Skip to content

תיק האלפים – חפץ : נתניהו היה נתון להשפעה "חמורה מנושא פלילי" של בנו

עד המדינה סיפר היום כי החליט להפסיק לעבוד עם ראש הממשלה לשעבר לאחר שחשב שנתניהו "לא כשיר לקבל החלטות בעניינים מדיניים ביטחוניים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ניר חפץ –  צילום ארכיון: רפי מיכאלי

יועצו לשעבר של ח"כ בנימין נתניהו המואשם בתיק האלפים רמז היום (שני) במהלך עדותו בבית משפט המחוזי בירושלים כי יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר השפיע על אביו בהחלטה להציב מגנומטרים בהר הבית ב-2017. לדברי עד המדינה התערבותו של יאיר נתניהו והשפעתה על ראש הממשלה "חמורה מנושא פלילי, כי זה משהו שיכול היה לגרום להרג של אלפי אנשים".
הוא הוסיף: "זו פרשה ברמת העסק ביש, כל הפרשיות קטנות לעומת זה… זה לא תרגיל. באמת חשבתי את זה. זה בגלל סיטואציה שסבבה אותו. אני חושב את זה גם היום. אתה (הפניה כוונה אל עו"ד בעז בן צור, המייצג את נתניהו בתיק האלפים) שואל, אז קח בחשבון שאני אענה על הכל. אני עומד על זה שהוא לא כשיר". חפץ הוסיף כי החליט שלא לעבוד עוד עם נתניהו היות וחשב שנתניהו לא כשיר לקבל החלטות בעניינים מדיניים ביטחוניים. במהלך חקירתו בידי סנגורו של נתניהו אמר חפץ כי יאיר הבן השפיע על אביו גם בפרשת הרג אזרח ירדני מידי מאבטח ישראלי בשגרירות ישראל בעמאן, ביולי 2017. הוא סיפר כי הבן לחץ על אביו להיפגש עם המאבטח שהיה מעורב בתקרית, זאת על אף שגורמי הביטחון המליצו להימנע מכך כדי שלא להעמיק את המתיחות עם ירדן. ואכן בסופו של דבר נתניהו הזמין את המאבטח ללשכתו ואף הצטלם עם המאבטח ופרסם את התמונה בפייסבוק, מה שאכן גרר משבר עם בית המלוכה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן