Skip to content

פנייה לראש הממשלה ולשר הביטחון – שחררו לאלתר את שובת הרעב אבו הוואש

חבר הכנסת עופר כסיף ביקר אצל העציר המנהלי ששובת מזה 139 יום והתריע כי האשם אבו הוואש, עלול למות בכל רגע. מעצרו הותלה בחודש שעבר אלא שהוא סירב להתליה ודרש לשחררו ללא תנאי או להאשימו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת (חד"ש – הרשימה המשותפת) עופר כסיף, פנה היום (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ולסגן שר הביטחון אלון שוסטר בדרישה לשחרר את העציר המנהלי האשם אבו הוואש ששובת רעב מזה 139 יום ומצבו קשה. כסיף מתריע במכתבו כי אם הוואש ימות האחריות הבלעדית תהא על ידי המכותבים – ראש הממשלה, שר הביטחון וסגנו.
חבר הכנסת תובע במכתבו לשחרר לאלתר את העציר או להאשימו. הוא מוסיף כי למרות שלאור שביתת הרעב הוחלט ב-26/12/2021 להתלות את מעצרו, אין בהחלטה משום ערובה שמעצרו לא יחודש בכל רגע אחר. "לכן האשם דבק בשביתתו ומוחא על מעצרו ללא כל אישום שהוא", כותב כסיף. חר הכנסת צרף למכתבו חוות דעת רפואית שמתארת את מצבו הקשה מאוד של השובת שעלול למות בכל רגע. "כעת משהאשם עומד בפני מוות אני שב ודורש מכם לשחררו לאלתר וללא כל תנאי" כתב כסיף לשלושה.

האשם אבו הוואש (צילום מדף הפייסבוק לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
מכתבו של ח"כ כסיף לראש הממשלה, לשר הביטחון וסגנו


ציוץ מחשבון הטוויטר שנפתח בקריאה לשחרור העציר

העציר, הישאם איסמאעיל אחמד אבו הוואש (40) מהכפר דורא שמדרום לחברון, נשוי אב לחמישה ילדים. הוא נעצר מינהלית בחודש נובמבר 2020 ומאז הוארך בכל פעם מעצרו המינהלי והוא מאושפז כיום בבית החולים אסף הרופא. אבו הוואש מזוהה עם ארון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה איים ביום חמישי שעבר כי אם אבו הוואש ימות – ארגונו יתייחס לכך כפעולת חיסול, וינהג בהתאם להתחייבותו להגיב (צבאית) על כל פעולת חיסול ישראלית. לפי נתוני המוקד להגנת הפרט, בבתי הסוהר בישראל מוחזקים נכון לחודש שעבר  4,392 אסירים פלסטינים – מתוכם 493 עצורים מינהליים, הכלואים ללא משפט ומבלי שנחשפו לראיות נגדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן