Skip to content

פרקליט המדינה הורה על פתיחת חקירה מחודשת בפרשת "הסרסור בסוהרות" בכלא גלבוע

בהמשך לעדויות שנשמעו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מהכלא, החליט עמית איסמן על פתיחת החקירה מחדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט בצהריים (שלישי) לפתוח מחדש את חקירת פרשת "הסרסור בסוהרות" בכלא גלבוע. בהודעה רשמית שהועברה ממשרד המשפטים נמסר כי בהמשך לעדויות שנשמעו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מהכלא, הורתה פרקליטת מחוז צפון (פלילי) אילנה ירושלמי, על דעת פרקליט המדינה איסמן, על חידוש החקירה בתיק.
מטעמו של השר לביטחון פנים נמסר כי ״מיד עם פרסום העדות החדשה בפרשיית הסוהרות בבית הסוהר גלבוע פניתי ליועמ״ש בהמלצה לפתוח את החקירה מחדש. בעקבות החלטתו נגבו עדויות חדשות ועתה הורה פרקליט המדינה לפתוח את החקירה מחדש ואני מברך על כך. לפעמים צריך לקחת נשימה עמוקה לספור עד עשר ופשוט לעשות את הדבר הנכון״.

כלא גלבוע (צילום: אתר הכלא)

במסגרת פרשת "הסרסור בסוהרות", עלה חשד כי סוהרות בשב"ס הוטרדו והותקפו מינית על-ידי אסיר ביטחוני בכלא, אחרי שנכפה עליהן שיבוץ באגף לבקשת אסיר המרצה מאסר עולם. בשב"ס הכחישו את הדברים וטענו כי לא היו דברים כאלו.
אלא שמפקד הכלא גונדר-משנה פרדי בן שטרית, העיד לפני הוועדה לבדיקת בריחת האסירים מכלא גלבוע בחודש שעבר והתייחס להדחתו של קצין המודיעין של הכלא, אחרי שזה שהורה לכאורה להציב את הסוהרות באגף. בן שטרית כינה זאת "סרסור בחיילות חובה על-ידי אסירים ביטחוניים", והוסיף: "סימנתי לעצמי איך אירוע כזה לא קורה בכלא. ראיתי זאת כחובה, הן היו עבורי כמו הילדים הפרטיים שלי. זה היה נר לרגליי".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה על ההחלטה ואמרה כי בזכות שר הבט"פ עמר בר-לב, תיק הסרסור בסוהרות בכלא נפתח והפרשיה המזעזעת הזו נחקרת מחדש. "השר בר-לב מוכיח שוב, שאחרי שנים של עצימת עיניים והתנהלות מקולקלת במשרד, הוא שר ענייני שפועל ללא פחד והולך עם האמת שלו. מפלגת העבודה ואני מאחוריו", אמרה השרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן