Skip to content

מדוע אחסון אתרים בענן הוא פתרון האחסון המומלץ עבורכם?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אור פיאלקוב (צילום: יח"צ)

הכותב: אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל,

,  משרד פרסום באינטרנט המתמחה בפרסום במגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק דיגיטלי בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. מלבד זאת, אור הוא גם הבעלים של EasyCloud – שרת אחסון בענן, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud, Amazon Web Server, Vultr,  ועוד.

 


אילו אפשרויות שונות קיימות בשוק לאחסון אתרים?

לפני שתכירו לעומק את המושג "שרת אחסון בענן" חשוב להכיר 3 פתרונות אחסון מרכזיים שקיימים, שמא אולי אחד מהם יתאים לצרכים שלכם ושל העסק שלכם וייתן לכם את המענה הדרוש.

  1. שרת ייעודי (פיזי) – שרת פרטי פיזי ששייך לאדם אחד שקנה אותו. מחירו של שרת ייעודי גבוה ולכן השרת הזה יותר מתאים לחברות ותאגידים עצומים שבאמת צריכים שרת פרטי פיזי משלהן לנתונים וקבצים. ניהול השרת והטיפול בו מצריכים עובד In House עם ידע טכנולוגי או לחילופין לשכור שירותים של פרילנסר מכיוון שניהול של שרת ייעודי מצריך ידע טכני רב, שגם מעלה את עלות השרת בהרבה כסף. חשוב להזכיר שברכישה של שרת ייעודי לא ניתן להגדיל או להקטין את היקף צריכת המשאבים ככה שאם בחרתם גודל גיבוי מסויים בשרת ובהמשך תרצו לגדול ולהגדיל אותו תהיו חייבים לרכוש שרת נוסף.
  2. שרת שיתופי (פיזי) – הפתרון הכי נפוץ לאחסון וגיבוי נתונים באינטרנט הוא שרת שיתופי. הוא נפוץ מכיוון שרוב האתרים והעסקים יבחרו באחסון שיתופי בגלל העלות הנמוכה שלו. שרת שיתופי הוא שרת פיזי שמאחסן בתוכו מספר משתמשים שונים כשכל אחד מהם מקבל מקום ייעודי בשרת. המשאבים של שרת שיתופי מתחלקים בין כולם מה שהופך אותו לשרת פחות איכותי ומאוד לא בטיחותי לאתר שלכם – בשרת שיתופי בגלל שהמשתמשים חולקים את אותו השרת עם משתמשים אחרים, קריסה של אתר אחד יכולה להשפיע על שאר האתרים ולגרום גם להם לקרוס.
  3. שרת VPS (וירטואלי) – בשונה מ-2 שרתי האחסון הפיזיים שלמעלה ישנו פתרון אחסון נוסף לבעלי עסקים ומנהלי אתרים – אחסון בשרת VPS. שרת VPS הוא שרת וירטואלי שהמשתמשים בו חולקים אותו עם מספר מצומצם של אנשים ממש כמו בשרת שיתופי. ההבדל בין אחסון בשרת שיתופי לאחסון בשרת VPS הוא שב-VPS כמות המשתמשים שחולקת את השרת קטנה בהרבה ולכן הסיכוי שיהיו לנו תקלות עקב תקלות של אתרים אחרים בשרת הוא נמוך ביחס לשרת שיתופי. (נמוך אבל עדיין קיים).

    צילום: cloudways

פתרון אחסון בענן לעומת שאר השרתים

שהוגים את הביטוי "אחסון ענן" בעצם מתכוונים לשרת וירטואלי שנמצא בחוות שרתים של חברת ענן מסוימת. בשרתים מסוג ענן המידע והקבצים שלכם משוכפלים על גבי מספר שרתים שונים לכן האתרים שלכם מגובים במצב שיש תקלה. כשקורית תקלה האתרים שלכם ינוטרו אוטומטית היישר לשרת הגיבוי וימשיכו לעבוד כרגיל.

פתרונות אחסון בענן הגיעו על מנת לפתור את הבעיות של פתרונות האחסון שהצגנו למעלה. בנוסף לעובדה שפתרון אחסון בענן הרבה יותר זול, אמין ומאובטח, הוא גם פותר לגמרי את הבעיות שקיימות בשרתים האחרים שעליהם דיברנו.

באחסון ענן, מכיוון שהמידע והקבצים שלכם משוכפלים, הסבירות שהקבצים המאוחסנים שלכם ייתקלו בתקלה כמעט בלתי אפשרית ושואפת לאפס. בנוסף, כשמאחסנים אתר בשרתים פיזיים אנחנו עלולים להינזק משריפה פיזית בחוות השרתים כך שבאחסון על שרת ענן הבעיה הזאת מנוטרלת.

צילום: cloudways

בשרתי אחסון ענן השונים קיימת האפשרות להגדיל או להקטין את כמות ונפח השירותים שאנחנו משלמים עליהם בלחיצת כפתור וללא ידע טכני. בשונה מהעבודה עם שרתי אחסון פיזיים, שבהם לא ניתן לבצע שינויים ומתחייבים מראש על כמות ונפח השירותים. יתרון זה מאפשר לכל אחד להשתמש בשירותים של אחסון בענן, בין אם מדובר בעסק קטן או בתאגיד בינלאומי.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא שבשרת מסוג ענן אתם מקבלים שרת משלכם ולא צריכים לחלוק שרת עם מספר אתרים נוספים. כלומר, אין שום סיבה שתקלות של אתרים אחרים שלא קשורים אליכם ישפיעו על האתר שלכם. שרת אחסון בענן הוא שרת פרטי שלכם ואינו מושפע ממשתמשים נוספים שנמצאים באותה חברת אחסון.

צילום: cloudways

מדוע לא צריך איש טכני כדי לעבוד עם שרת אחסון בענן?

בן אדם פשוט ללא ידע טכני יכול בקלות ללכת לאיבוד בין כל המושגים והאפשרויות שיש בפתרונות אחסון בכלל ובפתרונות אחסון בענן בפרט. נדרשת הבנה מתקדמת בתחום ובמונחים המקצועיים שיש בו.

למזלנו, קיימים ברחבי האינטרנט פתרונות אחסון מנוהל בענן שמאפשר לבעלי אתרים ועסקים לעבוד עם מעצמות בתחום אחסון הענן, למשל: AWS, Google Cloud Platform, DigitalOcean ועוד.  המטרה העיקרית באחסון ענן מנוהל הוא לאפשר לאנשים ללא ידע טכני לנהל שרת אחסון בענן משלהם על ידי מערכת פשוטה שהופכת הכל לקל יותר – התקנת אתר על המערכת, העברת אתר על המערכת, התקנת תעודת אבטחה SSL חינמית ועוד.

לסיכום

פתרון אחסון בענן הוא בוודאות הפתרון המושלם עבורכם ואנחנו מאוד ממליצים לכם לעבוד עם חברת Cloudways, שמנגישה עבורנו את החברות הגדולות ביותר בתחום אחסון ענן. Cloudways מאפשרת לנו לנהל בקלות את שרתי האחסון והאתרים שלנו באמצעות פאנל ניהול נוח בצורה יוצאת דופן וחווית משתמש איכותית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן