Skip to content

הכינו גופכם לפסח

ניקיון לפסח? לא רק בבית... הגוף, הנחלש בתקופה זו של השנה, חייב לעבור הכנה ותמיכה במערכות הגוף השונות, כדי למנוע את ההידרדרות בבריאות הכוללת ותופעות של אלרגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניקיון לפסח? לא רק בבית… הגוף, הנחלש בתקופה זו של השנה, חייב לעבור הכנה ותמיכה במערכות הגוף השונות, כדי למנוע את ההידרדרות בבריאות הכוללת ותופעות של אלרגיה

ד"ר אתי נחשון *

גופנו דורש היערכות לקראת האביב. פסח והאביב מבשרים על תקופה של שינוי קיצוני במזג האוויר, בסוגי הפריחה ובמרכיבים שהאוויר נושא אלינו.

שינויים אלה מכניסים את גופנו ללחץ – Stress המתבטא בתופעות אלרגיות קשות, חולשה, עייפות, כאבי ראש, מצבי רוח דיכאוניים והתפרצות של כיבי קיבה.

הגוף נחלש. אלרגיה (צילום: עמית קרטס בנין)
לעבור לתפריט כמעט טבעוני לשבועיים. אלרגיה (צילום: עמית קרטס בנין)

גופנו, הנחלש בתקופה זו של השנה, חייב לעבור הכנה ותמיכה במערכות הגוף השונות, כדי למנוע את ההידרדרות בבריאותנו הכוללת ואת התופעות של האלרגיה. הכנה נכונה כוללת שינוי תזונתי, טיפול בכבד ותמיכה במערכת הספציפית שנחלשה בגופנו.

אלרגיה, מסבירה ד"ר נחשון, היא למעשה תגובה חיסונית לקויה. היא עשויה להגיב למפגעים סביבתיים כמו קרדית האבק, אבקני פרחים וחומרים כימיים המרחפים בסביבה. האלרגיה היא תופעה תקופתית הנעלמת עם חלוף החשיפה לחומרים המפגעים. הבעיה היא שבשנים האחרונות תופעות האלרגיה מחריפות ומתארכות עד לסבל מתמשך לאורך כל ימות השנה ועל כן עלינו לטפל במערכת החיסונית שלנו ולמזער בכך את תופעת האלרגיות.

עונות המעבר, סתיו ואביב, הן התקופה בה עובד הכבד תהליך של התחדשות וריענון. זו התקופה המיטבית לבצע ניקוי כבד באמצעות שינוי תזונתי מקיף, בו עלינו להמעיט ככל האפשר באכילת מזון מהחי כמו בשר, מוצרי חלב וביצים, וכן קמח לבן, סוכרים, אלכוהול ומזונות מתובלים, ולעבור לתפריט כמעט טבעוני לתקופה של שבועיים.

במקביל, חשוב שנלווה את תהליך הניקוי והריענון של הכבד, שהוא המנוע העיקרי, האחראי לפינוי הפסולת שנצברת בגופנו, בתוספי תזונה התומכים בכבד. קיים סיכוי שנחוש בימים הראשונים של התהליך בתופעות קלות של שוני בגופנו, אך ברור שנחוש במהרה בשיפור תחושת הערנות ובמזעור תופעות של גרד, אלרגיות וכבדות במערכת העיכול.

* הכותבת היא נטורופטית ומנכ"לית משותפת של חברת ביו-קר

1 Comment

  1. שושי
    26 במרץ 2012 @ 13:14

    מה זה "תוספי תזונה התומכים בכבד"?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן