Skip to content

הדור החדש של לקסוס NX בישראל

לקסוס משיקה בישראל את הדור החדש של ה-NX עם מערכות הנעה חדשות, שיפורים דינמיים וטכנולוגיות מתקדמות לבטיחות ונוחות. הקרוסאובר היוקרתי ישווק בשתי גרסאות: NX 450h+, הרכב ההיברידי פלאג אין הראשון של לקסוס ו-NX 350h עם מערכת היברידית מדור רביעי המחיר: החל מ-289,900 שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז השקתו בשנת 2014, ביסס עצמו ה-NX במהירות כדגם חשוב בין מבחר דגמי לקסוס, וכיום הוא מהווה יותר מ-30% אחוזים ממכירות לקסוס באירופה. בישראל, הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג היוקרה היפני – הוא אחראי לכ -35% מהמכירות בארץ.

לקסוס NX הדור החדש (צילום באדיבות היצרן)
לקסוס NX הדור החדש (צילום באדיבות היצרן)

ה-NX החדש, ש-95% מהחלקים בו חדשים לגמרי, מבשר על כיוונים חדשים בעיצוב החיצוני והפנימי, מערכות הנעה חדשות – ובכלל זה מערכת היברידית פלאג אין לראשונה בלקסוס, שיפורים דינמיים שמעניקים חוויית נהיגה מתגמלת ומחוברת יותר, מולטימדיה חדישה ומתקדמת עם קישוריות מהדור הבא ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות לבטיחות ונוחות. בהשוואה לדור הראשון שלו, האורך הכולל גדל ב-20 מ"מ, בסיס הגלגלים ב-30 מ"מ, הרוחב ב-20 מ"מ והגובה ב-5 מ"מ.

ב-NX החדש מיושם בפעם הראשונה קונספט TAZUNA החדש לעיצוב סביבת הנהג. הקונספט, ששמו לקוח מהמילה היפנית שמתארת שליטה של הרוכב בסוס באמצעות מושכות, מתמקד במתן שליטה ישירה ואינטואיטיבית לנהג על הרכב, בהתאם לעיקרון "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש". התחושה בסביבת הנהג נוצרת על ידי עיצוב קמור של המרחב מדלת הנהג ועד לקונסולה המרכזית. כאן, מקורות המידע – מסך המולטימדיה העצום צג המידע בלוח המחוונים , לוח מחוונים עם חוגה בודדת, שעונים ממורכזים וצג עילי (בדגמים שנכלל) – מרוכזים כולם באזור אחד כך שניתן לקרוא את התוכן תוך תנועה מינימלית של העין והראש.  עיקרון דומה מיושם בסידור הבקרים של הרכב: כפתור ההתנעה, מוט ההילוכים, בקרי מיזוג האוויר וכפתור בורר מצבי הנהיגה – כולם ממוקמים באותו מקום, כך שיהיה קל להפעילם בצורה פשוטה ואינטואיטיבית.

ה-NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שמאובזר במערכת פתיחת דלת אלקטרונית חכמה (e-latch). מערכת אלקטרונית זו מחליפה את ידית הדלת הפנימית המוכרת עם מתג של כפתור לחיצה הנמצא ליד משענת היד בפאנל הדלת. הנוחות מתבטאת גם בפונקציות הפעלה מרחוק באמצעות אפליקציית Lexus Link, הכוללות קירור או חימום מוקדם של תא הנוסעים לפני התחלת הנסיעה ופתיחה ונעילה של הדלת.

ה-NX 450h+ החדש, פלאג אין היברידי (צילום באדיבות היצרן)
ה-NX 450h+ החדש, פלאג אין היברידי (צילום באדיבות היצרן)

ה-NX 450h+ החדש . דגם הדגל החשמלי מבין מגוון דגמי ה-NX כולל מנוע היברידי 2.5 ליטר וסוללת ליתיום-יון נטענת עם 18 קילוואט, הקיבולת הגבוהה ביותר בקטגוריה. מנוע חשמלי אחורי נוסף מאפשר ביצועים טובים יותר הודות להנעה של כל הגלגלים. מערכת הפלאג אין מייצרת 306 כוח סוס והיא צפויה להעניק האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת יותר משש שניות. לעומת זאת, פליטות ה- CO2 של פחות מ-30 גרם/ק"מ וצריכת דלק של כ-1.1 ליטר ל-100 ק"מ אמורות להיות הטובות בקטגוריה של ה-NX. גודל וקיבולת הסוללה והידע של לקסוס בנושא יעילות חשמלית משתלבים יחד ומעניקים טווח נסיעה במצב חשמלי מוביל בקטגוריה של 70 ק"מ ונהיגה במצב חשמלי בלבד במהירויות של עד 135 קמ"ש.

היבט חשוב נוסף הוא שרכב הפלאג אין ההיברידי של לקסוס שומר על יעילות גבוהה כאשר הסוללה מתרוקנת. אצל רבים מהמתחרים, ברירת המחדל היא מנוע בערה פנימית, אבל בדגם ה- +NX 450h ברירת המחדל היא מערכת היברידית יעילה שטוענת את עצמה. בנסיבות אלו, ה-NX צפוי להפגין יעילות עד 20% יותר לעומת המתחרים.

לתא המטען של ה-NX יש אותה קיבולת כמו לדגם ההיברידי (ללא בזבוז שטח טעינה בשל רכיבי מערכת ההנעה). יש גם מקום למטען בנפח של 21 ליטר מתחת למדף המטען לאחסון מסודר של כבלי הטעינה. קיבולת מיכל הדלק גם היא לא נפגעה והיא עומדת על 55 ליטר, בהתאמה ללקוחות הסגמנט של ה-NX המשתמשים ברכב גם לנסיעות ארוכות.

הביצועים והיעילות של ה-NX 350h ההיברידי שודרגו הודות לטכנולוגיה היברידית מדור רביעי של לקסוס. טכנולוגיה זו מעניקה 25% יותר הספק לעומת המערכת בדגם הנוכחי, ועל כן מעלה את ההספק המרבי ל-244 כוח סוס ומשפרת את ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-15% ל-7.7 שניות בדגמי ה 4X4 ו 8.7 שניות בדגמי ההנעה הקדמית. בד בבד, היא מפחיתה גם את פליטות ה- CO2 בכ-10%. ה-NX 350h יוצע עם הנעה קדמית או הנעה של כל הגלגלים. כושר הגרירה של הדגם בהנעה קדמית עלה ל-1500 ק"ג והוא דומה לכושר הגרירה של גרסת ההנעה של כל הגלגלים 4X4

קונספט TAZUNA החדש לעיצוב סביבת הנהג (צילום באדיבות היצרן)
קונספט TAZUNA החדש לעיצוב סביבת הנהג (צילום באדיבות היצרן)

NX החדשה מגיעה כסטנדרט עם חבילה מקיפה של תכונות בטיחות וסיוע לנהג, השיפורים שהונהגו ב-NX החדש מרחיבים את יכולתה של מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) לזהות אופנועים ואובייקטים מסוימים בנתיב הרכב, כגון עצים, קירות, עמודי חשמל. למערכת יש גם פונקציה חדשה שמזהה סכנות להתנגשות עם תנועה שמתקרבת ממול או הולכי רגל שחוצים בזמן פנייה בצומת. התגובה המהירה שלה ויכולתה למנוע התנגשות השתפרו עם הוספת מערכת סיוע בהיגוי בחירום (Emergency Steering Assist). כעת, מערכת קדם התנגשות יכולה לזהות ולעזור למנוע 36% יותר תרחישי תאונה מבעבר.

הונהגו שינויים גם במערכת בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control) שמזהה מהר יותר רכב חותך מול ה-NX, לצד שדרוגים במערכת סיוע בשמירה על נתיב (Lane Trace Assist), שעוקבת אחר קו טבעי יותר בעקומות. פעולת בקרת השיוט האדפטיבית הורחבה עם התרעה על תמרורי תנועה (Road Sign Assist) שמאפשרת להגיב ליותר תמרורים ופקודות, כולל רמזור אדום ותמרור עצור. כאשר המערכת מזהה מגבלת מהירות, היא מתריעה בפני הנהג כדי שיתאים את מהירות השיוט.

המחיר החל מ 289.900שח (צילום באדיבות היצרן)
המחיר החל מ 289.900שח (צילום באדיבות היצרן)

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "ה-NX זכה להצלחה ומשך למותג לקוחות – רבים מהם חדשים – וזאת הודות לשילוב בין יוקרה, עיצוב דינאמי ייחודי, מרגש ומתוחכם ודינמיקת נהיגה מהנה. על מנת לספק מוצר חדש ואטרקטיבי ללקוחות שמצפים היום להרבה יותר מהרכב שלהם, לקסוס המציאה מחדש את ה-NX. אנו מעריכים כי הדור השני שלו, שנוחת כעת באולמות התצוגה, ימשיך את ההצלחה ויימכרו ממנו למעלה מ-1,000 רכבים עד סוף השנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן