Skip to content

העגלה שתחסוך מכם את התור בסופר

שופרסל מציגה עגלה חכמה שפיתח הסטארט-אפ הישראלי Shopic, המאפשרת רכישה אישית ומהירה ללא עמידה בקופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת השופרסל החלה לפני מספר חודשים בפריסה של פתרון הסטארט-אפ הישראלי Shopic אשר פיתח טכנולוגיה שאמורה לשנות  את חוויית הקניה של לקוחותיה. שופרסל תטמיע באופן הדרגתי את פתרון העגלה החכמה של Shopic המזהה כל מוצר שנכנס ויוצא מהעגלה באמצעות מצלמות ללא צורך בסריקת המוצרים ובנוסף מאפשרת להדריך את הקונים במהלך הקניה, להמליץ להם על מוצרים בהתאם להרגלי הקנייה, לעזור להם לנווט בחנות לפי רשימת הקניות ובסיום הקניה אף תאפשר להם לדלג על התור והקופה.

עגלה חכמה של שופיק בשופרסל (צילום יח"צ שופרסל)
עגלה חכמה של שופיק בשופרסל (צילום יח"צ שופרסל)

המיזם של Shopic המתבצע בימים במספר רשתות קמעונאות מובילות בעולם, מבוסס על יחידה מודולרית שניתן להרכיב על כל עגלת קניות סטנדרטית. הקונים יוכלו לקחת את היחידה בכניסתם לחנות, להרכיב אותה על העגלה בלחיצה אחת ויבצעו את קנייתם בדיוק כמו שעשו בעבר, כששתי מצלמות על גבי המתקן מזהות באופן אוטומטי מוצרים המוכנסים לעגלה או מוצאים ממנה. מסך מגע גדול יתקשר עם הקונים, ידריך אותם וימליץ להם על מבצעים והנחות. בסוף הקניה, תסכם העגלה את החשבון. בשלב הראשון של הפריסה ישלמו הקונים בקופות ייעודיות ללא תור, אולם במהרה יוכלו לשלם הישר מהעגלה.

בהבדל מהטכנולוגיות המתחרות, הפתרון של Shopic לא דורש שינוי בתשתית הפיזית של החנות, לא מצריך השקעה מסיבית בעגלות חדשות ויקרות ומאפשר פריסה של המערכת בכל חנות תוך ימים בודדים. מדובר באחד הפתרונות היחידים הקיימים כיום לקניה חכמה אשר מתאימים לסופרמרקטים גדולים והיפרמרקטים. היחידה החכמה של Shopic מצוידת בשבב בינה מלאכותית ובמערכת לזיהוי תמונות שמסוגלת ללמוד לזהות מוצרים חדשים תוך כדי שימוש.

צביקה פישהיימר, סמנכ״ל משאבי אנוש ואסטרטגיה, שופרסל: " אנו מייעדים את הפתרון לכ-200 הסניפים הגדולים שלנו. הפתרון יוטמע בהדרגה החל מתחילת שנת 2022. ״אנחנו מביאים את כל היתרונות של קנייה אונליין אל החנויות הפיזיות שלנו. הקנייה תהיה אישית יותר, מוכוונת עם המלצות רלבנטיות לכל לקוח, תוך הימנעות מהחלק הפחות אהוב על הלקוחות- העמידה בתור לקופות. Shopic פיתחה ביחד איתנו פתרון שעונה על כל הצרכים האלה״.

רז גולן, מנכ"ל Shopic : ״אחד הדברים החשובים ביותר בפיתוח טכנולוגיות לשוק הקמעונאות הוא הבנה עמוקה של השטח, של האתגרים התפעוליים והצרכים הייחודיים בחנויות. לכן שיתוף הפעולה עם שופרסל הוא בעל חשיבות קריטית עבורנו. שופרסל היא לא רק רשת הקמעונאות הגדולה בארץ אלא גם מובילת החדשנות בענף. בזכות התעוזה והפתיחות של הרשת נוכל לקחת את הקונה הישראלי לדור הבא של חוויית הקניה״.

שופרסל השתתפה בסבב ההשקעה האחרון בחברת Shopic, שהוקמה בשנת 2016 על ידי רז גולן וערן קרביץ. משרדי החברה נמצאים בתל אביב והיא מעסיקה עשרות עובדים. מלבד שופרסל השקיעו בחברה גם הקרנות IBI Tech Fund, Entrée Capital ו-Claridge Israel.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן