Skip to content

תשע שנות מאסר לעורך הדין דוד לוי – בת זוגו: נערער ונפתח בשביתת מחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה

עו"ד אשר שימש בין היתר ככונס נכסים מטעם רשות המיסים והורשע בעבירות של גניבה בידי מורשה בסך כולל של למעלה מ-17 מיליון שקלים. "ניצל את ליבת העיסוק המקצועי שלו, את האמון שניתן לו ואת הידע שלו לגנוב כספים תוך התנהלות במחשכים והתנשאות על לקוחותיו". "נערער לעליון ונעבור לאוהל מחאה מלו ביתו של מנדלבליט", הגיבה אורי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשע שנות מאסר גזר היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב על עורך הדין דוד לוי אשר שימש ככונס נכסים מטעם רשות המיסים והורשע בסוף חודש יוני האחרון בריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה בסכום כולל של למעלה מ-17 מיליון ₪, העלמת הכנסות בסך 8.5 מיליון ₪  ובעבירות מס. שופטת בית המשפט המחוזי דנה מהרשק – מרום, גזרה על עו"ד לוי 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 300,000 ש"ח ותשלום פיצוי לכמה מקורבנות העבירות.

על פי כתב האישום בו הרשע העורך דין, בין השנים 2011-2001 ייצג לוי את רשות המסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים לרשות, וזאת כעורך דין פרטי במיקור חוץ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל. על פי הכרעת הדין, בתקופה זו לוי קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-15.5 מיליון שקל, כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל ולזוכים, אלא נטל אותם לכיסו שלא כדין. בנוסף, לוי הורשע בגניבת כספי לקוחות פרטיים, לאחר שהוכח כי במסגרת תפקידו כמנהל עיזבון, קיבל לידיו כספים ממכירת שתי דירות בהיקף של מאות אלפי שקלים, ואת הכספים – שאותם אמור היה להחזיק בנאמנות עבור היורשים – לקח לכיסו. כמו כן הוא הורשע בשליחת יד בכספי ערבות בסך 390 אלף שקל שהופקדו בידיו, ובהעלמת הכנסות בהיקף של למעלה מ-8 מיליון שקל.
ביחס להתנהגות זו של עו"ד לוי קבעה השופטת בעת השמעת גזר הדין כי "הנאשם ביצע את המעשים על רקע בצע כסף, כשמאפייני אישיותו אינם מהווים נסיבה לקולה או מפחיתים מהאחריות שלו. הנאשם ניצל את ליבת העיסוק המקצועי שלו, את האמון הבלתי-מסויג שניתן לו ואת הידע שלו לגנוב כספים תוך התנהלות במחשכים ועל רקע תאוות בצע, תפיסת אדנות מעוותת על הכספים והתנשאות על לקוחותיו".
עו"ד לוי, שהיה פעיל חברתי מאז המחאה החברתית ב2011 טען לא פעם כי התיק נתפר למידותיו כי סיכן או עלול היה לחשוף התנהלות פסולה של בכירים ברשויות המס. אלא שלמרות כלל טענותיו הוא הורשע והיום נגזר דינו.

עורך הדין דוד לוי (צילום מסרטון שהעלתה אורי נחמן (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

על פי כתב האישום בין השנים 2001 ל-2011 ייצג לוי את רשות המיסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים לרשות המיסים, וזאת כעורך דין פרטי במיקור חוץ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל. על פי הכרעת הדין, בתקופה זו לוי קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-16 מיליון שקלים, כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, ב-49 תיקי הוצאה לפועל שונים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל, לזוכים ולא השיב יתרות לחייבים, אלא נטל אותם לכיסו, שלא כדין.

ביחס לאישום השני קבע בית המשפט "כי בעת שהנאשם שימש מנהל עזבון, מכר הנאשם דירה בחולון לבקשת בתו של המנוח – הגב' מיטל קלינגר, ושלח ידו בגניבת יתרת תשלומי הדירה על סך 390,000, אותם החזיק בנאמנות, בכך שנמנע מלהעבירם לגב' קלינגר… אירוע זה אכן בעל אופי חמור במיוחד, לא רק בשל העובדה שהנאשם ביצע את גניבת הכספים בעת שהיה מנהל עזבון, אלא משום שעולה ממנו הניצול של מעמדו החזק אל מול נפגעי עבירה מוחלשים במיוחד. הנאשם ניצל את חולשתה ואת חוסר הידע של מיטל קלינגר בצורה מכוערת וראויה לכל גינוי".

ביחס לאישום השלישי קבע ביהמ"ש כי הנאשם "מכר את הדירה, שלח ידו בגניבת כספי תקבולי מכירת הדירה על סך של 106,083 ₪, אותם החזיק בנאמנות, ונמנע מלהעבירם ליורשי המנוח. כל ניסיונותיהם של היורשים לקבל את יתרת כספם, לרבות באמצעות פניות חוזרות ונשנות לנאשם, לא הועילו".
בהכרעת הדין כתבה אז השופטת: "במספר מקרים מימש נכסים שערכם היה גבוה מסכום החובות, אך את היתרה לא הפקיד בקופת ההוצל"פ לטובת החייבים או עיזבונם, אלא נטל את היתרות לעצמו. הנאשם נהג מנהג בעלים בכספים שהגיעו לידיו, לא המציא ראיות על ניהול חשבונות מסודרים, התנהל מול הרשות בחוסר תום לב תוך הפרה בוטה של תנאי ההתקשרות בינו לבין הרשות, ועשה דין לעצמו גם לאחר שקיבל הוראות מפורשות מסמנכ"ל גביה ברשות, מרשמי הוצל"פ ומערכאות שיפוטיות".
בגזר דינה כתבה השופטת כי הנאשם, שהתעקש גם בשלב זה לייצג את עצמו, חזר על טענות קונספירציה שהשמיע לאורך כל משפטו, המשיך להפנות (עורך דין דוד לוי א.מ) אצבע מאשימה כלפי אחרים, לא הביע מילה של אמפתיה לנפגעי העבירות והציג עצמו כקורבן וכמייצג קהל של נפגעי שחיתות", "אציין, כי בסיום הדיון של יום 21.10.14 ,במהלכו נשמעו הטיעונים לעונש, הצעתי לנאשם דחייה נוספת על-מנת שישכור שירותיו של עורך דין מטעמו על-מנת שטיעוניו לעונש יוצגו בצורה מקצועית. חרף האמור, לא הוגשה כל בקשה בנושא זה, הנאשם לא פעל על-מנת שיהיה מיוצג )אך המשיך להגיש העתקים של פניות ליועץ המשפטי לממשלה, ועל כן גזר-הדין ניתן במועד שנקבע מראש". לאחר הכרעת הדין הגיב עורך הדין למגפון ֹמסר:  "להלן תגובתי לפרסום הכרעת הדין בענייני. בקשתי להכיר בי כנפגע עבירה- ולפיה אני הקורבן לגניבה ולא האשם, כמו גם בקשתי לעיכוב הליכים מצויות על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה. לפי סעיף 4.3.5 להנחיות היועץ המשפטי לממשלה (עיכוב הליכים) היה התובע מחוייב לדאוג לדחיית כל הדיונים בתיק ולרבות הכרעת הדין, דבר שבזדון  או בהתרשלות לא בוצע על ידו. הטענות הללו הוגשו לבית המשפט בכתב, לפני הכרעת הדין, ובצירוף הטיעון לפיו כתב האישום התיישן לפני כארבע שנים (ביום 26/1017), ועל פי הדין הייתי חייב להיות מזוכה בדין שכן כפרתי בכל האישומים. חרף זאת ניתנה הכרעת דין בתיק  למרות שכאמור ענייני מצוי בטיפול היועץ המשפטי לממשלה. בשבוע הבא תוגש על ידי עתירה לבג"צ והנני בטוח שהכרעת הדין הזו שהינה בניגוד לדין תבוטל". אלא שזאת לא קרה וגזר הדין נמסר היום.


תגובת אורי נחמן בת זוגו של עורך דין דוד לוי לגזר הדין (סרטון תגובה בדף הפייסבוק של אורי נחמן)

בת זוגו של לוי, אורי נחמן העלתה סרטון לדף הפייסבוק שלה ובו סתרה את גזר הדין והציגה את ביתה המשותף עם עורך הדין. תסתכלו איך אנו חיים מ-17 מיליון שקל, היא עברה עם מצלמתה על החדרים, המטבח והשכונה בה הם גרים בקומה הרבעית במרכז רעננה. היא הציגה בסרטון את קופסת הפח בה השנים מניחים את כספי ההוצאות שלהם מחולקים לפי נושאי הוצאות. "אני מרגישה שנבגדתי על ידי המדינה", היא בכתה. והציגה את חיי בני הזוג שיש ברשותם מיליונים.  בסרטון התגובה היא הודיעה כי מעבר לכך שלוי יגיש ערעור על גזר הדין בעליון, שני בני הזוג יעברו לגור באוהל מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "כל מי שנפגע מהמערכת הזו (המשפטית א.מ), מוזמן להצטרף אלינו", אמרה נחמן.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר לאחר גזר הדין: העונש שהוטל על עו"ד לוי הולם את חומרת מעשיו והוא מסר חשוב ומרתיע לכל עורכי הדין ובעלי מקצוע שמפרים את חובת הנאמנות שלהם ושולחים את ידם בכספי נאמנות. התיק נוהל על-ידי עו"ד נעם עוזיאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר ע"י יאח"ה שבלהב 433, מחוז תל אביב ומשטרת אילת במשטרת ישראל, ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים. גם היום עורך הדין לוי ייצג את עצמו.

לקריאת גזר הדין
גזר דין דוד לוי 23.12.21

1 Comment

  1. מייק
    24 בדצמבר 2021 @ 22:51

    הבעיה שלא ניתן לדעת מי הצודק עוה"ד או השופטת יש לי אפס אמון בשופטים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן