Skip to content

אושר חוק החשמל – האופוזיציה הגיעה רק כדי לצרוח ולגדף

אחרי שהאופוזיציה בהנהגת נתניהו, מסרבת להשתתף בדיונים ומעדיפה לעשות הכל חוץ מדיון. אבל השתתפה בהצבעה על הסתייגות שמכרת להחיל את החוק על התנחלויות לא חוקיות, אושר היום החוק. נפתלי בנט התפרץ: צבועים, נתניהו הצביע בעד ההתנתקות. מירי רגב דבררה את זה בהתלהבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע צרחות, גידופים והשמצות של חברי האופוזיציה בניצוחו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, אושר הבוקר (רביעי) חוק החשמל השנוי במחלוקת. החוק נוצר ביוזמת חבר הכנסת וליד טהא (רע"מ) ), שמציע לאפשר חיבור לתשתיות חשמל, מים וטלפון במבנים שהוקמו ללא היתר, בתנאים מסוימים.
הדיון הסוער נערך כשברקע החלטת מפלגות האופוזיציה (למעט הרשימה המשותפת) להחרים את שלב ההצבעה על הסתייגויות להצעת החוק. האופוזיציה דרשה לגון במאות הסתייגויות כשעל פי הערכה נדרשו לכך כמאה שעות ובקואליציה בקשו לדון אתמול בהסתייגויות והיום להצביע בעדו. תוך כך ולמרות ההחלטה לא להשתתף בדיונים על החוק, כשהועלתה להצבעה הסתייגות הנוגעת להתיישבות הצעירה בגדה המערבית (מילה מכובסת להתנחלויות לא חוקיות, האופוזיציה השתתפה ומחתה על הצבעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט נגד ההסתייגות. בנט זעם, קם ממקומו וצעק לחברי האופוזיציה: "צבועים, נתניהו הצביע בעד ההתנתקות. מירי רגב דבררה את זה בהתלהבות". במליאה התפתחה מהומה, ובאופוזיציה צעקו לעבר בנט: "לך, בושה".

צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת
צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

כאמור הצעת החוק לחיבור חשמל לבתים שנבנו ללא היתר אושרה סופית במליאת הכנסת. סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית שנכחו במליאה לא השתתפו בהצבעות ,למעט הצבעה על הסתייגות שביקשה להסדיר את החשמל גם בהתיישבות הצעירה (כלומר חיבור התנחלויות לא חוקיות לחשמל א.מ). האופוזיציה שנכחה במליאה לא השתתפה בהצבעות. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות אושר החוק בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים, ושלושה נמנעים. האופוזיציה ביקשה הצבעה שמית והצביעה בעד ההסתייגות.
כאשר ח"כ ניר אורבך הצביע נגד ההסתייגויות קראו לעברו חברי האופוזיציה בקריאות "בושה, בושה". בלב הזה פקעה סבלנותו של ראש הממשלה נפתלי בנט והוא ניגש לספסלי האופוזיציה והתעמת עם חברי הכנסת, עד שיו"ר הכנסת מיקי לוי ניגש אליו וביקש ממנו לחזור למקומו. האופוזיציה החרימה את ההצבעות למעט הצבעה על הסתייגות אחת לפיה "תיקון זה ייכנס לתוקף רק לאחר פרסום צו אלוף המאפשר חיבור לחשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה". האופוזיציה ביקשה הצבעה שמית והצביעה בעד ההסתייגות. במהלך נאומו של ח"כ טאהא שהציג את החוק אמר הוא אמר בין היתר: "משתמשים בחשמל ככלי ענישה נגד חברה שלמה ולכן אתם כועסים היום, כי הבתים יתחברו לחשמל והאזרחים יזכו לראות אותו לפי קריטריונים של תכנון. השלב הבא יהיה להאיץ את התכנון של היישובים שלא נבנו. למה אזרחים ערבים צריכים לעבור ייסורים בכל תחום בחיים? אני מבין שאתם משתגעים וטוב שכך, עדיף למדינה שתשתוללו באופוזיציה, מאשר שתשתוללו בקואליציה ובממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן