Skip to content

התנגדות אלימה לפינוי קרוון לא חוקי ביצהר

מתנחלי יצהר יידו אבנים, צמיגים בוערים ונפצו ששת מחפרון שהובא להריסת קרוון שהציבו בראש גבעת קומי אורי עליה הוכרז שטח צבאי סגור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (שישי) לגבעת קומי אורי ליד יצהר לבצע פינוי של מבנה קרוון לא חוקי שהוקם בידי מתנחלים בשטח צבאי סגור, ובמקום פרצו עימותים בין הכוחות למתנחלים שהתנגדו להריסה, יידו אבנים בשוטרי מג"ב, ברכבים,  חסמו את הצירים באמצעות הבערה של צמיגים ואף השליכו את הצמיגים הבוערים לעבר כוחות הביטחון. במהלך ידויי האבנים נופצה שמשת מחפרון שהובא להריסת המבנה. במענה להתפרעויות כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפינוי הפגנות שכללו בין השאר רימוני גז רימוני הלם.
3 שוטרים נפצעו באורח קל, מתוכם 2 לוחמי מג"ב ושוטר יס"מ. לטענת המתנחלים 10מהם נפצעו קל. מהמשטרה נמסר כי הכוחות נתקלו בעשרות מתפרעים שיידו אבנים וצמיגים בוערים.

צילום: דוברות המשטרה

המתנחלים מצדם תקפו בחריפות ומסרו כי "הלהיטות של הממשלה לבצע הרס בהתיישבות שעות לפני כניסת השבת ודקות ספורות מראה על אובדן דרך מוחלט. אל מול הבניה הערבית הלא חוקית שמשתוללת באין מפריע וצופה על בתי קומי אורי – בוחרת הממשלה להעלים עין ולטמון את ראשה בחול, אך כשמדובר בבניה יהודית ממהרת המדינה להרוס במהירות". "נראה כי ממשלת בנט-גנץ-עבאס גמרה אומר למגר לחלוטין את ההתיישבות בגבעות, במטרה לפנות את השטח לטובת הקמת מדינה פלסטינית", הוסיפו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן