Skip to content

אמש במחול: "החדר", מחזה-מחול מהפנט לשני רקדנים, כסא ומנורה

ענבל פינטו חוזרת לבמה עם מופע שכולו תיאטרון תנועה. בתוך תפאורה של מחזה בתיאטרון, נעים מורן מילר ואיתמר סרוסי בתנועות מדויקות של מחול משובח, יוצאים ונכנסים בפתחים שבקיר תוך שהם בודקים את גבולות החדר, החלל האישי בו אנו חיים את יומנו. מופע משובח יוצא דופן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשאומרים ש"מטפסים על הקירות" בזמן הסגר והבידוד, זו לא קלישאה, אלא השראה טובה לאמנים בכל התחומים לבטא את תחושותיהם. כזהו גם מופע המחול החדש "החדר" בהפקת מקור של מרכז סוזן דלל, שמועלה בימים אלו במרכז. ענבל פינטו יצרה דואט מחול לשני רקדנים שאיתם היא משתפת פעולה שנים. מורן מילר רקדה בלהקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק בשנים 2014-2019. אליה צורף איתמר סרוסי, רקדן וכוריאוגרף ששב לאחרונה מאירופה. סרוסי החל את דרכו ביצירותיהן המוקדמות של ענבל פינטו, נעה דר וענת מיכאלי. בהמשך רקד בבת שבע ואח"כ ככוריאוגרף עצמאי יצר עבודות ללהקות בינלאומיות. ליצירת המוזיקה העוטפת את המופע, נבחרה מאיה בלזיצמן, צ'לנית, מלחינה, מעבדת וזמרת יוצרת, שיצרה בעבר את המוזיקה למחול "פוגה" של להקת המחול פינטו פולק.

צילום דניאל צ'צ'יק

בתפאורה המדמה טפט על קירות חדר פינתי, הקירות מאויירים בציור עצים שיצרה פינטו בגוונים משתנים. בחדר נוכחים חפצים: שולחן וכיסא, מנורת קיר, מתלה ווים לבגדים ושידה. בצמידות לקיר מתנועעת מורן מילר בתנועות מעוגלות ומנסה לבדוק את גבולותיו להכילה. היא מתקרבת, מתרחקת, נזרקת וממירה שמלה בבגד תחתון ביתי. בשלב מסוים מצטרף אליה איתמר סרוסי, כשהוא שולף עצמו מתוך השידה כמעשה לידה. כעת הם זוג בחדר. דואט המחול של שני הרקדנים מבטא את מערכת היחסים ביניהם. בתחילה הם סקרנים וסובלנים אך בהמשך השותפות בחלל האישי מעיקה והם נפרדים.

במחזה-מחול הזה, לחפצים יש תפקיד פעיל. המנורה התלויה על הקיר מחוללת מתוך הקיר בו תלויה בקטע סולו מרשים. גם לכיסא הדק ניתנת האפשרות להתבטא והוא חג על הרצפה בעצמאות משלו. הטפט המצויר על הקיר מתחלף בגווני עונות השנה והכל מלווה במוזיקה מקורית ובעיבודים ייחודיים של הצ'לנית מאיה בלזיצמן.

באפילוג המופע מוקרן וידיאו ארט שיצרה פינטו, בו מופיעה מילר בתוך אנימציה של נוף שבו גחליליות וציפורים. קטע הוידיאו הקסום חותם את המופע הפנטסטי המשובח כל כך. זו היתה שעה שלמה של הנאה צרופה, מעוררת השתאות מיכולתם המקצועית והוירטואוזית של שני הרקדנים בתוך יופי אינסופי בעיצוב הנהדר, כמו תמיד, של ענבל פינטו.

צילום שרה פלד

המופעים הבאים יתקיימו בחודש אפריל 2022 במרכז סוזן דלל ת"א

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן