Skip to content

שוטרת מג"ב הואשמה בתקיפת אישה: הסירה ממנה את החג'אב, משכה בשערותיה וחנקה אותה

מכתב האישום עולה גם כי השוטרת - אוריאן כליפא כתבה בדו"ח לאחר ההתעללות כי האישה היא זו שתקפה אותה וכי היא "שינתה מהיסוד את דרך ההתייחסות והכללים בנוגע לזכויות חשודים ונחקרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החקירה לחקירות שוטרים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום כנגד שוטרת מג"ב לפיו תקפה צעירה ירושלמית,  הסירה מנה את החג'אב ומשכה בשערותיה היות ובקשה ממנה לעבור מחסום. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שלי ערן, לפני כחודשיים הוצבה אוריאן בן כליפא באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום. למחסום הגיעו המתלוננת, בתו של מוכתר בירושלים עם אחיה ובקשו לעבור את המחסום. כליפא סירבה ובשלב מסוים דחפה את הירושלמית לאחור, משכה והסירה מראשה את החיג'אב ותפסה ומשכה בשערותיה. מכתב האישום עולה גם כי תוך כך, נשרטה המתלוננת בפניה. לאחר מכך הנאשמת הובילה את המתלוננת אל תחנת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה. בתחנת המשטרה, כך על פי כתב האישום, היא הושיבה את המתלוננת בחוזקה על הכיסא, נעמדה מולה והורתה לשוטר שהיה עמה לנעול את הדלת.

כליפא דוחפת את אחיה של בת המוכתר (צילום מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לאחר מכן "הנאשמת חנקה את המתלוננת בצווארה וטלטלה אותה מספר פעמים, למרות בקשותיה החוזרות ונשנות של המתלוננת כי תפסיק". לאחר מכן הנאשמת אזקה את הצעירה וליוותה אותה לניידת המשטרה. כתוצאה ממעשיה של השוטרת נגרמו למתלוננת נפיחות וסימני חבלה על צווארה. עוד עולה מכתב האישום כי בדוח הפעולה ובהודעה שמסרה כליפא במשטרה היא כתבה בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה. בעקבות כך, המתלוננת נעצרה למשך לילה בתחנת המשטרה ונחקרה באזהרה בחשד לתקיפת שוטר. כתב האישום מייחס לכליפא ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט. היא " שינתה לחלוטין את זכויות האזרח ואת התנהלות מערכת המשפט. המאבק הציבורי שניהלנו קבע מסמרות ברזל בחוק הישראלי, ושינתה מהיסוד את דרך ההתייחסות והכללים בנוגע לזכויות חשודים ונחקרים", נכתב בתביעה.

כתב האישום
כתב אישום אוריאן בן כליפא

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן