Skip to content

סנטורום ניצח בלואיזיאנה – אבל הפער מרומני עודנו גדול

סנטורום כבר בונה על בחירות 2016 – ומזכיר את הפסדו של רייגן לפורד ב-1976 ואת ניצחונו על קארטר ב-1980 כמודל אפשרי לניצחונו העתידי מאת אורי קציר הסנטור לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום, זכה הלילה בתמיכת הרפובליקנים של לואיזיאנה במאבקו על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. לואיזיאנה נחשבת למדינה שמרנית ביותר, ובה ריכוז גבוה של מצביעים אוונגליסטיים, הנחשבים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סנטורום כבר בונה על בחירות 2016 – ומזכיר את הפסדו של רייגן לפורד ב-1976 ואת ניצחונו על קארטר ב-1980 כמודל אפשרי לניצחונו העתידי

מאת אורי קציר

בסיס תמיכה שמרני יציב במערב ובדקום. ריק סנטורום

הסנטור לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום, זכה הלילה בתמיכת הרפובליקנים של לואיזיאנה במאבקו על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. לואיזיאנה נחשבת למדינה שמרנית ביותר, ובה ריכוז גבוה של מצביעים אוונגליסטיים, הנחשבים לבסיס התמיכה שמרני היציב ביותר של סנטורום.

אחרי ספירת 97 אחוזים מהקולות, התברר כי ניצחונו של סנטורום היה מכריע. הוא זכה בתמיכת 49 אחוז מהמצביעים. רומני הגיע שני עם 27 אחוז, גינגריץ' קיבל 16 אחוז מהקולות ורון פול – 6 אחוז בלבד.

הניצחון העניק לסנטורום דחיפה פסיכולוגית הנחוצה לקמפיין שלו, אבל מבחינה מספרית נתן לו את תמיכתם של 20 צירים בלבד, כאשר הצבעתם של 26 נוספים תוכרע מאוחר יותר. ואולם, גם אם יצליח סנטורום להשיג את תמיכת כולם, עדיין לא יתמכו בו אלא רק מחצית הצירים שכבר התחייבו להצביע בוועידת המפלגה בעד המועמד המוביל, מיט רומני. למעשה, לאחר שרומני הביס את מתחריו באילינוי וזכה לתמיכתו של מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, סיכוייו של סנטורום לנצח במירוץ קלושים למדי. עד כה הביעו 563 צירי ועידה את תמיכתם ברומני, לעומת 263 בלבד בסנטורום. כדי לזכות במועמדות יש צורך בתמיכת 1,144 צירים לפחות.

רייגן ופורד בוועידת המפלגה הרפובליקנית ב-1976. סנטורום בונה על תרחיש דומה: הפסד בנקודות עכשיו, ניצחון סוחף ב-2016

במכתב ששיגר לתורמים שהתגייסו לתמוך בקמפיין שלו, כתב סנטורום כי לאחר הניצחון בלואיזיאנה הגיע מסע הבחירות שלו לזכייה ב-11 מדינות – שיא של כל הזמנים עבור מועמד שמרני, מאז ניצח רונלד רייגן במדינות אלה. המסר ששיגר היה ברור: ב-1976 זכה הנשיא המכהן אז, ג'ראלד פורד, ביותר צירים ממתחרהו רייגן, אבל לא זכה במספיק תמיכה כדי להשיג רוב בוועידת הרפובליקנית שבחרה את המועמד שלה לנשיאות. סופו של עניין היה שפורד אמנם זכה במועמדות, אבל העובדה שרפובליקנים רבים הסתייגו ממנו הביאה לכך שבבחירות לנשיאות הוא הובס על ידי הדמוקרט ג'ימי קארטר. רייגן שב ארבע שנים אחר מכן למירוץ, והפעם זכה במועמדו ובנשיאות. פרשנים פוליטיים בארצות הברית כבר מכירים את סנטורום כמועמד בעל סיכויים גבוהים במיוחד לנצח בפריימריז של 2016 – גם אם יפסיד לרומני השנה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן