Skip to content

מחד מתנחלים תקפו פלסטינים ורכושם ומאידך צה"ל סיכל התארגנות טרור

אמש תקפו מתנחלים בידויי אבנים מכוניות ופלסטינים בבתיהם בעוריף, צומת תפוח ובצומת בית אל. היום פורסם כי צה"ל והשב"כ עצרו עשרות פעילי חמאס החשודים בהתארגנות טרור. כל המודיעין המצוין מונע טרור. לשאלה מי יעצור את תקיפות המתנחלים, אין תשובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלימות המתנחלים לא פוסקת –  בעוד כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה ביצעו בחודשים האחרונים למעלה מ-50 מעצרים של פעילי חמאס, שהיו מעורבים בהקמת התארגנות טרור רחבה שפעלה באזור יהודה ושומרון, ממשיכים המתנחלים לתקוף, ליידות אבנים, לנתץ מכוניות ולדוקר צמיגי מכוניות של פלסטינים. הבוקר (שני) פרסם דובר צה"ל אודות פעילות צה"ל כנגד פעילי חמאס שחשודים במעורבות בהתארגנות לתשתית טרור בגדה המערבית. עשרות פעילים נעצרו, תפסו אמצעי לחימה רבים, וחומרי נפץ המתאימים לבניית מספר חגורות נפץ. לדברי דובר צה"ל מדובר "פעילות מודיעינית ייחודית הביאה ללוחמים בקצה המבצעי מודיעין ויכולות מתקדמות, גם באמצעות שיתופי הפעולה המבצעיים עם שב"כ ומשטרת ישראל".

צה"ל והשב"כ לכדו פעילי חמאס (צילום: דובר צה"ל)

אלא לא השב"כ ולא צה"ל מנעו אתמול (ראשון) מספר תקיפות אלימות בגדה המערבית המכוונות נגד פלסטינים; שלושה בתים של משפחות הותקפו באבנים בלילה: רכבים אחרים הותקפו אמש בשעות הערב.
על פי דיווח ארגון 'יש דין' בסמוך לחצות ליל ראשון, נכנסו מתנחלים לשכונת מגורים בעוריף ותקפו באבנים שלושה בתים בזמן שבני המשפחה ישנו במיטותיהם. לא דווח על נפגעים מהתקיפה. רכב אחד ניזוק מפגיעת אבנים. על פי הדיווח התקיפה התרחשה לאחר מספר תקריות אלימות נוספות שהתרחשו בשעות הערב, במספר מוקדים בגדה המערבית. בסביבות השעה 18:00 השליכו מתנחלים אבנים על רכבים פלסטינים בצומת תפוח. מספר רכבים נפגעו בשמשות. מעט לאחר מכן, בסביבות השעה 18:15 תקפו מתנחלים באבנים רכבים פלסטינים בצומת בית אל ליד אל בירה. כ3/4 שעה לאחר מכך, בסמוך לשעה 19:00, תקפה קבוצה של מתנחלים רכב בודד שנסע בין קוסרה לג'אלוד. נהג הרכב הצליח להימלט מרכבו מחשש שיבצעו בו לינץ'.

רכב שהותקף בעוריף (צילום: יש דין)
רכב שהותקף בצומת תפוח (צילום: תושב חווארה)
אחד מהבתים שהותקפו בעוריף (צילום: יש דין)

מיש דין נמסר כי "הפעם, הפורעים השליכו אבנים על משפחות פלסטיניות בזמן שאלו ישנו במיטותיהם. תקיפה זו הגיעה אחרי מסכת של התקפות שונות על פלסטינים שהתרחשו לאורך הערב. מדינת ישראל אינה מעוניינת ולא פועלת כמעט בכלל בשביל לטפל בתופעה המסוכנת והקטלנית הזו. ההסבר ברור: אלימות המתנחלים משרתת את משטר האפרטהייד".
מצה"ל נמסר לאחר פרסום עשרות המעצרים כי "צה"ל יחד עם כלל גופי הביטחון ימשיכו לפעול בכל עת לסכל ניסיונות פעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן