Skip to content

פיגוע רצחני בירושלים: הרוג וארבע פצועים – המחבל חוסל

כוחות משטרה ושב"כ פשטו על מחנה הפליטים שועפט ועל בית המחבל. המחבל אבו שחידם היה מוכר למערכת הביטחון כפעיל חמאס באזור מחנה הפליטים שועפט, אך הוא לא נעצר בעבר על ידי שירות הביטחון הכללי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיגוע ירי רצחני אירע הבוקר (ראשון) בעיר עתיקה באזור שער השלשלת סמוך להר הבית בבירה. המחבל פתח באש בסמוך לשעה 09:00. המחבל פאדי אבו שחידם (42), איש הזרוע המדינית של ארגון החמאס ממחנה הפליטים שועפט, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון. אזרח נהרג וארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחד שמצבו קשה. האזרח שנרצח, כבן 30, מוגדר בשלב זה כאלמוני מאחר שלא נשא עליו מסמכים. שני שוטרים (30 ו-31) נפצעו קל בעת הירי וחיסול המחבל. ההרוג, שנפצע אנוש מהירי פונה אל יחידת הטראומה של בית החולים הדסה הר הצופים עם פגיעת ראש קשה וללא סימני חיים, שם נאלצו הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הפצוע קשה פונה לבית החולים שערי צדק. אשתו ביקשה להתפלל לרפואת הרב אהרון יהודה בן טובה. אל בית החולים הדסה עין כרם פונו שלושה פצועים: אזרח בן 45 במצב בינוני ושני לוחמי מג"ב בני 30 ו-31 במצב קל. בנוסף לנשק עמו בוצע הפיגוע, נתפשה ברשות המחבל שחוסל גם סכין.

זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
המחבל – פאדי אבו שחידם (צילום מעמוד הפייסבוק שלו ומצלמות אבטחה שפורסמו ברשתות הערביות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים במקום הערכת מצב ולזירת הפיגוע הגיעו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי. חקירת הפיגוע מבוצעת ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב״כ. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל פשטו על מחנה הפליטים שועפט כולל לתוך בית משפחתו של המחבל. שר לביטחון פנים ח"כ עומרי בר לב שהגיע לזירת הפיגוע אמר כי "היה כאן אירוע קשה, מחבל הגיע הנה עם נשק תקני. הוא כל יום בא להתפלל כאן בהר הבית, היום הוא החליט לבוא הנה עם הנשק, ירה ולצערנו הרג את אחד האנשים שהיו כאן. בתוך מספר שניות בודדות, עלו שתי שוטרות מלמטה ופתחו עליו באש. במקביל הגיעו שוטר ואיש מג"ב מלמעלה וירו עליו. לשמחתנו הסמטה הייתה ריקה, כי אחרת חס וחלילה היו עוד נפגעים. פעולת השוטרות הייתה מבחינה מבצעית ברמה הכי גבוהה. כך גם פעולת השוטרים שהגיעו מלמעלה, הערנות כאן הייתה מדהימה. כל הכבוד לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל ולוחמי מג"ב". השר בר-לב הוסיף  כי המחבל השתייך כאמור לזרוע המדינית של חמאס. "הדברים ייבדקו", אמר השר. "אנחנו מאתרים את הבית שלו, כך שנראה שזה היה מתוכנן. אשתו ברחה לחו"ל לפני שלושה ימים והוא החליט לבצע את זה". המחבל אבו שחידם היה מוכר למערכת הביטחון כפעיל חמאס באזור מחנה הפליטים שועפט, אך הוא לא נעצר בעבר על ידי שירות הביטחון הכללי. הוא נהג להסתובב הרבה באזור הר הבית והעביר שיעורי דת במרחב".
בחמאס בירכו על הפיגוע הרצחני והוציאו הודעה לפיה ה"חמאס מתחתנת עם בנה, השהיד הגיבור, השייח' פאדי מחמוד אבו שחידאם, מנהיג התנועה במחנה שועפאט, שביצע היום את פעולת באב א-סיסילא בירושלים הכבושה", עוד קרא החמאס לפעיליו ועודדם להמשך פעילות טרור. "האופציה של התנגדות מקיפה על כל צורותיה, במיוחד התנגדות מזוינת, היא זו שמסוגלת לבלום את האויב ולעצור את תוקפנותו… אנו קוראים לעמנו להמשיך ברבאט במסגד אל-אקצא המבורך ולהתעמת עם ניסיונותיו המתמשכים של הכיבוש לחילול כיכרותיו", נמסר בהודעת ארגון הטרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן