Skip to content

פלסטינית נדרסה למוות בכניסה לסינג'ל הנהג הישראלי נמלט מהמקום

ג׳דיר אניס עבדאללה פקהאא בת 63 נהרגה מפגיעת מכונית על פני כביש 60 בכניסה לסינג'ל. הנהג טען אחרי כן כי נמלט מאחר וחשש לחייו. ראש מועצת הכפר סינג'ל שלל את הטענות וכתב כי " המתנחל דרס את האישה במכוון". בעזה מאיימים בנקמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג׳דיר אניס עבדאללה פקהאא בת 63 נדרסה למוות הבוקר על פני כביש 60 בכניסה לישוב סינג'ל שבגדה המערבית. ע"פ הדיווח היא נדרסה על ידי מתנחל.  הנהג הפוגע נמלט מהמקום ובשלב מאוחר נמסר מהמשטרה כי הדורס התקשר ודיווח למשטרה על כך שהיה מעורב בתאונה ופגע בהולכת רגל. לטענתו לאחר התאונה חשש לעצור בכניסה לכפר והמשיך בנסיעה של מספר דקות אז התקשר למשטרה ודיווח כי היה מעורב בתאונה ופגע בהולכת רגל. הכפר סינג'ל  מצוי בין ההתנחלויות עפרה לשילה ונמצא באזור המוגדר כשטח B, כלומר בשליטה אזרחית פלסטינית ושליטה ביטחונית ישראלית.

צילום מסרטון ווידאו באדיבות עמר אסאדי לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של מועצת סנג'יל כתב ראש המועצה חאזם תוופש, כי פוקהא בת ה-63 הייתה עם בעלה בכניסה לעיירה, סמוך לכביש 60 עוקף מתנחלים בלבד (ישראל בנתה עבור המתנחלים כביש עוקף על מנת למנוע מהם  לנסוע דרך הישוב הפלסטיני והתנועה בו מותרת לישראלים בלבד א.מ), והמתינה למונית שתיאסף לעיר שכם, כאשר המתנחל נגח בה במכוניתו לפני שנסע במהירות בתקיפה מכוונת של פגע וברח. ברשתות החברתיות הערביות עלו לא מעט פוסטים נזעמים ובהן נטען כי המתנחל דרס את האישה במכוון.  מהמשטרה נמסר כי לאחר שהנהג דיווח על הפגיעה "כוח משטרה חבר לנהג הפוגע עיכב אותו לחקירה ראשונית שבמהלכה רכבו ורשיונו נתפסו והוא זומן להמשך חקירה אצל בוחני התנועה של מחוז ש"י", וכי "חקירת נסיבות התאונה נמשכת".


סרטון מזירת האירוע שעלה ברשתות החברתיות (באדיבות עמר אסאדי לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ראש מועצת סינג'ל הוסיף  כי "התקיפה מזכירה את איוע דריסתן של 2 ילדות בנות חמש, אינס שוואקה דר חליד וטולין עומר ע'ספור  בשנת 2014, שחזרו מגן הילדים לבתיהן בעת שנדרסו על ידי מכונית שנסעה בכפר. אינס נהרגה במקום וטולין טופלה  כשהיא במצב קשה ונותרה נכה לכל חייה.
ראש העירייה הוסיף עוד כי משטרת ישראל מתייחסת בדרך כלל לפיגועים כאלה כאל תאונות, גם במקרים שבהם עדי ראייה טוענים כי פיגועי הדריסה היו מכוונים. "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים ורכושם היא דבר שבשגרה בגדה המערבית, והרשויות הישראליות מעמידות לדין לעתים רחוקות. אלימות מתנחלים כוללת הצתות רכוש ומסגדים, יידוי אבנים, ערירת יבולים ועצי זית, התקפות על בתים פגיעים ועוד", כתב תוופש.
יחידת הטרור סייף ג'יהאד מעזה מיהרה לפרסם ולאיים כי "פשע הדריסה של הקשישה "ג'אדיר סלמה" על ידי המתנחלים לא ייעלם מעינינו ומתנחלי עוטף עזה ישלמו את המחיר."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן