך לענק. נראה שדברים עוברים מרע לגרוע יותר עבור אמילי המסכנה, אבל יש לה מספיק זמן, בהתחשב בכך שאמא מגי (סיינה גילורי) נמצאת מחוץ לעיר, ואילו הדוד המעופף, אך בעל כוונות טובות, קייסי (ג'ק וויטהול), מנסה לסייע. טוני הייל מסכם את צוות השחקנים המובילים, כבעלים המרושע של חברת גנטיקה, שרוצה רק ללכוד את קליפורד.

כמו בכל כך הרבה סרטי ילדים, או אפילו סרטים עם סיפורים קלים על טוב ורע בימינו, קשה לקחת ברצינות את התאגיד עם המסר האנטי-תאגידי שלו. כאמור, תאגידים מרושעים, עם מטרה עסקית כלכלית בלבד. למרו זאת, מה שמהנה יותר בסרט הם המסרים היותר אמיתיים – של קבלה ושל הבדלים, סובלנות, והכי חשוב, מציאת ערך עצמי גם אחרי שדוחים אותך. הרי, מי לא צוחק כשאדם מבוגר נתקל פנים אל פנים עם חיה ענקית, שיכולה לקטום לו את הראש, בזמן שאותה חיה זוכה ליחס של ילדים כאל עוד דבר קטן וחמוד? ההקבלה הפשוטה אך היעילה הזו – שמשדרת הרבה על ההבדלים היפים והתמימים בין בגרות לילדות – נושאת את מרבית עלילת הסרט, לפעמים אפילו יותר מהרעיונות ההרפתקניים המטורללים של הדוד קייסי.

ואכן, עד כותרות הסיום, קליפורד יגרום לכם הרבה צחוקים, הרבה רגעי 'איכס', ואולי אפילו דמעה או שתיים, גם אם לא תשבו על קצה הכיסא במתח, או שתזכו לצפות באמנות קולנועית יוצאת דופן. לפעמים, כיף משפחתי פשוט הוא בדיוק מה שצריך, בדיוק כמו סרט זה.

הסרט קליפורד הכלב האדום הגדול | Clifford the Big Red Dog – עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן