Skip to content

ביטול הילולת באבא סאלי תוביל למלחמת אחים

משה לורבר, צעיר חרדי טוען כי הממשלה הנוכחית מובילה את הציבור למקום גרוע. "שמישהו יסביר לממשלת ריפוי איחוי ושינוי או לצמרת המשטרה מה קורה שמנסים לפלג את עם ישראל". מאמר דיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם ישראל יבוא לקבר הבאבא סאלי זצ"ל תוך שמירת כללי הבטיחות, ואיש לא יוכל לעצור זאת גם אם יאלצו להיאבק בדרך על מנת לקיים את היום הקדוש למגזר החרדי הדתי והמסורתי בישראל בתפוצות, זו שערורייה שלא הייתה כבר עשרות שנים אם בכלל.

מדינת ישראל שמאשרת מסיבות המוניות חגיגות סילבסטר והפגנות ענק בתקופת הקורונה בשנתיים האחרונות במגזר הכללי ואוסרת על קיום תפילות על סגרים לחרדים בלבד ועל שלל הגבלות והחלטות של פגיעות קשות בזכויות אדם תוך פגיעה על רקע מגזרי וכמובן מאשרת גם קיום אירועים הפגנות פעמים רבות. שוב זה קורה הפעם במסגרת ממשלת השינוי ריפוי איחוי כבר לא במשמרת של ממשלת נתניהו והחרדים. מעניין מה יקרה הפעם ואיך יהיו התגובות.

אבל נכון לעכשיו במשטרה בחרו יעד חדש כנגד החברה החרדית והוא הילולה של הצדיק הבאבא סאלי. המשטרה הוציאה לפני זמן קצר צו שערורייתי אשר קובע כי חל איסור על קיום אירוע הילולה השנתית של הבאבא סאלי הצדיק – האירוע אגב, התקיים גם בתקופת הקורונה בממשלת נתניהו והחרדים כמובן תוך שימוש במסכות ושמירת מרחק סבירים. במקום הוצבו עמדות חלוקה של מסיכות ואלכוג'ל וגדרות עם שילוט.

הבאבא סאלי ז"ל (מקור צילום: וויקיפדיה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

עליהום על החברה החרדית

אלא שהפעם במשמרת של השר עמר בר לב בנט לפיד ליברמן וסער ובמסגרת כנראה העליהום כנגד החברה החרדית, יש מי שמנסים לעלות הילוכים ושלבים במסע ההתמכרות והתעמרות בחברה החרדית ולחבוט ולחבוט שוב ושוב מדהים לגלות כל פעם מחדש את ההסתה את האלימות וההתעמרות המשטרתית ואת ההתעלמות הממשלתית וכל גורמי הריסון כגון ועדה לביטחון פנים או כל הקואליציה יושבים מהצד ואולי נהנים, מי יודע.

הגיע הזמן שמישהו יסביר לממשלת ריפוי איחוי ושינוי או לצמרת המשטרה מה קורה שמנסים לפלג את עם ישראל מה קורה שעושים איפה ואיפה ודין אחד למגזר אחד ודין אחר למגזר אחר. אנו בימים אלה נמצאים בפתח חבית נפץ מבעבעת החברה החרדית מרגישה את צוואר הבקבוק של השנים האחרונות ובמיוחד בתקופת הקורונה למערכות הבחירות החוזרות הגזירות של מס החד פעמי מס שתיה מתוקה רפורמת הכשרות רפורמת הגיור ועוד שלל הסתה ודלק רב שנשפך מחוץ ובתוך החברה החרדית כולנו חייבים להרגיע כולנו חייבים להבין שזוהי העת לאחדות העם אמתית הגיע הזמן להרגיע באמת, עת לחשבון נפש מחדש!
עת לחשבון נפש של כולנו ובמיוחד של קברניטי המשטרה המדינה וגורמי הריסון מפני משבר לאומי חמור מאין כמותו בחסות סמכויות נרחבות שניתנות ללא פיקוח ללא ריסון ובקרה. בכל דמוקרטיה בעולם זה לא היה חוזר פעם אחר פעם אירועים מסוג אלה אלימות משטרתית והסתה כנגד מגזר שלם תוך פגיעה והתעמרות של ממש אבל בישראל הדמוקרטית, פילוג בעם זה הפך לשיטה ממוסדת כנראה?

מה יהיה, תגידו? שמישהו יעצור את הטירוף הזה

כולנו עברנו כבר מספר שנים של הסתה של אלימות משטרתית והתעמרות קשה כלפי החברה החרדית אולי הגיע הזמן לשינוי לריפוי לאיחוי אמתי?
רגע לפני פרוץ מלחמת אזרחים חלילה, אנוכי מבקש להתריע, אנוכי הקטן מבקש מכל אלו שם שמושכים בהגה לכיוון פילוג חסר תקדים בעם ישראל – תעצרו. אל נא תדרדרו אותנו במדרון החלקלק והמהיר הזה כי התוצאות יהיו הרות גורל. נראה ששוב החרדים אשמים בכל נראה שבהם שוב ושוב ניתן לחבוט כי הם לא יגיבו והם ימשיכו לשתוק,
הימים האלה חלפו רבותי ימים יגידו.

הערת מערכת: בעת פרסום המאמר הושגו הבנות בין מארגני ההילולה לכוחות הכבאות והמשטרה, שיאפשרו את קיום ההילולה תחת הגבלות מסוימות. במשטרה אישרו כי הבוקר (חמישי) נערך סיור שטח בראשות מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, מפקד המרחב, תת ניצב נחשון נגלר, ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר, נציגי עמותת הבאבא ונציגי כבוי האש ומד"א. בסיומו סוכם כי המשטרה תאפשר את קיום האירוע כמתוכנן – בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות.

קודם לכן, ביום רביעי האחרון (29.12.2021), נמסר מהמשטרה כי לא ניתן להגן על שלום ובטחון הציבור במיקום בו התבקשה להיערך ההילולה. המשטרה נציעה מיקום חלופי. להלן הודעה: "הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה. לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן