Skip to content

שיח ג'ראח: לקראת סוף ההפגנה החרימה המשטרה דגלוני פלסטין ועצרה צעיר

במהלך ההפגנה לא נרשמו עימותים אולם כחצי שעה לפני פיזור ההפגנה על דעת המפגינים החליטה המשטרה להחרים דגלונים ולעצור אחד מהמפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: שי קנדלר מגפון ניוז

כמאה בני אדם השתתפו היום (שישי)  בהפגנה השבועית בשיח' ג'ראח. המפגינים הפגינו מול ביתה של פטמה סאלם שלגביה ביקש הטוען לזכויות בנכס יונן יוסף צו פינוי מההוצאה לפועל וטרם נתנה החלטה בנדון. ההפגנה עברה בשקט יחסי וכשעברו המפגינים לגינה הסמוכה לביתה של סאלם, החל חיכוך עם המשטרה שעכבה ושחררה מספר מפגינים ועצרה את איימן גזאווי, צעיר בשנות העשרה לחייו.  כתבי מגפון מסרו כי בסיום ההפגנה, דקות לפני שהמפגינים עמדו להתפזר, מסיבות לא מובנות המשטרה החליטה לפעול ונכנסה בכוח לקהל המפגינים, תוך כך היא החרימה דגלי פלסטין, דחפה באלימות מפגינים ועצרה את גזאווי. לאורך ההפגנה עצמה החרימו השוטרים דגלים וחסמה את דרכם של המפגינים לביתה של משפחת סאלם ולכן עברו המפגינים לגינה הסמוכה. יצוין כי במהלך כל ההפגנה לא החרימה המשטרה ולא פעלה כנגד מניפי דגלי פלסטין.

צילומים: שי קנדלר מגפון ניוז
צילומים: ציפי מנשה מגפון ניוז
צילומים: בן כהן מגפון ניוז

ממשטרת ישראל נמסר כי "כמדי שבוע בתקופה האחרונה, גם היום בצהריים החלה הפרת סדר במהלך מחאה שהתקיימה בשכונת שייח ג'ראח בניגוד לחוק. הפרת הסדר כללה בין היתר, חסימת ציר, התפרעויות, קללות וגידופים ועימותים עם השוטרים. כוחות משטרה שפעלו במקום הדפו את מפרי סדר, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים והוראת הפיזור שניתנה במקום על ידי קצין משטרה". בנוגע למעצרו של הצעיר טוענת המשטרה כי "בתוך כך, אחד ממפרי הסדר, גידף את השוטרים והתעמת איתם". מסיבה זו הוא נעצר  "והועבר לחקירה בחשד להפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור". בכל הנודע להחרמת דגלונים טוענת המשטרה כי " פעילות האכיפה במקום בוצעה כחוק בהתאם לסמכות המשטרה לשמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו". עוד נמסר: " נמשיך לאפשר מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות וכל פגיעה בשוטרים בניגוד לחוק."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן