Skip to content

בן 77 מואשם כי צייץ לפני שנה וחצי כנגד נתניהו

על פי כתב האישום צבי בונשטיין פרסם בין השאר: "ישראל לא תשתקם ממגיפת הקורונה אלא רק לאחר חיסול העריץ בדיקטטורה של הנאשם הארור", אלא שציוץ זה זכה לאפס לייקים ואפס שיתופים. ציוץ אחר שלו זכה ל- 30 לייקים - על כך מאשימה אותו היום המדינה בהסתה לאלימות. בונשטיין: טרם קיבלתי את כתב האישום. ביקשתי שמוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט בשלום בקריות, כתב אישום כנגד צבי בינשטיין מקרית ביאליק, בגין עבירה של הסתה לאלימות. זאת, לאחר שפרסם ברשת הטוויטר תכנים שעודדו אלימות כלפי ח"כ בנימין נתניהו בתקופה בה כיהן כראש ממשלת ישראל.
מכתב האישום, שהוגש ע"י עורך הדין עמית לוין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עולה כי  בתקופה הרלוונטית לכתב האישום התקיימו הפגנות תכופות נגד ראש הממשלה דאז בין היתר בקרבת מעונו שברחוב בלפור בירושלים.
במהלך תקופה זו פרסם בונשטיין בחשבונו ב- "טוויטר", פרסומים הקוראים לאלימות ומעודדים מעשי אלימות כלפי ראש הממשלה דאז ומשפחתו. לטענת הפרקליטות העלה בונשטיין תכנים שזכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכתם על חיבוב (לייק)

צבי בונשטיין (צילום מדף הפייסבוק לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הנאשם החזיק וניהל חשבון בטוויטר תחת השם zvi binstein או @zvibin1, אליו העלה תכנים שזכו לחשיפה והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בפרסומים באמצעות 'חיבוב' ("לייק"), באופן מילולי גלוי באמצעות "תגובה" או באמצעות הדהוד התוכן ("ציוץ מחדש").
אלא שבעובדות כתב האישום מפרטת הפרקליטות   כי ציוציו של בונשטיין לא זכו לתהודה רבתית. כך לדוגמה ביום 2020.7.12  פרסם צבי בחשבון הטוויטר את התוכן הבא: "ישראל לא תשתקם ממגיפת הקרונה אלא רק לאחר חיסול העריץ בדיקטטורה של הנאשם הארור". אלא שציוץ זה לא זכה לחיבובים (לייקים) ולא לתגובות אחרות או שיתופים.
ב – 2020.7.14  פרסם צבי בטוויטר את התוכן הבא: "היום 14 ביולי, בתאריך זה בשנת 1789 ,פרצו אזרחי צרפת לבסטיליה מעוז שלטון הדיכוי בפריז ושרפו אותה. היום 7.14.72020, אזרחי ישראל מסתערים על קן הקוקייה ברחוב בלפור, מעונו של נאשם בפלילים, סנדק כנופית הפשע עם אשתו הגנבת ובנו סרסור זונות ושורפים אותה". הפרסום הזה על פי כתב האישום זכה לשלושים ציוצים מחדש ולעשרה לייקים. עוד נטען בכתב האישום כי בונשטיין פרסם ב- 2.8.2020 את התוכן הבא:  "אזרחי ישראל בדרכם לקן הקוקייה ברחוב בלפור יעשו לנאשם ולכנופיית בלפור השוכנת שם, את אשר הנאשם המושחת עשה ליצחק רבין ב 5.11.1995, ואת אשר אזרחי רומניה, עשו, בעקבות אירועי המהפכה הרומנית (1989) הודחו ונתלו במרכז העיר, שליטי רומניה הקומוניסטית, ניקולאה צ'אושסקו ורעיתו אלנה צ'אושסקו". כתב האישום טוען כי פרסום זה זכה ל-לייקים ושיתופים, אך נמנע מלציין את הכמות. "פרסומיו אלה עולים כדי קריאות למעשי אלימות ויש בהם כדי לעודד מעשי אלימות כלפי ראש הממשלה לשעבר ומשפחתו, בדרך של פגיעה בגופו או העמדתו בסכנת מוות, וזאת כאשר יש אפשרות ממשית שהפרסומים יביאו לעשיית מעשה האלימות. בגין כך, הואשם בעבירה של הסתה לאלימות", נטען בכתב האישום.
צבי בונשטיין מסר בתגובה כי טרם קיבל את כתב האישום: "אני שומע ממך שהוגש כתב אישום, אבל אני לא קיבלתי אותו. מוזר כי הפרקליטות רצה לפרסם כתב אישום עוד לפני שאני יודע שכתב אישום כזה קיים. פנו אלי בעבר מהפרקליטות והתריאו מפני הגשת כתב אישום. ביקשתי שמוע, שישמעו מה יש לי לומר. קיבלתי מכתב ובו נאמר כי היות ואני לא מיוצג על ידי עורך דין, אני מנוע מלקיים שימוע בפני הפרקליטות. כשאקבל את כתב האישום, אתייחס לתוכנו ואגיב בהתאם."

כתב אישום צבי בינשטיין
לקריאת כתב האישום

 

 

 

1 Comment

  1. גד
    25 בנובמבר 2021 @ 13:30

    כסת"ח. רק כדי להראות שמתיחסים לאיומים גם משמאל.
    אל דאגה, האישום יגנז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן