Skip to content

החלו עבודות איטום חללים תת קרקעיים בכלא גילבוע

למעלה מאלף קוב הוזרמו אל תוך החללים המצויים מתחת לרצפת הכלא על מנת למנוע אפשרות חפירת מנהרות בריחה כפי שאירעה בבריחת ששת האסירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישנה אמרה ישנה שאומרת – שסגרו את דלת האורווה אחרי שהסוסים ברחו – אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם.  בתום שבועות של תכנון והערכות, אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ושירות בתי הסוהר החלו הבוקר (שני), בהזרמת חומר בינוי ייחודי למילוי ועיבוי החללים בתת הקרקע, שבמתחם כלא גלבוע. חומר המילוי הוכן מראש על ידי מהנדסי משרד הביטחון ומומחי בינוי. הבוקר, עם השלמת עבודות ההכנה, הגיעה לכלא שיירת מכליות, שהזרימו כ-1200 קו"ב של חומר מילוי לנקודות תורפה שונות, שאותרו במבנה הכלא ובתשתיות. זאת על מנת למנוע אפשרות לניסיונות בריחה בעתיד. האיטום נעשה לאור בריחת האסירים שאירעה לפני כארבעה חודשים.

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

 

כזכור, 6 אסירים ברחו ב- 06/09/2021 באמצעות חפירת המנהרה שאורכה 22 מטרים אשר נעשתה מתוך חדרון המקלחת. על פי הערכות חקירת יחידת יהל"ם, רצפת חדרון המקלחת נפרצה באמצעות חומצה ופצירה מאולתרות – ככל הנראה קולה וכלי מתכת. המשך החפירה נעשתה באמצעות קולב ועט, עד לפתחה החיצוני שמתחת לאחד ממגדלי השמירה של בית הסוהר. את העפר פיזרו האסירים במערכת הביוב של הכלא, בפחי אשפה ובפירים חלולים שמצאו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן