Skip to content

שלושה מפגינים נעצרו בהפגנה סוערת בשיח ג'ראח

השלושה נעצרו בשל הפרעה לסדר הציבורי והעלבת עובד ציבור לכאורה מאחר ולטענת המשטרה קראו קריאות עולבות לעבר השוטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה פיזרה אתמול (שישי) בכוח הפגנת מחאה של פעילי שמאל ופעילים פלסטינים בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. ההפגנה, שמתקיימת מדי שבוע, אירעה לנוכח הכוונה של שני פעילי ימין קיצוני וחברי מועצת העיר ירושלים לפנות את משפחת סאלם, משפחה פלסטינית בת 11 נפשות מביתה לטובת התושבים היהודים. מאות המפגינים צעדו לעבר ביתה של פטמה סאלם והמשטרה חסמה את דרכם ופזרה אותם בכוח תוך שימוש ברימוני הלם. שלושה מפגינים, עידית קישינובסקי "הליצנית" המחופשת לשוטרת  שמגיעה לכל הפגנה, קרן בר ועומרי (צלם) נעצרו בטענה להעלבת עובד ציבור. להבדיל מפעמים אחרות, בהן נעצרו מפגינים במחאה, המשטרה החליטה הפעם לעצור אותם עד היום במוצאי השבת. שתי הנשים הועברו ממגרש הרוסים לכלא נווה תרצה. עורכת הדין לאה צמל המייצגת את השלושה, נפגשה עם העצורים בתחנה בטרם נחקרו. בעקבות המעצר, הגיעו כמה מפגינים למחות מול תחנת משטרת שלם, וגם הם פוזרו בכוח בידי המשטרה. בעת ההפגנה נשמע פעיל הימין נתן יוסף (נכדו של הרב עובדיה יוסף א.מ), מתגרה וכורז לעבר המפגינים: מוחמד חומוס חזיר (השפלה מילולית של הנביא באסלאם א.מ). ההתגרות לא נענתה באלימות על ידי המפגינים, אלו התרגלו לכריזותיו העולבות בכל הפגנה.

צילום: ציפי מנשה
יונתן יוסף אחד מהשנים שמסרו למשפחה את צו הפינוי (צילום: ציפי מנשה)
עידית קישינובסקי (הליצנית / שוטרת) מתווכחת עם קצינת המשטרה לפני מעצרה (צילום: ציפי מנשה)
מעצרה של קרן בר (צילום: ציפי מנשה)

משטרת ישראל נמסר אתמול כי "היום בצהריים, החלה הפרת סדר במהלך מחאה שהתקיימה בשכונת שייח ג'ארח. כוחות משטרה שפעלו במקום הדפו את מפרי סדר, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים והוראת הפיזור שניתנה במקום על ידי קצין משטרה. מספר מפרי סדר חסמו את הציר, גידפו את השוטרים, איימו עליהם, התעמתו איתם ואף עשו פרובוקציות במקום. בתוך כך, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר, ובהמשך נעצרו לחקירה שלושה מפרי סדר בגין חסימת הציר, הפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור".


צילום: ציפי מנשה

ליד בית משפחת סאלמה (צילום: ציפי מנשה)


מעצרה של קרן בר (צילום ציפי מנשה)


צילום: ציפי מנשה


מעצרה של עידית קישינובסקי (הליצנית) צילום: קרן סער ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

על פי צו הפינוי שניתן לפטמה סאלמה ומשפחתה היו אמורים אנשי ההוצאה לפועל לפנות את המשפחה מביתה בו היא חיה למעלה מ-70 שנה לטובת המתנחלים היהודים, אלא שביום חמישי עכבה רשמת ההוצאה לפועל את צו הפינוי, בין היתר לבקשת המשטרה.  בשיח ג'ראח בו פועלת עמותה ימנית ששמה לעצמה לייהד את הכפר שצורף באורח חד צדדי לירושלים כשכונה, חיות משפחות פלסטיניות בבתים שנמסרו להם על ידי השלטון הירדני בתמורה לוויתור על זכויותיהם כפליטים. חלק מהבתים היה שייך ליהודים עוד לפני 48 ומשפחות הפליטים, כמו משפחת סאלם קיבלו את בתיהם בשכר דירה מהאפוטרופוס הירדני לנכסי אויב בשנת 1951. לאחר מלחמת ששת הימים הכפר חזר ליידי השלטון הישראלי וחלק מהיורשים היהודים מכרו את בתיהם לעמותת הימין אלא שלאורך השנים המתנחלים לא פעלו לפינוי הבתים עד לפני מספר שנים בהם התנגדויות התושבים הפלסטינים בבתי המשפט נדחו  ומשפחתה של סאלם קבלה לידיה את צו הפינוי  מפעילי העמותה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן