Skip to content

דרכים פשוטות ויעילות להקל על חרדת בחינות

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למי מאתנו זה לא קרה
תקופת המבחנים גוזלת עבור רבים מאתנו משאבים משמעותיים. אנחנו מקדישים בתקופת המבחנים שעות ארוכות ללמידה, שינון ומעבר על כמויות אדירות של חומר ולכן, זה לא ממש מפתיע שבמהלך התקופה אנחנו מרגישים מותשים וחסרי כוחות. הלמידה האינטנסיבית, היעדר הפעילויות השגרתיות שאנחנו כל כך אוהבים והתשישות מביאים לא פעם לתחושה מאיימת של סטרס ודכדוך שלא רק פוגע במורל האישי שלנו, אלא גם יכול להיסב נזק של ממש להישגים בבחינות. בשביל לעזור לכם להתמודד עם החרדה בדרך הטובה ביותר, ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים. אז קחו נשימה עמוקה ובהצלחה!

שמרו על גישה חיובית
לפני הכל, הגישה שלנו משמעותית בחוויה האישית שלנו ובאופן שבו אנחנו תופסים את המציאות. על מנת לשמור על תחושה קלילה ולקחת דברים בפרופורוציות הנכונות במהלך תקופת המבחנים, חשוב שתקיפו את עצמכם באנשים שאתם מרגישים איתם בנוח ובמחשבות חיוביות וממלאות ביטחון. תתלו פתקים עם משפטים מעוררי מוטיבציה ברחבי החדר, תתנו לעצמכם להרגיש שאתם מסוגלים לכל דבר ובמידת הצורך – תבקשו מאנשים שאתם אוהבים שיזכירו לכם את זה מפעם לפעם, כשאתם מרגישים מותשים.

צילום: FREEPICK

שלבו בלמידה פעילויות משחררות
למידה אינטנסיבית ויעילה לוקחת כמובן שעות ארוכות ובכל זאת – חשוב לבצע פעילויות מחוץ ללימודים בשעות המנוחה. לקחת הפסקה זה לא מה שיפגע לכם בציון אלא להיפך – דווקא המנוחה תאפשר לכם לצבור כוחות מחודשים להמשך הלמידה ולהגיע מרוכזים יותר לשעות הלמידה הבאות. צאו לריצה ספורטיבית, שחקו כדורגל עם החברים, קראו ספר טוב שאתם אוהבים, שבו על כוס תה חמה בספת הבית האהובה – כל דבר שיעזור לכם להרגיש קצת יותר אתם עצמכם בימים המלחצים האלה.

שוחחו עם חבר קרוב
לשיחה הנכונה יכולה להיות השפעה רבה על החוויה האישית שלכם במהלך התקופה הלחוצה הזאת. תוכלו לשוחח עם אחד החברים, ההורים, או אדם קרוב אחר שאתם סומכים עליו ולחלוק אתו את התחושות. תתפלאו במהלך השיחה לגלות שאתם ממש לא לבד – כמעט כל אחד ואחת מאתנו במהלך תקופת הבחינות מתמלאים בחרדה ודכדוך ומתקשים להתמודד עם הרגשות האלה לבד. שיח לא רק יאפשר לכם לפרוק, אלא לקבל את הרגשות ולהבין שהם טבעיים ונורמטיביים.

היעזרו בגורם מוסמך
בסופו של דבר, השיטה הכי טובה להתמודד עם חרדת הבחינות תהיה למעשה, להרגיש מוכנים למבחן. באתר "שיעור בקליק" תוכלו למצוא מבחר אדיר של מורים פרטיים לשלל המקצועות. עם המורה הפרטי הנכון תוכלו לשבת על הדברים שאתם לא בטוחים לגביהם, להבין קצת יותר טוב מה הנקודות החזקות והחלשות שלכם בחומר ולהיות בטוחים שאתם הכי מוכנים שיש למבחן הקרוב. בהצלחה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן