Skip to content

שתי מחאות במוצאי שבת: נגד עסקת טיעון עם נתניהו והקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות

ארגוני מחאת בלפור זועמים על עסקת טיעון בין נתניהו לפרקליטות המדינה ובכירי מערכת הביטחון והתנועה לאיכות השלטון דורשים הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות וכלי השיט. שר הביטחון הודיע כי תועלה הצעת החלטה לוועדת חקירה בפרשה, אבל המפגינים הודיעו כי לא יורידו רגל מהגז עד שתוקם הועדה כמצופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי הפגנות מחאה, תערכנה מחר (שבת) באותה שעה בתל אביב ובפתח תקווה. בפתח תקווה תיערך הפגנה כנגד עסקת הטיעון שנחשפה על ידי בן כספית בין ראש ההמשלה לשעבר בנימין נתניהו לפרקליטות המדינה שאמורה להיחתם עד למועד פרישת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובמרכז שוסטר בצפון תל אביב תיערך הפגנת התנועה לאיכות השלטון עם צמרת בכירי מערכת הביטחון לדורותיה בדרישה משותפת: ״חייבים להקים לאלתר ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט – עכשיו!״. שתי ההפגנות תיערכנה באוץה שעה: 19:00.

פרסום תנועת אין מצב בפייסבוק
מחאת בלפור (צילום ארכיון: ציפי מנשה)


תא"ל (מיל) אמיר השכל ראש תנועת אין מצב

תוך כך הודיע היום (שישי) שר הביטחון בני גנץ כי ביום ראשון הקרוב תעלה בישחבת הממשלה הצעת החלטה על חקירת הפרשה. מהתנועה לאיכות השלטון וצמרת בכירי מערכת הביטחון נמסר כי הם מברכים על ההודעה, אך ההפגנה תתקיים למרות זאת. ״אחרי 3 שנים של קידום המאבק הציבורי בנושא – באמצעות בג״ץ, מחאה וסבב פגישות עם השרים – הרגע לו חיכינו מתממש ובא. אנו מברכים על ההסכמות לקדם את ועדת החקירה, שתחקור את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. פרשה שפגעה עמוקות בביטחון הלאומי ובקודש הקודשים של המדינה", נמסר ממארגני ההגנה, אך למרות זאת "מחאת האלופים תתקיים מחר בערב במרכז שוסטר כמתוכנן – לא נוריד את הרגל מהגז עד שההצעה תעבור בממשלה, הוועדה תוקם ונוכל לשוב לישון בשקט".


בני גנץ מודיע על וועדת החקירה (צילום: לשכת השר)


"מנדט ועדת החקירה חייב לכלול את כל שמונה פרשות המשנה – ובהן פרשת אישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים מאחורי גבה של מערכת הביטחון, כמו אישור קניית צוללות נוספות וספינות מגן כאשר ברקע להחלטות אלה מרחפת עננה כבדה של ניגודי עניינים. זה הזמן לסלק את עננת השחיתות הרובצת מעל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל", ציינו המארגנים.

באותה שעה יקיימו ארגוני מחאת הפגנה כנגד הכוונה לעסקת טיעון שנרקמה על פי הפרסום בין נתניהו באמצעות פרקליטו עו"ד בועז בן צור ליועץ המשפטי לממשלה שמידר את בכירי משרדו ממגעים אלו. ההפגנה תיערך בכיכר גורן בפתח תקווה, הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה. מארגוני המחאה שישתתפו בהפגנה: 'קריים מיניסטר', 'קומי ישראל', 'אין מצב', 'הדמוקרטים', 'חקירה עכשיו', ו- 'פינקפרונט', נמסר כי "לאחר שנים של טיוח תיקים ושנמוך אישומים, מנסה מנדבליט, רגע לפני פרישתו, להציל את עורו של הנאשם. שום טיעון לא יכול להצדיק את קיומה של העיסקה המפוקפקת הזאת שפוגעת באמון הציבור".
"אי מיצוי הדין עם מי שטען שאין כלום, גרר את המדינה לארבע מערכות בחירות ועל פי מנדלבליט 'סיכן את הדמוקרטיה', מהווה מסר ברור שהשחיתות וההסתה משתלמות. אסור לאפשר את המהלך הזה לקרות", מסרו המארגנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן