Skip to content

תושב הצפון במצב קשה עקב שימוש ב'נייס גיא'

בבית החולים רמב"ם אושפז גבר בן 46 עם דימום תת עורי נרחב שנגרם עקב השימוש בסם. בניתוח חירום נפתח לו נתיב אוויר לנשימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבית החולים רמב"ם בחיפה הגיע אתמול (שלישי) גבר, תושב הצפון בן 46, עם דימום תת עורי נרחב. בניתוח חירום שבוצע בחדר הלם, פתחו לו הרופאים נתיב אוויר כדי לאפשר לו לנשום, והוא הועבר לטיפול נמרץ נשימתי. מצבו מוגדר קשה. ההערכה היא שהדימום נגרם משימוש בחומר שעורבב עם רעל עכברים. בחודשים האחרונים נרשמו עשרות מקרים דומים בכמה בתי החולים באזור הצפון, בהם שלושה מקרי מוות.

נייס גיא (צילום: משטרת ישראל)

על פי ההסבר של סגן-ניצב דנה זוננפלד, ראש מעבדת הסמים הארצית במשטרה. ה'נייס גאי' היא שקית שיש בה מעין עשבים. "זה בדרך כלל איזשהו צמח בשם 'דמיאנה' שלרוב משמש כחומר הצמחי שנמצא בנייס גאי אבל הוא משמש רק כמסה", היא מסבירה, "החומר עצמו מגיע בצורת אבקה, לרוב מסין, שכתוב עליו שזה חומר לניקוי. ממיסים אותו עם אלכוהול או אצטון ואז נוצר נוזל שאותו מרססים על הצמח. במקור מעשנים את זה, אבל שמענו כבר על מקרים שאנשים ממצים את החומר ומזריקים אותו או שואפים ומסניפים".
שורת האשפוזים, שהובילה גם למותו של גבר בן 31 מדימום מוחי, גרמה למשרד הבריאות לפרסם הודעה חריגה: "אזהרה חמורה! מדובר בסכנת מוות מיידית. מדובר בסם שעשוי להוביל למוות גם מדימום במיוחד בעת הזו. הסם מסוכן במיוחד משום שמכיל חומרים שונים בהם סמים אחרים, רעלים וככל הנראה חומרי הדברה שמשתנים ממפיץ למפיץ."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן