Skip to content

צה"ל החזיר גופת נער פלסטיני למשפחתו – אבל לא את הגופה הנכונה

בשעות הערב הוחזרה לידי הפלסטינים גופתו של אמג'ד אבו סולטאן שנורה ומת מפצעיו. האמבולנס נאלץ לשוב לאחר שהתברר כי הוחזרה גופת אחר. צה"ל: נחזיר את הגופה מחר, הטעות נבעה בתהליך הזיהוי והאירוע יתוחקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אמג'ד אבו סולטאן (צילום: רשתות פלסטיניות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

צה"ל החזיר היום (שישי) את גופתו של אמג'ד אבו סולטאן לידי משפחתו, אך אביו החזיר את הגופה לישראל לאחר שהתברר כי הגופה שנמסרה לידי הפלסטינים הנה גופה  של אדם אחר. מצה"ל נמסר כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, צה״ל פעל היום להחזרת גופתו של הפלסטיני למשפחתו, אך במהלך החזרת הגופה התגלה כי מדובר בגופת אדם אחר, "ככל הנראה כתוצאה מטעות אנוש בתהליך הזיהוי וההעברה. האירוע יתוחקר לעומק על ידי הגורמים הרלוונטיים". עוד נמסר כי גופתו של אמג׳ד אוסאמה גלאל אבו סלטאן תוחזר למשפחתו מחר (שבת) בשעות הערב.
אמג'ד בן ה-16, תושב בית ג'אלא, מחוז בית לחם, נהרג ב-14 באוקטובר 2021, בסמוך לבית ג'אלא, מחוז בית לחם, מירי כדורים חיים. על פי בצלם הוא נפצע מירי חיילים ממארב לאחר שלדברי הצבא השליך בקבוק תבערה לעבר כביש 60 – כביש המנהרות, יחד עם נער פלסטיני נוסף, שנעצר. הוא מת מפצעיו מאוחר יותר באותו יום. ישראל גם השיבה אחר הצהריים לפלסטינים את גופתה של איסראא ח'אלד עארף ח'זימיה בת ה-30, המחבלת מקבטיה ליד ג'נין, שנורתה ונהרגה בסוף חודש ספטמבר לאחר שניסה לדקור שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן