Skip to content

נשיא המדינה צפוי להדליק נר ראשון של חנוכה בחברון: מקורביו: זו עיר בישראל

יצחק הרצוג הודיע כי ביום ראשון ידליק נר ראשון של חג האורים, במערת המכפלה ויסייר בחברון. השאלה היא: מדוע הנשיא שהבטיח להיות הנשיא של כווולם, מגיע להדליק נר לסמל מרידת המיעוט בכובש הכוחני, דווקא לחברון, עיר אפרטהייד בה 'יושבים' 800 יהודים על צווארם של רבע מיליון פלסטינים? מאמר דעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום ראשון הקרוב יגיע נשיא המדינה יצחק הרצוג להדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון ולאחר מכן יסייר  במקום עם ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון הלל הורוביץ וראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן. בחברון המהווה סמל לכיבוש הכוחני של ישראל בשטחים הכבושים מתגוררים 800 יהודים הכוללים  500 יהודים ו-300 תלמידי ישיבה לצד כ־215 אלף פלסטינים הנמצאים בשטח "H1".  תושבי חברון הפלסטינים אולצו לסגור את חנויותיהם במרכז העיר (רחוב השוק) ואחרים גם לנטוש את בתיהם מפחד המתנחלים.
הרצוג בחר להגיע לעיר שבה מתקיים למעשה אפרטהייד יהודי בו קיימים רחובות בהם אסור לפלסטיני לנוע, כמו גם למערת המכפלה, מקום בו ביצע הרוצח ברוך גולדשטיין את הטבח במתפללי פלסטינים. דווקא שם בחברון בחר הנשיא של כולם להדליק את הנר הראשון של חנוכה, חג בו חוגגים את ניצחון המיעוט על הכובש.  נר לסמל מרידת החשמונאים בשלטונו הכובש של אנטיוכוס.

מימין לשמאל: חברון הפלסטינית, רחוב השוק הסגור, נשיא המדינה, מערת המכפלה (צילומים: ציפי מנשה. צילום הנשיא: לע"מ)

לשאלה מדוע בחר הנשיא לבקר ולפתוח את חג האורים דווקא במקום בו קיימת התנחלות יהודית כובשת ואלימה, נמסר ממקורות המקורבים לנשיא כי נשיא המדינה מבקר בחברון  כפי שביקר גם בכפר קאסם. כפי שביקר בזמנו בהר ברכה (התנחלות אלימה בפני עצמה), "כפר קאסם הוא בשטח מדינת ישראל", הקשה מגפון ושאל: האם הנשיא רואה בחברון כחלק ממדינת ישראל ולא שטח כבוש בריבונות צבאית, על כך נענה כי הנשיא יענה על כך בנאומו שיישא ביום ראשון.
חבר הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) מסר בתגובה כי "‏נשיא האפרטהייד בחגיגות נר ראשון במעוז האפרטהייד. הקול קולה של מפלגת העבודה, הידיים ידיה של הציונות הדתית. נס לא יהיה שם ולא פה".
תוך כך, סמוך לביקור הנשיא הודיע היום (שישי) ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי כי ביום ראשון יתקיים סיור מיוחד בהר חברון. הסיור יתקיים "על רקע קמפיין השנאה וההסתה של השמאל הקיצוני כנגד ההתיישבות הצעירה ולאור המשך ההשתלטות הפלסטינית המאסיבית על שטחי C בסיוע ותמיכת משרד הביטחון והמינהל האזרחי". מסיבות אלו, כך נמסר,  תקיים שדולת א״י "סיור מיוחד בהר חברון" וכי את הסיור יוביל דמרי יחד עם ח״כ יואב קיש (ליכוד) וח״כ אורית סטרוק (ציונות דתית), תנועת הימין רגבים, פורום ההתיישבות הצעירה, אישי ציבור ונוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן