Skip to content

כחצי מיליון ישראלים יבלו את הפסח בחו"ל ובמלונות בישראל

נראה שהמחאה החברתית יוצאת אף היא לחופשה בתקופת הפסח, כשהישראלים מתכוננים לבלות את חופשת הפסח בחו"ל ובישראל. כרבע מיליון ישראלים יטוסו בפסח לחו"ל, רובם בתקופת חג הפסח. מאות אלפים נוספים ינפשו בארץ, בין השאר במלונות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כרבע מיליון ישראלים צפויים לעשות את חג הפסח בחו"ל ומספר דומה ינפוש במלונות בארץ. כך לפי הערכות. היעדים המועדפים בחו"ל הם ארה"ב, גרמניה, צרפת, אנגליה, איטליה, ורוסיה 

מאת עמי אטינגר ועירית רוזנבלום

נראה שהמחאה החברתית יוצאת אף היא לחופשה בתקופת הפסח, כשהישראלים מתכוננים לבלות את חופשת הפסח בחו"ל ובישראל. כרבע מיליון ישראלים יטוסו בפסח לחו"ל. מספר דומה של ישראלים ינפוש במלונות בארץ.

נמל התעופה בן גוריון. צילום עירית רוזנבלום
נמל התעופה בן גוריון. מתכוננים ליציאה הגדולה. צילום עירית רוזנבלום

לפי הערכות רשות שדות התעופה, יעברו בפסח בנמל התעופה בן גוריון 567 אלף נוסעים, נכנסים ויוצאים, ישראלים ותיירים, בכ-3,630 המראות ונחיתות. ימי השיא צפויים להיות ביום א' ה-1 באפריל, עת יעברו בנתב"ג, 45,123 נוסעים, יום ה' ה-5 באפריל, בו יעברו כ-49 אלף נוסעים, א' בחול המועד פסח, ה-8 באפריל, שבו תרשם תנועה של 45,182 נוסעים ובסיום החג, ביום ראשון 15 באפריל, שבו תרשם תנועה של 50 אלף נוסעים ב-320 המראות ונחיתות של מטוסים.
יעדים מועדפים על הנוסעים בפסח השנה הם: ארה"ב, גרמניה, צרפת, אנגליה, איטליה ורוסיה.
רשות שדות התעופה ממליצה לציבור לבצע הליך צ'ק-אין באמצעות האינטרנט (רשימת חברות התעופה המציעות שרות זה מצויה באתר הרשות – www.iaa.gov.il)

בידוק מהיר וצוות מתוגבר

החל מה-20 במרץ עומד לרשות הנוסעים מסלול בידוק מהיר, שיקצר משמעותית את העמידה בתורים. השירות כולל את נוסעי כל חברות התעופה המאפשרות ביצוע רישום לטיסה (צ'ק אין ) באמצעות האינטרנט. נוסעים שברשותם כבודת יד בלבד ואשר יבצעו את הליך הצ'ק אין באינטרנט, ידפיסו בביתם את כרטיס העלייה למטוס ויוכלו להגיע ישר לעמדת הבידוק הביטחוני לכבודת יד בלבד ולקצר את זמן ההמתנה בטרמינל.

במסגרת ההיערכות תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הנוסעים במהלך הפסח השנה צוות מתוגבר בנמל התעופה בן גוריון, בנמלי התעופה הפנים ארציים ובמסופי הגבול במטרה לקלוט, לשרת ולאפשר זרימה חופשית של ציבור הטסים.

רש"ת, בשיתוף עם מינהל האוכלוסין וההגירה, תציב עמדה מיוחדת במשרדי המנהל שבה הנוסעים המעוניינים בכך יוכלו לבדוק האם הם נמצאים ברשימת מעוכבי היציאה מהארץ, וזאת, עוד בטרם יבצעו את הליך הצ'אק אין. כמו כן תציב הרשות שני מאזני שקילה לטובת הנוסעים שבהם יוכלו לשקול את הכבודה וזאת על מנת לראות אם היא עומדת הקריטריונים של חברות התעופה, כדי למנוע תשלום נוסף על משקל יתר.

מגוון חנויות ומסעדות כשרות לפסח

במסגרת הרחבת התמהיל העיסקי בדיוטי פרי, נתב"ג מציע לנוסעים מגוון חנויות ובתי אוכל חדשים, וביניהם פיצה האט, אופטיקנה, ה"OUTLET" לבגדי ספורט ורשת "פקטורי 54", בה ניתן למצוא מותגים בינלאומיים.
כמדי שנה, יעברו כל מוקדי ההסעדה ושירותי המזון בנתב"ג, בשדות התעופה הפנים ארציים ובמעברי הגבול, הכשרה לפסח ואיסור מכירת חמץ.

חנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון
חנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. צילום תמר בן מימון

ואילו בחנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג, נערכים לתנועת נוסעים גדולה בחודש אפריל, ומציעים לקראת חג הפסח  מגוון מבצעים, וקופוני הנחות של 50% על מגוון מוצרים. הקופונים מוצעים לנוסעים באתר הבית של החברה  www.dutyfree.co.il ובעמוד הפייסבוק של הדיוטי פרי.

רשות שדות התעופה ממליצה לציבור הנוסעים להתעדכן מראש במועדי ההמראות והנחיתות ולהגיע שלוש שעות לפני מועד ההמראה. כתובת אתר רש"ת, כאמור, www.iaa.gov.il.

תפוסות נאות גם למלונות בארץ

במלונות בישראל צופים תפוסות נאות בתקופת הפסח,של ישראלים ושל תיירים, כולל בערב הפסח עצמו, שבו יסבו ישראלים רבים לליל הסדר במלונות. עד כה מסתמן כי התפוסות באילת יעמדו בליל הסדר על כ-80%, בחול המועד על 90% – 80%, ובחג שני: 75% – 70%; בירושלים, בחג ראשון – 80%, בחול המועד 70% ובחג השני – 85%; בים המלח  בחג הראשון – 90% תפוסה, בחג שני – 75% תפוסה ובחול המועד – 80% תפוסה; בתל אביב, בחג הראשון – 80%, ובכל ימי החג – 75%. בתי הארחה של הקיבוצים – כ- 85% תפוסה במשך כל ימי החג (ליל הסדר, חול המועד וחג שני).

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, עלות הכשרת המלונות  לפסח מסתכמת בכ-85 מיליון שקלים. "מדובר בהתייקרות של כ- 5% לעומת אשתקד בגין עליית מחירי חלק מהתשומות בשנה החולפת, בעיקר מחירי החשמל והמים, עלויות כח אדם ומחירי מזון ומשקאות, לצד העלויות המיוחדות של החג. למעשה, המלונות מגדילים את הוצאות התפעול שלהם בימי ההכנות לחג לעומת ימי חול רגילים בממוצע בכ- 40% – 30%", אומר צוראל.

מלונות באילת. 80% תפוסה. צילום באדיבות עיריית אילת
מלונות באילת. -80%-90% תפוסה. צילום באדיבות עיריית אילת

לדבריו, במלונות, שהופכים ל"גלאט כשר", גדלה ההוצאה היומית  אף ב-60%  יותר מאשר בימים רגילים. טווח ההוצאות הנובע מההכנות לחג נע בין כ-80 אלף שקלים למלון בודד קטן (שלא מחזיק מטבח), ועד לכ -1.2 מיליון שקלים במקרים של מלונות גדולים "גלאט כשר".

בהתאחדות המלונות מדגישים כי חרף התייקרות הוצאות המלונות בהכנות לפסח, המחירים לא התייקרו לעומת פסח אשתקד, ואף הוזלו במספר אחוזים.

 יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות מוסיף כי המלונות מנסים לגייס כ-1,500 עובדים נוספים, במטרה להעמיד את מצבת כוח האדם של המלונות בפסח על כ-34,500 עובדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן