Skip to content

שוחררו עצורי שיח' ג'ראח – המפגינים הורחקו לשבוע מההפגנות במקום

המשטרה בקשה להרחיקם ל-15 יום, עורכת הדין לאה צמל התנגדה ושופטת השלום חתכה באמצע. "המעצר נראה כמו מתוכנן מראש" סיפרה קרן בר לאחר שחרורה, "הכל היה שקט עם 2 שוטרים במקום ולפתע הופיע מפקד מחוז ירושלים עם כוחות נוספים והחלו רימוני הלם והמעצרים" (בהכנת הכתבה השתתפו: בן כהן, שי קנדלר, שיר אהרון ברם וציפי מנשה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

3 עצורי ההפגנה בשיח' ג'ראח שוחררו אמש (מוצ"ש) עם הרחקה לשבוע ימים ממקום ההפגנה, כך החליט בית המשפט. משטרת ישראל בקשה מבית המשפט לפסוק על שבועיים הרחקה מהפגנות שיח ג'ראח, בית המשפט סיכם על מחצית מהבקשה. עורכת הדין לאה צמל סכמה ביציאתה מהדיון כי עדיין טענותיה הן כי לא היה מקום לבצע את מעצרם של השלושה, קרן בר, עידית קישינובסקי ועמרי ערן ורד,  וכי הם לא עברו על החוק. אחת מפעילות ההפגנה ספרה כי לפני המעצרים ההפגנה הייתה שקטה ונערכה ברחוב צדדי מול ביתה של פטמה סלמה שאמורה להיות מפונה מביתה על ידי ההוצאה לפועל לבקשת פעיל הימין הקיצוני, חבר מועצת ירושלים, נתן יוסף שרכש את הזכויות על הבית במימון עמותת ימין. לדברי המפגינה כל המעצרים נראו כמתוכננים מראש. "היו 2 שוטרים במהלך ההפגנה ופתאום הגיע מפקד המחוז דורון תוג'מן עם כוחות רבים וכרז כי יש לנו 2 או 3 דקות להתפנות היות וההפגנה לא חוקית ואנו חוסמים את הכביש. בכביש הצדדי הזה יש תנועה דלילה השואפת לאפס אם בכלל " סיפרה המפגינה על המעצרים.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
חברת הכנסת עורכת הדין גבי לסקי ועורכת הדין ריאם מנסור המתינו מחוץ לבית המשפט (צילום: ציפי מנשה)
צילום: שי קנדלר

שתי העצורות יוצאות מתחנת שלם לבית המשפט – צילום בדף הפייסבוק של תמר פסח אלשר (ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

עורכת הדין לאה צמל מעינת בבקשת המשטרה (צילום: ציפי מנשה)


הנשים מגיעות לבית משפט השלום: צילום: ציפי מנשה)


עורכת הדין לאה צמל מסכמת את הדיון והחלטה המשפטית (צילום: ציפי מנשה)

צילום: בן כהן


שחרור המפגינות (צילום: ציפי מנשה)


סיכום ההפגנה והשחרור ( צילום: בן כהן)

3 המפגינים  נעצרו שלשום (שישי) בהפגנות פעילי השלום בשיח' ג'ראח. תחנת שרת בה נעצרו השלושה, לא בקשה את הארכת מעצרם. עצור אחד נכלא עד אמש במגרש הרוסים ואילו 2 המפגינות הועברו ללילה לכלא נווה תרצה. "אין מחלוקת כי הרחקה משיח ג'ראח תפגע בזכות היסוד של המשיבים להפגין, זכות שיש להגן עליה", כתבה שופטת בית מ/שפט השלום מיכל הירשפלד בפסק דינה, "יחד עם זאת, המשיבים (המפגינים א.מ) נעצרו לאחר שבצעו במסגרת זכותם זו להפגין, פעולות בלתי חוקיות". "באיזון ראוי בין זכות הפגנה מחד וצמצום הסכנה שעלתה מהתנהגותם, מצאתי להורות כי התנאי של הרחקה משיח ג'ראח לא יעמוד על 15 ימים (כפי שבקשה המשטרה א.מ), אחא על 7 ימים בלבד".
קודם לכן בקור ירושלמי עז, הפגינו כמאתיים מפגינים שנאספו מול תחנת משטרת שרת, אליה הובאו 2 העצורות מנווה תרצה ולאחר מכך מול בית המשפט. בין הנוכחים נתן היה להבחין בחברת הכנסת, עורכת הדין גבי לסקי ועורכת הדין ריאם מנסור ממשרדה של לסקי. עורכת הדין לאה צמל ייצגה את השלושה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן