Skip to content

צעדת הימין הקיצוני בלוד לא הבעירה את השטח

צעירי הימין הקיצוני צעדו אמש מגינת רמב"ם לכיכר הקומנדו וניסו להצית את הנר השמיני (של חנוכה) בערים המעורבות. המשטרה נערכה ומנעה חיכוך עם תושבי לוד הערבים. "מה כוללת צעדת הדגלים בלוד? קמפיין הסתה נגד תושבי לוד הערבים", כתב על כך יו"ר השדולה לשווין בערבים מעורבות ח״כ סמי אבו שחאדה. בן גביר: "איומי החמאס לא ירתיעו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחצי שנה לאחר מבצע שומר החומות בו התרחשו מהומות בערים המעורבות, נערך כך זה נראה, ניסיון נוסף להצית את האש והפעם בלוד. אמש (שני) צעדו בני נוער הימין הקיצוני, חבושי כיפות ברחובות לוד כשהם עטופים בהתרסה בדגלי ישראל בהובלתו של חבר הכנסת איתמר בן גבירה (עוצמה יהודית), הידוע בקיצוניותו הרבה. לאחר שהאירוע הסתיים מבלי שרוחות תושבי לוד התלהטו יתר על המידה, כתב על כך בן גביר בווטסאפ: "הערב התקיים מצעד הדגלים בערים רמלה -לוד, לחיזוק תושבי הערים המעורבות".  לטענת חבר הכנסת מצעד הדגלים שנערך בא לקרב בין התושבים ולחזקם, אבל בן גביר לא מציין את אלו תושבים הוא מבקש "לחזק".

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

שישה חודשים קודם כך, אותו אירוע לאומני שהצית אש שנערך בשיח' ג'ראח המוסלמית שבירושלים המזרחית, אירוע שהצית את אש, כמו טילים על ירושלים וישראל והביא ללחימת "שומר חומות", לא מש מזיכרונו של בן גביר והוא טרח להסביר כי "איומי החמאס לא ירתיעו אותי", "הם איימו נגד עליה להר הבית, נגד הגעה לשכונת שמעון הצדיק ונגד הצעדה אבל הגעתי עם האלפים בצעדה לממש את הריבונות שלנו במדינה", צייץ חבר הכנסת והוסיף: "אנחנו לא מתקפלים וממשים את הריבונות שלנו בערים המעורבות ובכל ארץ ישראל. לא ייתכן שבמדינת ישראל יש מקומות שמכים ופוגעים ביהודים רק בגלל שהם יהודים".

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

נוכח חשיבה זו צייץ בטוויטר ח״כ סמי אבו שחאדה (רשימה משותפת), יו״ר השדולה לשיוויון בערים מעורבות: "מה כוללת צעדת הדגלים בלוד? קמפיין הסתה נגד תושבי לוד הערבים, האשמת הקורבן בפשעיו של המקרבן באירועי מאי האחרון? הפקרת ערביי לוד לאנשים יהודים מסוכנים. ובנוסף לכל, תמיכה פוליטית רחבה מראש העיר המסית וחבריו בכנסת", "תכלס" הוסיף חבר הכנסת: "במדינת היהודים מסוכן להיות מיעוט, כמו באירופה לפני כמאה שנים".
אוהדי עוצמה יהודית, הנוער המשולהב, התכנסו בתחילת הערב בגינת רמב"ם הנמצאת בסמוך לשדרות הציונות בלוד. מן הסתם לא הם הקדישו למיקום חשיבה מרובה, הלא הרמב"ם שלמד רפואה ופילוסופיה מהערבים הינו דמות ומודל לדו-קיום מכבד ולא מפלג ומתסיס. אבל הצעירים הללו לא התעכבו על פרט שולי זה, לא נתנו לכך לבלבל בין היוצרות והיצרים וצעדו במרץ ברחובות העיר חמושים בתופים ומערכות הגברה, כאשר לעיתים נראה כי הם אחוזי אקסטזה. החום וההערצה להם זכה חבר הכנסת בן גביר היו לא פחות ממדהימים. בן גביר יודע לאן לכוון את הנוער הצעיר שבעוד מספר שנים יוכל להצביע לו ולמפלגת הימין הקיצוני שיודעת להבדיל היטב בין יהודי לערבי. מספר מתנחלות שצעדו עם הנוער המשולהב חובשי הכיפות בקשו מבן גביר צילומי סלפי והוא נענה לכך בשמחה. נראה כי מעסקן קטן ושולי בימין הקיצוני, הצליח ח"כ בן גביר למצב את עצמו כמנהיג לגיטימי בשולי הימין הקיצוני בפוליטיקה הישראלית. אבל מעצם היותו עורך דין וחבר כנסת, הוא יודע היטב לנצל זאת עם מעמדו הפוליטי חוקתי  עד תום.

צילום: שי קנדלר
כאילו הגיע הישר מהשטחים – מאבטח חמוש ( צילום: שי קנדלר)

אך למרבה האכזבה לכאורה, מעבר לרעש התופים ולאורך הצעדה בה נשמעו שירים לאומיים, החיכוך הנפיץ לא הגיע. המשטרה הבינה כי הנפיצות רבה ולכן את ההפגנה אבטחו כוחות גדולים שיצרו חייץ ומנעו כל מגע בין תושבי העיר הערביים למפגינים. מקור מהימן סיפר למערכת מגפון כי המשטרה הגיעה לסיכום מוקדם עם התושבים הערביים לגבי מסלול התהלוכה כך שימנע חיכוך מיותר בין אוכלוסיות אלה. ולמנת הקינוח בגמר התהלוכה התכנסו הצעירים בכיכר הקומנדו לשמוע נאום לאומני נוסף מפי ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו. מצעד הדגלים הנפיץ תם ונשלם עד הפעם הבאה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן