Skip to content

שופט השלום דחה את בקשת נתניהו לדחיית הדיון ועקץ: הדרך להימנע מאיחור היא לצאת שעה קודם

מחר תיערך ההצגה הטובה בעיר. תביעת הדיבה של משפחת נתניהו כנגד אהוד אולמרט על כך שייחס להם מחלות נפש. הבוקר הגיש פרקליטם בקשה לדחיית הדיון ולחילופין לבצעו בווידאו קונפרנס. השופט דחה את הבקשה והוסיף כי הדיון יחל בשעה היעודה ומי שלא יתייצב, בית המשפט יראה בו כמפר את החלטת בית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר (שני) בבוקר יתקיים בית משפט השלום בתל אביב דיון בתביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו,  ראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר תבעו את אולמרט על כך שהתבטא וייחס לו (ולמשפחתו) מחלות נפש ואף הגדיל וטען כי הם זקוקים לטיפול פסיכיאטרי. בכתב ההגנה שהוגש לאחרונה על-ידי אולמרט, אולמרט לא חזר בו בו מאמירותיו ודרש כי כלל התובעים בני משפחת נתניהו יעברו בדיקה פסיכיאטרית על-מנת להוכיח את טענותיו בעניינם.
הבוקר פנה נתניהו המיוצג על ידי עורך הדין יוסי כהן, לבית המשפט וביקש לדחות את שעת הדיון  בטענה כי עקב סידורי אבטחה מתקשה הוא ומשפחתו להגיע לבית המשפט בזמן הנקוב עקב סידורי אבטחה הנדרשים ועומס התנועה מירושלים לתל אביב  וביקש בשם מרשיו כי הדיון יערך בווידאו קונפרנס.

צילומים: לע"מ

סגן נשיא בתי המשפט בתל אביב, השופט עמית יריב דחה את הבקשה וכתב כי מועד הדיון נקבע עוד בסוף אוקטובר 2021 וסידורי האבטחה של נתניהו (האבטחה המגיעה לו כראש ממשלה לשעבר – כזכור אבטחת האישים שסופקה לשרה נתניהו ולידיה הוסרה א.מ) ידועים לשופט. "הדרך להימנע מעיכובים הנובעים מסידורי אבטחה" כתב השופט, "היא כמובן לצאת מהבית בשעה מוקדמת יותר (שאז ניתן גם להימנע מפקקי התנועה בדרך לבית המשפט או לפחות מחלקם". לטענות עו"ד כהן שגם כך לוקח זמן עד שמתחיל הדיון כתב השופט: "אני את דעתו של עו"ד ד"ר יוסי כהן כי הדיון יחל בשעה היעודה, וככל שמי מבעלי הדין לא יהיה באולם (בית המשפט א.מ) בשעה זו – אראה בכך הפרה של החלטתי מיום 27.10.2021 על כל המשתמע מכך". בכך התריע למעשה השופט בפני נתניהו ומשפחתו  כי הוא לא יסבול שום תירוץ לאי הופעה בבית המשפט של כל התובעים, כמו גם הנתבע, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

צילום עותק החלטת השופט

בכתב ההגנה שהגישו לבית המשפט השלום בת"א עו"ד אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי נטען כי  דברי אולמרט בנוגע למצבם הנפשי של השלושה, שיקפו את דעתם של רבים, ולא רק את שלו. לדברי אולמרט, עמדותיו "שיקפו הלך רוח בקרב הציבור, בישראל ובעולם, לרבות בקרב מנהיגי עולם, בקרב מקורבים של התובעים, ובקרב אלה המבינים דבר או שניים בחקר נפש האדם". פרקליטיו טענו שלאולמרט ידוע ש"גב' נתניהו עברה טיפולי נפש, במוסדות רפואיים שונים, בישראל ובחו"ל", ו"כי הדבר הוסתר מהציבור, וכי הציבור אף הוטעה להאמין, שבעת שגב' נתניהו שהתה במוסדות הרפואיים, היא שהתה במקומות אחרים".
עוד נתב בכתב ההגנה כי "במהלך השנים האחרונות, ולאור דעות רציניות שהובעו בקשר לכך ודברים שפורסמו, לרבות מפי פרקליטו האישי המנוח של מר נתניהו, לנתבע יש יסוד סביר להאמין בכך, שגם מר נתניהו ושגם הבן-התובע זכו לטיפולים נפשיים, ושיש אפשרות סבירה שגם הם לוקים בנפשם (להפרעות נפשיות רבות קיים, קשר גנטי)". כאמור תובעים נתניהו, רעייתו ובנו קרוב למיליון ₪

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן