Skip to content

השתלת שיניים – מה כולל התהליך שיכול לשקם לכם את הפה?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחוז בלתי מבוטל מהאוכלוסייה סובל בשלב זה או אחר של החיים מאובדן של שיניים, למשל כתוצאה מהזנחה המביאה למצב ירוד (אשר הלך ומתדרדר לאורך השנים) של חלק מהשיניים, עקירה של שיניים, תאונות שונות וסיבות נוספות. הפתרון הטוב והמומלץ ביותר עבור שחזור של שיניים שאבדו הוא תהליך של השתלת שיניים, אשר הפך מתקדם ואפקטיבי ביותר בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה בעשרות השנים האחרונות. מה כולל תהליך של השתלת שיניים, מהם בעצם שתלים דנטאליים ומה חשוב להכיר בנוגע לכך?

מה כולל תהליך השתלת שיניים?

חשוב להכיר מה כולל תהליך של השתלת שיניים על מנת להבין כי אין ממה לפחד, ודווקא יש על מה לשמוח – תהליך זה יאפשר לנו לשחזר בצורה מושלמת שיניים שאבדו, וליהנות מהן שוב כאילו לא קרה כלום…

תהליך השתלת שיניים לסת תחתונה או עליונה כולל כמה שלבים שונים – בתור התחלה, יש לבצע בדיקה לקביעת מידת צפיפות עצם הלסת באזור בו מעוניינים להשתיל את השן. במקרה של השתלת שיניים לסת תחתונה אחורית עשויה להיות מידה דלילה יחסית של עצם, במיוחד בגילאים מתקדמים יחסית, אך חשוב לבצע בדיקה זו עבור כל השתלת שיניים, בכל אזור של הפה ובכל גיל. במידה ואין מספיק עצם על מנת לקלוט את השתל הדנטאלי (אליו נגיע מיד), עשוי להידרש שלב נוסף בתהליך המכונה "הרמת סינוס", במסגרתו מחדירים חומר מלאכותי המעבה את עצם הלסת, ונקלט לתוכה. לאחר כמה שבועות או חודשים בהם העצם מתעבה ומתחזקת, ניתן יהיה לבצע את ההשתלה.

צילום: pixbay

במסגרת השתלת השיניים עצמה מחדירים שתל דנטלי לתוך עצם הלסת, במקום בו חסרה השן. קיימים מספר סוגי שתלים לשיניים המתאימים למצבים שונים, אך העיקרון הכללי במרבית המקרים הוא זהה – שתלים דנטליים הם למעשה ברגים זעירים מטיטניום. בורג זה מוחדר כאמור אל תוך עצם הלסת (בתהליך המתבצע לרוב בהרדמה מקומית בלבד), כאשר חלקו העליון של הבורג נותר חשוף (מחוץ לחניכיים), וממתין למבנה ולכתר שיתחברו אליו בהמשך התהליך. לאחר תקופת החלמה קצרה יחסית ניתן להמשיך לשלבים הבאים – כאמור, הרכבת מבנה על גבי החלק של השתל אשר נותר חשוף, ועל גביו הלבשת כתר. הכתר עצמו מיוצר במיוחד עבור כל מטופל על פי הצורה הספציפית של השן שחסרה, כך שהוא מדמה אותה בצורה כמעט מושלמת, כזו שלא מאפשרת בדרך כלל להבחין בין הכתר והשן המלאכותית לבין השיניים המקוריות.

תהליך השתלת שיניים נחשב לתהליך יחסית פשוט, בטיחותי ואפקטיבי ביותר – הוא מאפשר לשחזר בצורה מושלמת שיניים שאבדו, כך שהמטופל/ת יכולים לקבל חזרה מערכת שיניים מלאה ומושלמת. היתרונות המתקבלים מכך ברורים – מערכת השיניים שלנו חוזרת לתפקוד מלא וזה כאילו לא איבדנו את השן לעולם, הן מבחינת ההרגשה ואופן התפקוד של השן והן מבחינה אסתטית.
למידע נוסף על תהליך השתלת שיניים כולל שתלים דנטליים היכנסו לאתר של ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן