Skip to content

3 ימים לאחר ביצוע הרצח ליד חומש נעצרו מבצעיו

לפנות בוקר פשטו כוחות הביטחון וצה"ל על בית מפגעי הרצח. בנוסף, נעצרו חשודים במעורבות וסיוע למבצעי הרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל, מג"ב ושירותי הביטחון עצרו הלילה (ראשון) את המחבלים החשודים בביצוע הרצח של יהודה דימנטמן, לפני 3 ימים בצומת בסמוך לצומת היציאה מהתנחלות חומש לשעבר. כוחות צה"ל  פשטו הלילה על  הכפר סילת אל- חארית'יה שבנפת ג'נין . עם כניסת הכוחות למקום נשמעו חילופי ירי ופיצוצים מרימוני הלם  בדיווח של תושבים במקום. הכוחות פשטו על  בית משפחת ג'רדאת  ועצרו את  מאג'ד סאלח ג'רדאת, בנו של השהיד סאלח ג'רדאת. הכוחות גם עצרו את האסיר לשעבר ואחד ממנהיגי הג'יהאד האיסלמי בג'נין  איברהים מוסא טחאיינה . התושבים דיווחו על כלי טייס מעל גזרת ג'נין תוך כך עצרו כוחות הביטחון את  עבדו אל-טורקמן ממחנה ג'נין במחסום  ליד  סילת  אל-חארית'יה, ממערב לג'נין.
מצה"ל נמסר כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, צה״ל והימ״מ התקיים הלילה מבצע בכפר סילת אל חארתיה במהלכו נעצרו ארבעת חשודים במעורבות בפיגוע הירי בו נרצח יהודה דימנטמן ז״ל סמוך לחומש. בצה"ל עדכנו בנוסף כי בסך הכל נעצרו שישה-שבעה חשודים, בהם שניים-שלושה סייענים. בשב"כ הוסיפו כי במסגרת המעצרים נתפס גם הנשק ששימש את המחבלים לביצוע הירי – שני רובים מסוג M16 ונשק אחד מסוג קרלו. החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.


צילום: דובר צה"ל

מעצר החשודים ברצח (צילום: דובר צה"ל)
צילום: דובר צה"ל
נשקם של המחבלים בו לפי חשד בוצע הרצח (צילום: דובר צה"ל)
צילום: דובר צה"ל

אמו של עומר החשוד בביצוע הפיגוע הרצחני סיפרה כי בשעה  2:00 בבוקר הם התעוררו לקול של פיצוץ בכניסה לבית וראו איך הלוחמים פרצו לבית. היא העירה את הבן  שלה עומר והלוחמים עצרו אותו ותפסו את רכב שחנה בין מטעי הזיתים קרוב לבית, החשוד כרכב ששימש אותם בפיגוע. כאמור, מבצעי הפיגוע הם אלשיך מחמד יוסף ג׳ראדאת והבן שלו אבראהים  גם עומר נעצרו בידי השב״כ בתוך ביתם ב'סילת אל חארתיה'.

דובר צה"ל, תת-אלוף רן (רנכו) כוכב, אמר לאחר המעצר כי "מדובר במבצע מודיעיני-טכנולוגי-מבצעי עם סגירת מעגל מהירה בחפ"ק משותף ותחת מזג אוויר חורפי. חלק מהכוחות עדיין בשטח. אני מקווה שמעצרם וחקירתם יסכלו פיגועים נוספים בקרוב". לדבריו, "המבצע מהווה מסר נוסף לארגוני הטרור שנגיע בעתיד לכל מפגע. ארבעה-חמישה מחבלים ביצעו הפיגוע, מתוכם שניים ביצעו את הירי".
שלומי, אחיו של קורבן הפיגוע, אמר בתגובה: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון שהצליחו לעצור את מסע הרצח שיהודה היה הראשון בשרשרת שלו וכך יידעו המחבלים שיירתעו. זה לא סוגר מעגל ולא הפסקנו לשבת שבעה בגלל זה".
רה"מ נפתלי בנט נכח בחפ"ק לאורך כל שעות המבצע וקיבל סקירה מבכירי השב"כ על המאמץ המודיעיני והמבצעי שהוביל למעצר. בחפ"ק נכחו ראש השב"כ וסגנו, אלוף פיקוד מרכז, מפקד אוגדת איו"ש, מפקד הימ"מ, מפקדים בשב"כ וגורמים נוספים.

ראש הממשלה בחפ"ק (צילום: לשכת ראש הממשלה)

ראש הממשלה בירך ואמר: "אני מברך את שב"כ, צה"ל וימ"מ על סגירת מעגל מהירה, בשילוב זרועות ובשיתוף פעולה, שהביאו לתפיסת המחבלים מהפיגוע בשומרון. יידע כל מחבל כי מדינת ישראל תבוא עמו חשבון. אי אפשר להסתתר לאורך זמן. כל מחבל צריך לדעת שהוא על זמן שאול. אני מבקש למסור למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד – הכאב עצום, אבל הטרור לא ינצח ולא יזיז אותנו ממקומנו".
שר הביטחון, בני גנץ מסר כי הוא "מברך את כוחות הביטחון, בהובלת צה"ל והשב"כ על פעולה מהירה, מקצועית ונחושה לאיתור המחבלים שאחראים לרצח יהודה דימנטמן ז"ל. נמשיך לרדוף את הטרור ולבוא חשבון עם  כל מי שיפגע או ינסה לפגוע באזרחי ישראל".
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב: ״פעולה מהירה ונחושה של הימ״מ הובילה למעצרם הלילה של המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן ז״ל. ברכות לצה״ל ולשב״כ על לכידתם של המחבלים. ידע כל מחבל שפגע באזרח ישראלי, כי יבוא יום והוא יפגוש את זרועות הביטחון פנים אל פנים. אנחנו לא נכנע לטרור.״

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן