Skip to content

משפט צדק: התוקף שוחרר – המותקף נעצר

3 פעילי שלום נעצרו אתמול בבקעת הירדן ליד חמרה. מתנחלים חמושים בכלב תקיפה הגיעו למרעה הצאן הפלסטיני, ובעימות שנוצר תקף הכלב את אחד הרועים. הרועים לא ישבו על האדמה אלה השיבו מלחמה שערה, המתנחלים הזעיקו את המשטרה וזו הגיעה בזריזות צפתה בסרטוני הווידאו בהם נראים הפעילים והרועים מותקפים ואיך כלב המתנחלים מודרך, פורץ ונושך. ועצרה.. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האבסורד – הרועים רעו, פעילי שלום ליוו, המתנחלים שיסו בהם כלב תקיפה ושלושה  פעילי שמאל נעצרו. למתנחלים ולכלב שלום. אתמול (שישי) בשעת בוקר מוקדמת יצאה קבוצת פעילי זכויות אדם לליווי רועים בצפון הבקעה מערבית לחמרה. בוודאי תשאלו מדוע נדרש לוויו שכזה. ובכן, כפי שנכתב בעבר במגפון ניוז, אחת מעוולות הכיבוש היא בניית מאחזים לא חוקים על אדמות המרעה. כחלק מ"הכשרת הקרקע" פורעי חוק יהודים, המכונים לעיתים נוער גבעות או בכינוי ההולם יותר, כפי שנראה מיד, נוער זוועות מתעללים ברועים ובצאן. התעללות זאת מטרתה פשוטה היא לגרום לרועה הצאן ומשפחתו להיעלם מהשטח משל היה הוא מעין חפץ נטול ערך. ברור לכל כי מעשים אלימים שכאלה דורשים גיבוי פוליטי ממשלתי בין אם בהעלמת עין ובין אם בתמיכה בפועל. לאמור: המדינה שומרת על זכויות הפלסטינים על אדמתם בעיניים עצומות לרווחה.

יום פסטורלי לכאורה מעל הבקעה (צילום: שי קנדלא)

שוכן בשלוה – הכפר חמרה (צילום: שי קנדלר)
הצאן רועה בשלווה (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר

וכך אתמול במהלך בוקר קסום כזה בו רקפות וכרכומים מתמסרות לקרני השמש המיטיבות ובוקעות מבעד חשורת העננים ממעל, העיט מחפש את טרפו לארוחת בוקר, הצאן רועה ומשתובב בעליצות,  ניתן היה לראות כי בין עגלי הטל צעדו פעילי זכויות האדם לליווי הרועה ועדרו. למודי ניסיון העבר, יציאה למרעה לא מתקבלת בעין יפה (בלשון זהירה) על ידי המתנחלים. מסיבה זו מלווים אחת לשבוע פעילי השלום את הרועה ועדרו.

המתנחלים מגיעים (צילום: שי קנדלר)
מתנחל עם כלב התקיפה מתקרב אל הצאן הרועה והרועים (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

כך היה גם הפעם. במהלך הרעייה, עד מהרה  הגיעו בשני מתנחלים רכובים על טרקטורון ובו גם כלב תקיפה. ניסיון הפעילים לדבר איתם ברכות נדון לכישלון מראש. הם הגיעו לשטח, פרקו מהטרקטורון עם הכלב והזהירו: "יש לנו כלב תקיפה לא להתקרב".  הפעילים, הבינו את המסר ופסעו בזהירות שלא ליצור עימות מיותר. המתנחלים התגרו המשיכו והתגרו עם הכלב עד שאחד הרועים פרץ אל בין המתנחלים שהתנכלו לאחד המקומיים באמצעות הכלב שנשך את הפלסטיני. הפעילים המשיכו לנסות ולחצוץ בין הצדדים הניצים דבר שהוא למעשה בלתי אפשרי כאשר כלב התקיפה משתולל ונושך ותוך כך נשך גם את בעליו המתנחל פרוע השיער. בסופו של דבר שני המתנחלים הורחקו מהעימות בשלום דווקא בזכות הפעילים. בוודאי תחשבו שהם ביקשו להוקיר להם תודה. תחשבו שוב. אחד המתנחלים שנשרט בפניו התפנה לבית החולים בלינסון לטפל בשריטה, אותה שריטה שלא מנעה ממנו לצלם סרטוני וידאו, לצעוק, לצעוק, לאיים ולקלל. השני העלים לאחר התקרית  את כלבו והזעיק את כוחות צה"ל. צה"ל שכאורה לא יודע על ההתנכלות המתמדת לרעיית הצאן,  הגיע בזריזות לשטח עם משמר הגבול. זה נעשה יש לציין  במהירות מרשימה.  ככה זה כשנפגעים מתנחלים, אבל כאשר מדובר במקומיים שנפגעים או רחמנה לצלן סמולנים שמלווים אותם, או אז הכוחות היו בוששים מלהגיע ומתעכבים, את כל אלו למדו הרועים ופעילי השלום מניסיון העבר.

כלב התקיפה נושך את אחד הרועים (צילום: שי קנדלר)

איך זה נגמר בוודאי תשאלו? שלושה מעוכבים (לא מקרב המתנחלים כמובן) וכל זאת למרות שהשוטר שנכח בשטח וצפה בסרטוני הווידאו של נערי הגבעות צילמו בעצמם, ראה במו עיניו כי רק שלא הייתה שום תקיפה מצד הפעילים אלא התנהגות אזרחית נכונה. גם החוקרים בתחנה אשר הציגו להם את אותן ראיות לא יכלו להצדיק חלופת המעצר וכך רצו להרחיק קבוצת פעילים שתועדה מסייעת לנערי גבעות להיחלץ בשלום לאחר שתקפו מקומיים מכל אזור הבקעה. לאחר משא ומתן הוסכם בין העצורים / מעוכבים, שהם יחתמו מהסכמה על צו הרחוקה למשך 10 ימים, וכי ההרחקה תהיה מאזור חמרה. חלק הסכימו אחד מהם לא וויתר ונשאר במעצר על מנת להילחם על הצדק. הוא יובא היום, מוצאי שבת, בפני שופט.  זוהי הדמוקרטיה נאורה במדינת ישראל 2021. רצינו לומר לכם שבת נינוחה ושבת שלום אבל למשנה הזהירות בקשנו מצלמת מגפון, ציפי מנשה להגיע לאותו תוואי שטח בבקעה. חיש מהר הגיעו 2 מתנחלים והפעם ברכב פרטי. "על מי את עובדת, זונה מסריחה", צעק אחד מהם לעבר אחת מ"אמהות עושות שלום", שלום? צפו בסרטון  ותחליטו בעצמכם.

צילום: ציפי מנשה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן