Skip to content

מג"ב והמנהל האזרחי בגדה המערבית הרסו ופינו מבנים לא חוקיים באדמות חומש

לאחר הצעדה שנערכה אתמול בחסות צה"ל ובניגוד לחוק הגיעו הבוקר דחפורים של המנהל האזרחי והרסו מבנים לא חוקיים שנבנו במקום. מתנחלי חומש הגיבו כי זהו 'פרס לטרור' ובתנועת רגבים אמרו כי ההחלטה של ממשלת בנט לאכוף סלקטיבית ולהרוס את מבני הישיבה בחומש, ועוד לאחר הרצח המתועב של תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן, היא אכיפה בררנית פר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות של משמר הגבול ומחוז ש"י יחד עם המנהל האזרחי הגיעו הבוקר (שישי) לחומש בכדי לבצע פינוי של מספר מבנים לא חוקיים שהוקמו בשבוע האחרון. תוך זמן קצר נהרסו ופונו 3 מבנים מעץ ועוד 3 מבנים של בניה קלה.  לאחר הצעדה שהתקיימה למאחז הבלתי חוקי בחומש וההרס שהותירו הצועדים בכפר בורקה כוחות מג"ב ואנשי משרד הביטחון הרסו את המבנים הארעיים שהוקמו בימים האחרונים במאחז בניגוד לחוק. בין היתר פונה מבנה ששימש ללינת מתנחלי הישיבה ועוד שני מבנים שמשפחות השתכנו בהם לפני כחודש וחצי אחרי שנהרסו כבר בעבר.
בישיבת הבלתי חוקית בחומש תקפו את הרשויות על הפינוי וכינו אותו "פרס לטרור". בישיבה מסרו: "אין מילים, לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע להוריד את הישיבה בחומש. המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע – ממשלת ישראל".

צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל

צילום ברשתות החברתיות באדיבות עמאר אסדי ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

במועצת יש"ע תקפו את הפינוי ואמרו הבוקר כי "ההרס נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו. אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום". מתנועת הימין 'רגבים', נמסר כי "ההחלטה של ממשלת בנט לאכוף סלקטיבית ולהרוס את מבני הישיבה בחומש,  ועוד לאחר הרצח המתועב של תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן, היא אכיפה בררנית פר אקסלנס. זהו מעשה פוליטי גרידא, ולא אירוע של אכיפת החוק."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן