Skip to content

שיח' ג'ראח: פינוי משפחת סאלם – נדחה לבדיקת תקפות צו הפינוי

המשטרה ביקשה לעכב את מועד הפינוי בשל החשש להפרות סדר. רוכש הזכויות על הנכס בשיח' ג'ראח, ביקש לדחות, אבל לתת לו צו פינוי גמיש. על מנת שיוכל לפנות את המשפחה הדיירת בכל עת שיחליט. פרקליטה של פטמה: "על צו הפינוי להתבטל מבחינת התיישנות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פטמה סאלם (צילום: שי קנדלר מגפון ניוז)

בדיון שנערך היום (חמישי) במשרדי ההוצאה לפועל בבית משפט השלום בירושלים, על מועד פינוי משפחת סאלם מביתה בשיח' ג'ראח, טענה פטמה סאלם כי פסק הדין בגינו ניתן צו הפינוי – התיישן. אתמול היה אמור להתבצע פינוי של משפחת סאלם מביתה שבאום אל הרון שבשכונת שיח גארח במזרח ירושלים. לבקשת המשטרה הפינוי נדחה לאור הסכנה להפרות סדר. היום מתקיים דיון לבקשת המתנחלים למתן צו פינוי גמיש שיאפשר פינוי במהלך חודש ינואר ללא תאריך מדויק. המדובר בצו פינוי גמיש. מול משרדי ההוצל"פ בירושלים התקיימה הפגנה יהודית ערבית בנוכחות כחמישים איש. הדיון עצמו נערך בדלתיים סגורות ללא נוכחות בניה של פטמה או היא עצמה.

צילום: שי קנדלר מגפון ניוז

פרקליטה של סאלם על הדיון שנערך בדלתיים סגורות

יונתן יוסף מגיע לדיון (צילום: שי קנדלר – מגפון ניוז)
המפגינים מחוץ לכתלי בית המשפט (צילום: שי קנדלר – מגפון ניוז)

בדיון סאלם ביקשה לקבוע שפסד התיישן כיוון שחלפו 33 שנה מאז ניתן פסק דין המאפשר את פינוי, המשטרה ביקשה להבהיר לרשם ההוצאה לפועל כי הפינוי בעייתי בעת הזו ועל כן בקשה לדחותו למועד אחר. יונתן יוסף, שרכש את הזכויות על הבית, מבקש הפינוי ביקש עצמו לדחות את הפינוי אבל לתת צו פינוי גמיש כלומר פינוי ללא הודעה מוקדמת. בהקשר לכך בית המשפט ביקש לברר מהי תְּקֵפוּת פס"ד ולא נתנה כל החלטה לגבי מועד הפינוי. ח"כ מוסי רז שהגיע להפגנה אמר כי המפגינים ילחמו כנגד פינוי בתי התושבים לטובת המתנחלים.


ח"כ מוסי רז: נלחם נגד הפינוי (צילום: שי קנדלר – מגפון ניוז)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן