Skip to content

הוגשה הצהרת תובע כנגד אדורד קצ'ורה החשוד ברציחת ליטל יעל מלניק ז"ל

לטענת המשטרה הגיע החשוד עם הנערה לאתר בניה בקריית מוצקין לאחר שהיה עמה לילה שלם. שם חפר יחד אתה בור, ולאחר שנשכבה בו מנע ממנה לצאת וכיסה אותה בעפר. פרקליטו: הוא לא רצה במותה ולא גרם למותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום חקירת המשטרה הוגשה הבוקר (חמישי)  הצהרת תובע כנגד החשוד ברציחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל באתר בנייה בקריית מוצקין לפני חודשיים ב- 2.10.21. לטענת המשטרה השניים שהו יחד במהלך שעות הלילה על אף צו הרחקה כנגד החשוד ברציחתה אדוארד קצ'ורה, תושב קריית מוצקין  שהוצא לבקשת סבתה של ליטל ז"ל ונמסר לו. לטענת המשטרה הגיעו בשלב מסוים השניים הגיעו השניים לאתר הבנייה ושם ניסו לחפור בורות במספר מקומות עד למקום בו הצליחה החפירה באתר. בשלב זה ליטל נשכבה אל הבור שכוסה בידי קצ'ורה שאף מסר לה צינור לצורך נשימה. על פי החשד, קצ'ורה מנע ממנה לצאת מהבור עד למותה. לאחר זמן קצר הוא עזב את המקום.
לבקשת המשטרה, הוארך מעצרו של אדוארד מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה ולתקופה העולה על 60 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה והבוקר כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד קצ'ורה לצורך הארכת מעצרו טרם הגשת כתב אישום בעבירת רצח בנסיבות מחמירות ובנוסף בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. סנגורו של קצ'ורה מועם הסנגוריה הציבורית, עורך הדין בוריס שרמן הגיב לכך ואמר כי "אדוארד טוען לכל אורך הדרך כי לא רצה במותה של המנוחה ולא גרם למותה. מטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".

ליטל יעל מלניק ז"ל (צילום מדף הפייסבוק על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

החקירה החלה ב- 2.10.21 בסמוך לשעה 09:00 כששומר באתר בנייה בקריית מוצקין דיווח למוקד 100 של המשטרה כי הבחין בזוג, גבר ואישה, אשר נכנסו לאתר הבנייה, ביצעו מספר חפירות ולאחר זמן מה הגבר עזב את המקום בריצה לבדו. שוטרי משטרת זבולון אשר הגיבו לקריאה הגיעו למקום שם הבחינו בגופת נערה אשר קבורה חלקית בקבר טרי אשר ניכרה במקום. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הגיעו לזירת האירוע והחלו באיסוף ממצאים וסריקות לאיתור חשודים. חקירה ראשונית שבוצעה הציפה אירוע היעדרות עליו דווח יום קודם לכן סמוך לשעה 21:30 בו דיווחה תושבת אור עקיבא כי נכדתה, ליטל יעל מלניק, לא הגיעה לבית הסבתא ממוסד חינוכי בו שהתה בדרום הארץ וממנו יצאה בשעות הבוקר.


ראש צוות החקירה בימ"ר חוף רפ"ק תומר קסלסי (צילום: דוברות המשטרה)

עוד מסרה הסבתא כי נכדתה טופלה בבית חולים פסיכיאטרי שם הכירה אח ששמו אדוארד קצ'ורה שגר בקריית מוצקין אולם היא לא ידעה האם ליטל נסעה אליו או לא. צוות שוטרים הגיע לדירת האח בקרית מוצקין בניסיון לאתר את הנערה אולם עזב לאחר שלא היה מענה בדירה. בשעות הצהריים חזרו שוטרי תחנת זבולון בשנית לדירתו של האח, תושב קריית מוצקין (49), הפעם הוא אותר ונעצר. בדירתו נתפסו מוצגים הקושרים אותו לזירה ולמעשה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף בידיה שפתחה בחקירה ובמהלכה הופעלו כלים חקירתיים ופורנזיים תוך איתור מומחים  רבים ושונים בה נאספו מגוון ראיות במטרה לגבש תשתית ראייתית לצורך העמדתו לדין של החשוד. מהחקירה עלה כי ההיכרות בן קצ'ורה לליטל החלה בעת שזו הייתה מאושפזת בבית החולים בו עבד אדוארד כאח, היכרות שהתפתחה לקשר מיני. עוד עלה כי השניים שהו יחד במהלך שעות הלילה על אף צו הרחקה שהוצא כנגדו לבקשת  סבתא של ליטל שלא ראתה בעין יפה את הקשר בין השניים וניסתה להרחיקו מנכדתה. ובשעות הבוקר של יום הרצח, הגיעו השניים לאתר הבניה, שם נמצאה גופת הנערה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן