Skip to content

וועדת השרים לענייני השב"כ: החל ממחר תוסר האבטחה משרה, יאיר ואבנר נתניהו

הוועדה שמעה את חוות דעת הגורמים הביטחוניים שקבעו כי רעייתו ובניו אין איום ממשי. נתניהו זעם: "מדובר בהחלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האבטחה על שרה נתניהו, אשת יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו וילדיה, יאיר ואבנר, תופסק כבר ממחר. כך החליטה היום (ראשון) ועדת השרים לענייני שב"כ שהתכנסה ודחתה את בקשת משפחת נתניהו לדחות את הסרת האבטחה עליהם. על פי חוות הדעת המקצועית של השב"כ שהוצגה בדיון נותרה בעינה הקביעה שעל הרעייה ובניו אין איום ממשי כפי שניתנה במקור. האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה לשעבר נדרשה חצי שנה לאחר סוף כהונתו.

נתניהו דורש אבטחה למשפחתו (צילום מסרטון ווידאו של נתניהו בדף הפייסבוק שלו)

לפי גורמים שהשתתפו בדיון, כל גורמי הביטחון – שב"כ, מוסד, משטרה ומל"ל – לא ראו סיבה מיוחדת להאריך את האבטחה כפי שביקש נתניהו בטענה שישנם גורמים שמאיימים על חיי רעייתו ובניו.  סמנכ"ל הביטחון של משרד ראש הממשלה, אלון חליווה, לא הציג חוות דעת שתומכת בהארכת האבטחה על המשפחה. "כששב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה", הסביר השר לביטחון הפנים עמר בר לב. "אני סומך על שב"כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא ייחשף ויטופל".
בהתאם להמלצת השב"כ, מעטפת האבטחה והנהג הצמוד שממנו נהנו עד שרה, יאיר ואבנר נתניהו ב-12 השנים האחרונות תוסר כחצי שנה מסיום כהונת נתניהו בראשות הממשלה. בשבועות האחרונים, נציגי המשפחה פנו למשרד ראש הממשלה בבקשה להאריך את האבטחה לפחות בחצי שנה נוספת, לאור מה שמגדירים במשפחה איומים חדשים ועדכניים, ובימים האחרונים הוגברו הלחצים במטרה לשנות את ההחלטה בנושא.
נתניהו זעם והגיב להחלטה בפוסט שפרסם ובו נאמר כי ב"תגובה להחלטה השערורייתית של ועדת השרים: מדובר בהחלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש הממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו", "בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה  ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם", כתב נתניהו וציין כי "יחידת ״מגן״ קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה. ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי ע״י ועדת השרים בראשות מתן כהנא, ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון.
כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות.
אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים. השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש. שערוריה שאין דוגמתה. הכתובת על הקיר", זעם נתניהו והוסיף:  והכי אבסורדי – ביום שבו הממשלה הבזבזנית הזו ממנה עוד סגן שר לענייני כלום בעלות של מיליונים בשנה על חשבון הציבור, הם עוד מטיפים לאחרים. שיתביישו".


הפוסט של נתניהו

ראוי לציין כי האבטחה על נתניהו נשארת בעינה על פי חוק. לפני ההחלטה קרא נתניהו קרא לחברי הוועדה "לרדת מהשיקולים האישיים" ו"לא להפקיר את הביטחון" של רעייתו וילדיו. לפי גורמים בליכוד, במהלך השבת נתניהו ורעייתו פנו לח"כים בבקשה להתבטא במסרים דומים. לאחרונה פורסם בערוץ 12  כי שרה נתניהו פנתה בשבוע שעבר לראש הממשלה החליפי, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, וביקשה ממנו לסייע בשינוי ההחלטה. לפיד, על פי הפרסום, הקשיב לה בנימוס ולא השיב דבר.


הסרטון של נתניהו

נתניהו עצמו פרסם סרטון ווידאו בו טען כי צריך ללמוד מהעבר והביא לדוגמה את רציחתו של השר רחבעם זאבי יומיים לאחר שהוסרה ממנו האבטחה. עוד טען נתניהו כי שר הדתות ח"כ מתן כהנא, "דאג לאבטחה לעצמו ולחבריו בעקבות ביקורת של פוליטיקאים".  על מנת לדייק את נתניהו, רחבעם זאבי לא נרצח יומיים לאחר שהוסרה ממנו האבטחה. הוא נרצח ביום רביעי, 17 באוקטובר 2001, בשעה 7:00 בבוקר במלון הייאט שבירושלים. על ידי חוליית מתנקשים פלסטינית שהשתייכה לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, כנקמה על הריגת מזכ"ל הארגון אבו עלי מוסטפא על ידי ישראל חודשיים קודם לכן. מתן כהנא לא "דאג לאבטחה לעצמו ולחבריו בעקבות ביקורת של פוליטיקאים", אלא השב"כ החליט להעלות את רמת האבטחה עליו זאת לאחר שהתקבל מידע כי רבנים חרד"לים הוציאו עליו "דין רודף", כלומר התירו את דמו בשם ההלכה.
נתניהו טען כי ישי הדס, ראש ארגון שמאל קיצוני  "קריים מיניסטר", מאיים לפגוע בו וישי הדס הגיב לכך כי לא היו דברים מעולם. הבוקר צייץ הדס כי הוא "מברך את חברי ועדת השרים שהצליחו לעמוד בגבורה בלחץ הקמפיין השיקרי העצום והמניפולטיבי להחריד שהפעיל עליהם נתניהו והחליטו לדבוק בעמדת גורמי המקצוע המיומנים – ולהסיר את האבטחה המיותרת והיקרה מבני משפחת נתניהו החל ממחר. כה-לחי". "ישראל מגלה ניצנים ראשונים של חזרה לשפיות אחרי  שנים רבות", הוסיף הדס.
תגובות נאמני נתניהו גם הם לא אחרו להגיע: " ההחלטה להפסיק את האבטחה על בני משפחת נתניהו היא החלטה פוליטית לחלוטין, חלק מאותו מסע נקמה שמנהלים בממשלה הזאת כנגד בנימין נתניהו ומשפחתו", צייצה חברת הכנסת מירי רגב והוסיפה: זה לא סוד שהגב' נתניהו, יאיר ואבנר הם בין האנשים המאוימים ביותר, עם קריאות המסיתות לרצח", כתבה רגב.
ח"כ שלמה קרעי, תקף גם הוא בארסיות: "הדם, חלילה, יהיה על הידיים של כל אחד משרי הממשלה המופקרת הזו. הסכנה מהאנרכיסטים של השמאל הקיצוני ממשית". "השב"כ מזהה איומים בערך כמו שזיהה את המרגל בבית של גנץ", עקץ איש נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן