Skip to content

יו"ר הועדה לשירותי דת: היום גם רות המואבייה הייתה נפסלת מגיור

בדיון שנערך בוועדה אודות הגיור בישראל הופיעה אליס דול, חיילת זמרת שאומצה בגיל שבועיים, בפני הועדה וסיפרה כי במהלך קורס גיור נאמר לה שלא תוכל להתגייר בשל היותה אישה וזמרת. הרב משה ולר: זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כיום גם רות המואבייה לא הייתה עוברת גיור", אמרה היום (שלישי) יו"ר  הוועדה לשירותי דת יהודיים, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), במהלך דיון על מערך הגיור שנערך בוועדה בראשותה הביאה יושבת ראש הועדה כדוגמה את פסילתה של זמרת צעירה אליס  דול (קופלנד) מלהתגייר בשל היותה אישה זמרת.  קופלנד, כיום חיילת בצה"ל, שפרצה למסכים ככוכבת יוטיוב, אומצה בידי משפחה ישראלית באוקראינה כשהיתה בת שבועיים, החלה בהליך הכנה לגיור במרכז הלאומי לגיור "נתיב", אך להפתעתה, היא קיבלה במהלכו אזהרה משונה: "חבל על הזמן שלך – הרבנות לא תרשה לזמרת להתגייר". קולפנד סיפרה: "באמצע הקורס ישבתי לשיחה עם אחת המורות בקורס, ואז היא הסבירה לי שכנראה אני לא אוכל להמשיך – בגלל שאני זמרת", אמרה דול. "אני לא מסוגלת. זה קשה לראות את החברים שלך בקורס מתרגשים ואומרים: 'או-מיי-גוד, בית הדין, איזה כיף', וממש מתרגשים לזה כבר ורוצים את זה, ואני יודעת שאני עוד בקורס ואני עדיין נלחמת על המקום שלי – ואני לא אוכל להמשיך שם".

יוליה מלינבסקי (צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת)

"קרוב לחצי מיליון אזרחים אינם מוכרים כיהודים במדינת ישראל. מדובר במספר אסטרונומי אשר רק הולך וגדל עם השנים. אי אפשר להתעלם מהמציאות הזאת של מערך הגיור בישראל. אנחנו מדינה יחידה בעולם שאנשים נלחמים להיות יהודיים. זה צריך להדיר שינה מעיני כולנו. יש תחושת השפלה ופגיעה במערך. למרות שאנשים לא יהודים על פי ההלכה, גם הציבור רואה אותם והם מרגישים כך. אחריותה של מדינת ישראל לדאוג לכך שהליך הגיור יהיה הליך מכבד ומחבק ויקרב אותם אל היהדות", אמרה מלינובסקי  וצטטה את הרמב"ם: : "כיצד מקבלין גרי צדק? כשיבוא אחד להתגייר מן הגויים ויבדקו אחריו ולא ימצאו עילה. אומרים לו: מה ראית שבאת להתגייר? אתה יודע שישראל בזמן הזה דווים ודחופים ומסחופין וייסורים באים עליהן? אם אמר יודע ואיני כדאי, מקבלין אותו מיד".

הופיעה בפני הוועדה – אליס (קופלנד) דול (צילום מסרטון ערוץ הכנסת)

ראש מערך הגיור ברבנות הראשית הרב משה ולר דחה את האשמות האלו וטען כי  "לא היה ולא נברא" וציין ש "גם זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר". וולר הוסיף: "הדרישות הבסיסיות של ההלכה היא אימוץ אורח חיים של תורה ומצוות. לדוגמא, מגיירם גם מי שלא הולך עם כיסוי ראש. נאמר כאן שספורטאיות וזמרות לא יכולות להתגייר. אלו דברים לא נכונים בעליל. זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר. אין שום פסילה בגיור לזמרות. גם ספורטאיות – שבוע שעבר גוירה אלופת ישראל בקראטה". "אפעל גם בסמכותי כיושבת ראש הוועדה לשירותי דת יהודיים וגם באמצעות חקיקה כדי לאפשר למי שרוצה, מרגיש יהודי ובעל זיקה להיות חלק מהעם שלנו", הבטיחה יו"ר הועדה ח"כ מלינובסקי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן