Skip to content

פרסם פוסט לפיו "אין בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי" ונשלח לעבודות שירות

תושב יצהר שטען בפני חברי פורום ההתנחלות כי לדעתו ניתן להרוג איש כוחות הביטחון בעת פינוי לילי של מבנים לא חוקים, ישלם גם פיצויים לשוטר חובש כיפה שאת תמונתו הוא פרסם וכתב עליו: נבל, כלב דתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בית המשפט המחוזי במרכז, החמיר אתמול (שני)  את גזר דינו של תושב התנחלות יצהר שהורשע בעבירות הסתה לאלימות כלפי כוחות הביטחון ובהעלבת עובד ציבור (שוטר יס"מ) וגזר עליו מאסר לחצי שנה שיומר לעבודות שירות, קנס כספי ופיצוי לשוטר היס"מ.
בהרכב של 3 שופטי בית המשפט המחוזי במרכז הוחמר עונשו של נחום שלום אריאל, תושב התנחלות יצהר שהורשע בשני אישומים – על פי האישום הראשון, אריאל הורשע בהסתה לאלימות, לאחר שבתגובה לפינוי והריסת מבנים בלתי חוקיים ביצהר נקטו מתנחלים מיצהר בפעולות אלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון ורכושם, שאף גרמו לפציעות בקרב כוחות הביטחון. על רקע ההתרחשויות, התקיים דיון סוער רב משתתפים בפורום האינטרנט של תושבי היישוב יצהר הקרוא: 'יצהרניקים'  בדבר לגיטימיות פעילות אלימה נגד כוחות הביטחון הנוטלים חלק בפעילות מבצעית מעין זו. במהלך הדיון פרסם האריאל שני פוסטים, בהם גינה את פעילות כוחות הביטחון, ויצא נגד אלו שהתנגדו לאלימות ויידוי אבנים נגד כוחות הביטחון. לאחר שני פרסומים אלה פרסם אריאל בקרב חברי הפורום: "אומר יותר מזה בפשטות אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי. אני ממש לא מצאתי מישהו שיכול להסביר למה אין דין של גנב הבא במחתרת".

צילום בית משפט (אתר בתי המשפט), צילום פטיש שופט (FREEPIK)

על פי האישום השני, הורשע אריאל בהעלבת עובד ציבור, שאירע כשכוח יס"מ ש"י עסק בפעילות שיטור מבצעית ביצהר. אריאל הגיע למקום והחל להתווכח עם השוטרים. תוך כדי כך, צילם באמצעות מצלמת הטלפון הנייד שלו שוטר חובש כיפה שהיה במקום, וענד על מדיו תג שם שחשף את זהותו. זמן קצר לאחר מכן, הוא העלה לחשבון הפייסבוק שלו את תמונת השוטר ולצידה סטטוס עם שמו המלא ודברי גנאי ועלבון בוטים כלפיו, במסגרתם כינה את השוטר "נבל", "כלב דתי" ומי שעוסק ב"התעללות" בציבור המתיישבים היהודי, וקרא לנחשפים לפוסט להמשיך לשתף את תמונתו ברבים. במסגרת ההליך הפלילי בבית משפט השלום אריאל כפר באשמה ובמסגרת עדותו לא הביע כל הסתייגות או חרטה לגבי דבריו, אלא נהפוך הוא – עמד עליהם והמשיך להצדיקם.
אבל ב- 19 ליולי 21, קיבל בית  משפט השלום בפתח תקווה את עמדת המתנחל וזיכה אותו משני האשומים הללו.  המדינה ערערה ומתנחל הורשע ובגזר דינו נפסקו מאסר על תנאי ופיצויים, המדינה ערערה על קולת העונש ובית המשפט קיבל את עמדתה, החמיר בעונשו וגזר עליו 6 חודשי מאסר שירותו בעבודות שירות\ מאסר על תנאי ופיצויים בסך 5 אלפי שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן