Skip to content

שמעתם שעצרו גבר כי הניף דגל בשיח' ג'ראח? שמעתם כי מתנחלים תקפו בפראות בכפר קריות? זה מעניין לכם? כנראה שלא

שני יהודים שמעולם לא גרו בשיח' ג'ראח, קנו לפתע בית והוציאו צו פינוי לאישה בת 72 ובני משפחתה. מפגיני יום שישי כנגד הפינוי חטפו מכות. אחד מהם נעצר כי העז להניף דגל פלסטין. פלסטינים בכפר קריות הסמוך למאחז הלא חוקי בחומש, חטפו מכות רצח. שמעתם על זה? לא בחדשות (מאמר מערכת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה פשוט הזוי – פאטמה סאלם (72) שחיה בבית הקטן עם בת 11 נפשות ומתגוררת למעלה מ-70 שנה בבית בשייח ג'ראח המערבית ("אום הארון"), קיבלה הודעת פינוי מהוצאה לפועל, לפיה עליה להתפנות מהבית באופן מידי, ואם לא תתפנה בעצמה, יפנו אותה בכוח ב-29/12/21 או במועד מאוחר יותר. את הודעת הפינוי מסרו לה בשבוע שעבר ברוב גאון, שני יהודים, ימניים קיצונים פעילי ההתנחלות בשייח ג'ראח, חברי מועצת העיר אריה קינג ויהונתן יוסף (נכדו שלעובדיה יוסף), שטענו שהם רכשו את הבית מהבעלים היהודים שהיו בעלי הבית לפני 1948. פעילי הימין יעשו ככל שניתן לממש את 'זכותם' היהודית לפי לכל יהודי ניתן להתיישב בכל נקודה בארץ. מעניין מה יקרה באם ציבור 'מתנחלים' יהודים, חילונים מוחלטים ופעילי שמאל,  יחליטו להתיישב במאה שערים, או בבית"ר עלית לדוגמה. כמה זמן ייקח עד שיחטפו מכות, בתיהם ישרפו והם יגורשו מהעיר? אבל, אז יאמר הציבור הימני ופעיליו בממשלה ובתנועות הימין: מגיע להם, למה הם פועלים בכוונה תחילה ומחפשים תגרות בקהילת ישוב שלם שחי לפי אמונתו ודתו?
את ממשלת ישראל והעומד בראשה איש הימין, ראש הממשלה נפתלי בנט, מר גורלם ודיכוי תושבי שיח' ג'ראח מעניין כקצה הזרת, תושבים פלסטינים כמובן. להם אין זכויות להתיישב בכל מקום במדינת ישראל הנאורה. ליהודים כן. אפרטהייד אמרנו? אז אמרנו.
וכך, היום, יום שישי, חטפו המפגינים כנגד פינוי הפלסטינים מבתיהם, כנגד פינוי  הקרב ובא של האישה הקשישה ובני ביתה, מכות, רימוני הלם ורימוני גז מדמיע ממשטרת ישראל נמסר לתקשורת כי כוחות משטרה הדפו עשרות מפרי סדר בשכונת שייח׳ ג׳ראח במזרח ירושלים. זאת לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שפיקד על הכוחות במקום, ובכל זאת המשיכו המתפרעים בהפרת הסדר הציבורי וחלקם אף החלו משליכים כסאות לעבר השוטרים. שני בני אדם נעצרו בחשד להפרת סדר ואחד נוסף על הנפת דגל. זהו אייל קוטנר שנעצר על שמחה והפגין עם דגל פלסטין בידיו. צריך לזכור כי על פי קביעת העליון, מותר להניף דגל (גם בהפגנה), אפילו אם – שומו שמיים, זהו דגל פלסטין. נכון לשעות הערב המאוחרות של יום שישי. קוטנר עדיין עצור. שילמד לקח. מי מניף דגל בהפגנה? רק אם זה דגל ישראל שעוטף את כתפי המתנחלים הגיבורים, או פעילי ימין שמפגינים בעוז. אז אמרנו אפרטהיד? כן, כבר אמרנו. אז מה?

איל קוטנר – נעצר כי העז להניף דגל (צילום מסרטון ווידאו: ציפי מנשה ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


כפר קריות (תיעוד של מסתכלים לכיבוש בעיניים)


ציוץ של אלון ספיר (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

המשטרה מצידה הודיעה כי לפנות בוקר התקבל דיווח במשטרה לפיו מספר חשודים יידו אבנים לעבר בית פלסטיני בכפר קריות שבשומרון גרמו נזק רב לבית וגרמו לפציעתו של תושב המקום שנזקק לטיפול רפואי. וכי כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל מתארגנים לכניסה לכפר ונפתחה חקירה. והרי לכם חקירה נוספת בשלל חקירות המשטרה בשטחים שלא מוצו ולא הוגשו בהן כתבי אישום. אבל, יש גיבוי. המשטרה פועלת. עד לחקירה הבאה.
תשאלו כמה מתנחלים נעצרו? – אף לא אחד. בשקט, בשקט הם מחככים ידיים, המשטרה עושה עבורם את 'העבודה'. ובינתיים בבורקא, ישוב פלסטיני שאדמותיו בהתנחלות חומש לשעבר הוחזרו לידיו בעת ההתנתקות מעזה, פרצו מתנחלים יהודים כמובן, היכו פלסטינים שברו רכוש ויידו אבנים לבתי הכפר. רצח המתנחל בצומת סבסטיה, נתנה לידיהם הזמנות לפעולת נקם ושילם. שמעתם על כך בתקשורת? ממש לא. ראיתם את צילומי הגבר הפלסטיני שהוכה מכות רצח בכפר קריות?, ממש לא. את תקשורת המיין סטרים זה לא מעניין. אגב, אתמול געשו הרוחות כשעבר בקריאה טרומית חוק הקבע כי אם יש חשד סביר, המשטרה יכולה להיכנס לביתו של אדם גם ללא צו בית משפט. בשטחים? זה לא קרה מעולם. המשטרה כמו גם חיילי צה"ל יכולה להיכנס לביתו של כל פלסטיני ומעולם לא נזקקה לצו חיפוש. שבת שלום.

 

2 Comments

  1. גד
    21 בדצמבר 2021 @ 17:16

    תיקון לכתבה, תקפנו בעדינות ולר בפראות! קודם תבדקו את העובדות.

  2. יעל שיין
    19 בדצמבר 2021 @ 0:02

    אני מתביישת במדינת ישראל שבחרה את ממשלתה. ממשלה שאינה מגינה על התושבים שהיא שולטת בהם בכוח הזרוע ומפקירה אותם לידי אנשים אלימים .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן