Skip to content

חבר כנסת איתמר בן גביר שלף אקדח בעימות עם מאבטחים ערביים בקניון

בן גביר ביקש לחנות ושומרים ענו לו כי במקום שבקש לחנות אסור לו לחנות. בן גביר טוען כי חש מאוים ולכן שלף אקדח. "אמרתי לך לא לחנות כאן", אמר השומר ובן גביר התפרץ: "אתה תאיים עליי - אני אטפל בך". עורך הדין גונן בן יצחק הגיש במשטרה תלונה כנגד חבר הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת איתמר בן גביר שלף אמש (שלישי) אקדח בעימות עם שומרים ערבים בחניון בתל אביב, לאחר שלדבריו חש מאוים על ידיהם. האקדח ניתן לו מהכנסת בשל איומים נגדו. השומרים טוענים כי בן גביר איים עליהם, והמשטרה סתרה את טענתו כי הם עוכבו לחקירה. שני הצדדים מסרו עדות פתוחה. עורך הדין יצחק גונן הגיש היום תלונה במשטרה כנגד בן גביר והרשימה המשותפת פנתה היום, ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי תפתח חקירה פלילית נגד ח"כ בן גביר בעקבות התקרית. עוד פנו חברי הרשימה המשותפת לקצין הכנסת בדרישה לשלול מחה"כ בן גביר את רישיון הנשק שנתן לו.

חבר הכנסת בן גביר עם האקדח ((צילום מסרטון ווידאו בטוויטר ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

צלום מסרטון ווידאו של ידיעות מהשטח בטלגרם (ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מדובר באירוע בו הגיע ח"כ בן גביר לחניון בתל אביב והתעמת עם מאבטחים ערבים בחניון. אחר שהמאבטחים ביקשו מח"כ בן גביר להחנות את רכבו במקום אחר, פרץ העימות ביניהם. "אתה תאיים עליי – אני אטפל בך", אמר חבר הכנסת לשומר. "נראה אתך גבר  בתום התקרית, המשטרה תשאלה את שני השומרים ואת ח"כ בן גביר.  בן גביר סיפר ש"שניים, כביכול מאבטחים, קיללו אותי וקראו שאזיז את הרכב. אמרתי להם שיירגעו ושנזיז אותו. הם התקרבו לכיווני תוך כדי שהם מקללים ומאיימים". לדבריו: "הייתי בחניון תת-קרקעי, רק אני, הנהג ובנצי (גופשטיין, א.מ). הוצאתי את הנשק, לא כיוונתי לעברם". הוא אמר שהנשק הרתיע את המאבטחים לזמן קצר, ולאחר מכן "היו שוב קללות ואיומים ברצח" שהובילו אותו להזעיק את המשטרה. מוחמד שוויקי, אחד המאבטחים, הכחיש את טענת בן גביר, ובסרטון התקרית שצולם ניתן לשמוע אותו אומר לבן גביר שביקש לחנות במקום אסור כי הוא לא איים על חבר הכנסת.  הוא מסר לאחר התקרית כי חבר הכנסת התנפל עליו ואיים עליו לאחר שביקש ממנו שיחנה באופן מסודר. בסרטון הוא נשמע עונה לבן גביר: אמרתי לך לא לחנות פה, אמרתי – לא לחנות פה. אתם שקרנים, תהיו גברים בשביל המילה שלכם ואל תשקרו". שומר אחר אמר: "אם אתם גברים תבואו כולכם בלי נשק, אני מזיין אתכם, כולכם". המאבטח שפנה לבן גביר ונענה ב "תסתום את הפה שלך", והשיב: "אני אסתום את הפה? אתה תסתום את הפה".

בן גביר: שלפתי אקדח כי חשתי מאוים וכיוונתי כל הזמן אל הרצפה 

קצין הכנסת, ניצב יובל חן, זימן היום בצהריים לפגישה את ח״כ איתמר בן גביר, בה ביקש לשמוע ממנו את פרטי השתלשלות האירוע החריג שארע אמש באחד מחניוני גני התערוכה שבת״א. בנוסף ולבקשת ח״כ בן גביר, הבטיח קצין הכנסת להעביר לבחינה משטרתית נוספת את סוגיית אבטחתו וזאת נוכח טענותיו בדבר מסכת האיומים על חיו. חבר הכנסת בן גביר אמר למגפון כי חש מאוים ולאחרונה יש איומים על חייו ולכן  קיבל את האקדח מהכנסת. לדבריו הוא כיוון את הנשק כל הזמן אל הרצפה. עוד נמסר מטעמו של בן גביר: "האירוע היה עלול להיגמר באסון, ראיתי מולי "מאבטחים" עם שנאה בעיניים שקיללו ואיימו לפגוע בי. כל רגע עמדה לפרוץ מהם אלימות מסכנת חיים. אני מצפה שהמשטרה תחקור את השניים ותגיש כתב אישום. מקומם בכלא יהיה בטוח יותר עבור הציבור".

מהרשימה המשותפת נמסר: "בן גביר הוא מצית סדרתי וטרוריסט מורשע שכל מטרתו היא הסתה לאלימות והבערת השטח. שיטת הפעולה שלו ברורה: אמירות מסיתות ומעשים אלימים ופרובוקטיביים אותם הוא דואג לצלם ולהפיץ ברשתות החברתיות ולתומכיו בארגון להב"ה, כדי להוות להם דוגמה ולעודד אלימות וטרור."  מהכנסת נמסר כי קצין הכנסת מקבל מידע ממשטרת ישראל לגבי רמת האיומים על אותו ח"כ, ומחליט בהתאם אם להצמיד לו אבטחה או לתת לו אקדח.
מטעם רשימת הציונות הדתית נמסר כי "תקיפתו של ח״כ איתמר בן גביר אמש בתל אביב היא דבר חמור שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום.  כאשר חכים בקואליציית השמאל מקבלים הודעות לטלפון הם מקבלים אבטחה וכאשר ח״כ בן גביר מותקף יש מי שמנסים להאשים אותו. הצביעות הזו בלתי נסבלת."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן